Posted By: De_Baron_001
Sars Poteries tijdens Pinksterweekeinde - 05/05/07 15:24
Nog amper bekomen van Luxemburg staat de volgende rit voor de echte liefhebbers (waaronder veel Motob?canes) er weer aan te komen. Sars Poteries ligt ongeveer 50 km ten zuiden van Charleroi (B). Veel deelnmers kamperen in het naburige Felleries en komen ruim voor het Pinksterweekeinde naar de camping toe.
De dagen voor de hoofddag (zondag) worden tochten uitgezet.
Ook hier is een extra motorvermogen gewenst, maar als je sportief bent ingesteld en meetrappen lekker vind, dan is ook dit gebied een aanrader. Zelf heb ik er ooit met een pittige AV31 (geen variateur) gereden en dat ging best goed; bovendien waren de hellingen toen niet zo stijl. Een paar jaar later ging de route over het Belgische Sivry en het verbaasde me toen dat er geen tongen tussen de Solexrollen kwamen. Een lange helling van enkele kilometers, die maar blijft stijgen en stijgen.... Voordat iemand weer begint te zeuren dat ik het merk Solex minderwaardig vind, wil ik wel kwijt dat ik de zuinigheid van dit motortje, het vriendelijk uitlaatgeluid en de grote schare liefhebbers van dit unieke concept bewonder. Solex was een van grote pioniers; dankzij hun ervaring met carburateurs waren ze ook in staat om lichte betrouwbare motortjes te maken.
Groot en massief was voor de oorlog geen technisch probleem.
Mocht je als Kaptein of Motob?cane eigenaar interesse hebben, stuur me dan een mailtje.
Groet,
Henk
De dagen voor de hoofddag (zondag) worden tochten uitgezet.
Ook hier is een extra motorvermogen gewenst, maar als je sportief bent ingesteld en meetrappen lekker vind, dan is ook dit gebied een aanrader. Zelf heb ik er ooit met een pittige AV31 (geen variateur) gereden en dat ging best goed; bovendien waren de hellingen toen niet zo stijl. Een paar jaar later ging de route over het Belgische Sivry en het verbaasde me toen dat er geen tongen tussen de Solexrollen kwamen. Een lange helling van enkele kilometers, die maar blijft stijgen en stijgen.... Voordat iemand weer begint te zeuren dat ik het merk Solex minderwaardig vind, wil ik wel kwijt dat ik de zuinigheid van dit motortje, het vriendelijk uitlaatgeluid en de grote schare liefhebbers van dit unieke concept bewonder. Solex was een van grote pioniers; dankzij hun ervaring met carburateurs waren ze ook in staat om lichte betrouwbare motortjes te maken.
Groot en massief was voor de oorlog geen technisch probleem.
Mocht je als Kaptein of Motob?cane eigenaar interesse hebben, stuur me dan een mailtje.
Groet,
Henk