Bromfiets Website

koppeling av44

Posted By: lklklaas

koppeling av44 - 12/08/10 20:43

mijn moby maakt een raar schuurend geluid in het koppelinshuis,
maar ik heb geen noktrekker om het los tehalen.
volgens mij is het nr van de trekker 11.015.10.
wie kan mij helpen aan een noktrekker
bvb dank klaas
Posted By: De_Baron_001

Re: koppeling av44 - 12/08/10 21:12

Zie PM.
Ik heb nog enkele dubbele trekkers op voorraad.
Groet,
Henk
Posted By: lklklaas

Re: koppeling av44 - 24/08/10 19:44

L.S
Dank zij de dubbele trekker heb ik de koppeling helemaal uitelkaar gehad, en die werkt nu weer goed.
Maar ik zag op de tekening dat er 2 borgveertjes op zitten
maar bij mij zat er maar 1 op. En er zit ook maar 1 groef op de krukas,waar moet die andere dan zitten.
P.s Het naaldlagertje maak wel lawaai,de krukas is niet beschadigt maar de buitenring wat in het koppelings huis zit wel.Kun je die ook vervangen of moet ik een komplete nw kopen
bvb dank Klaas
Posted By: De_Baron_001

Re: koppeling av44 - 24/08/10 22:20

Beste Klaas,

Kijk eens naar de tekening van de volgende link:
http://www.bibliotobec.org/gallery/picture.php?/1687/category/163

Er zit 1 seegerring op de as en 1 seegerring (die is wat groter) in de naaf geklemd.
Tussen de twee Seegrringen zit een vlakke ring.
Alles wat beschadigd is moet vervangen worden. Gelukkig zijn deze lagers en ringen nog voldoende op voorraad.
Groet,
Henk
Posted By: lklklaas

Re: koppeling av44 - 25/08/10 20:55

Beste Henk

Ik dacht dat die 2 borgveertjes gelijk waren
Maar nu snap ik het systeem, die grote is dat het koppelings huis niet naar binnen kan lopen.
Ik ben vandaag met een oud koppelingshuis bezich geweest,
om te kijken of de binnen ring waar het lager in loop ook er uit kan.
Maar die kan er volgens mij niet uit.
Nu heb ik de puntlassen door geboord, en het achterste gedeelte waar de v snaar over loopt van elkaar verwijdert.
Deze wil ik weer op die andere koppelinshuis lassen
Henk kun jij die lagers leveren plus de seegrringen.

Groet
Klaas
Posted By: De_Baron_001

Re: koppeling av44 - 25/08/10 22:56

Orgineel bericht geplaatst door: lklklaas
Beste Henk
Ik ben vandaag met een oud koppelingshuis bezich geweest,
om te kijken of de binnen ring waar het lager in loop ook er uit kan.
Maar die kan er volgens mij niet uit.
Nu heb ik de puntlassen door geboord, en het achterste gedeelte waar de v snaar over loopt van elkaar verwijdert.


Beste Klaas,
De grote ring kan er met een naafseegerringtang (bij knijpen gaat deze naar binnen) verwijderd worden.
Op mijn website http://www.pantin.nl staat hierover een verhaal.
Puntlassen doorboren is totaal overbodig en ongewenst i.v.m. de balans.
Een werkplaatshandboek raadplegen is soms wel nuttig.
Groet,
Henk


Posted By: lklklaas

Re: koppeling av44 - 26/08/10 20:16

Beste Henk
Die 2 seegringen heb ik al verwijdert,het gaat mij om het aller achterste gedeelte van de poeli nr 19228 waar het naald lager in loopt,dat is bij niet mooi glad meer zodat hij lawaai maakt.
Volgens mij kun je die niet vervangen,want ik heb er al een 10ton's pers op gezet,maar er gebeurt helemaal niets.
Groet Klaas
Posted By: De_Baron_001

Re: koppeling av44 - 26/08/10 21:04

Beste Klaas,

Klopt, je moet dan op zoek naar een nieuw achterstuk of een geheel nieuwe koppeling.
Het lager draait trouwens alleen bij het aantrappen daarna staat het stil.
Als je een nieuwe koppelengshelft zoekt neem dan contact op met Piet van Iwaarden, want ik ben zo ongeveer door mijn koppelingen heen.
Adres:
pvi@kaptein-mobylette.nl

Groet,
Henk

Posted By: lklklaas

Re: koppeling av44 - 26/08/10 21:45

Beste Henk
Dit gedeelte van het koppelings draaid altijd als je rijd,want de v snaar loopt er over een. Maar ik probeer eerst die andere poeli op die andere koppelins helft te lassen.Ik denk dat mij het wel lukt,vroeger maakten wij zelf volle krukassen in een J.L.O blok.

Groet
Klaas
Posted By: De_Baron_001

Re: koppeling av44 - 27/08/10 09:20

Orgineel bericht geplaatst door: lklklaas

Dit gedeelte van het koppeling draait altijd als je rijdt


Klopt in absolute zin draait het lager en de gehele koppeling, maar het lager staat t.o.v. naaf en as stil. Met stilstaan bedoel ik de relatieve snelheid van lager t.o.v. naaf en as.
Op dat moment wordt het lager amper belast.
Groet,
Henk
Posted By: De_Baron_001

Re: koppeling av44 - 31/08/10 17:57

Beste Klaas,
Je hoeft niet meer moeilijk te doen, want morgen stuur ik een
mooie koppelinghelft compleet met lagering, viltring en borgringen op. Ik heb nog een nieuwe koppelingshelft gevonden.
Groet,
Henk
Posted By: lklklaas

Re: koppeling av44 - 02/09/10 22:57

Beste Henk
Nog bedankt voor die NW koppelinshelft,vandaag gemonteerd en hij loopt weer als nieuw.
Binnen kort ga ik hem voor de keuring aan bieden bij het RDW, heeft eimand nog een tip waar je op moet letten.
groet Klaas
Posted By: carl

Re: koppeling av44 - 03/09/10 20:34

Orgineel bericht geplaatst door: lklklaas
Beste Henk
Nog bedankt voor die NW koppelinshelft,vandaag gemonteerd en hij loopt weer als nieuw.
Binnen kort ga ik hem voor de keuring aan bieden bij het RDW, heeft eimand nog een tip waar je op moet letten.
groet Klaas


Gewoon zorgen dat alles inorde is zoals: banden - bel - remmen - snelheid niet te hoog is - lawaai binnen de normen is - verlichting goed werkt - enz.

groeten Carl
Posted By: De_Baron_001

Re: koppeling av44 - 04/09/10 14:12

Beste Klaas,
Zorg dat je framenummer goed zichtbaar is en dat je ook weet uit welk jaar de brommer komt. De keuring stelt weinig voor; volgens mij vinden ze bij de RDW cashen belangrijker dan een goed advies.
Groet,
Henk
Posted By: carl

Re: koppeling av44 - 04/09/10 19:19

Orgineel bericht geplaatst door: De_Baron_001
Beste Klaas,
Zorg dat je framenummer goed zichtbaar is en dat je ook weet uit welk jaar de brommer komt. De keuring stelt weinig voor; volgens mij vinden ze bij de RDW cashen belangrijker dan een goed advies.
Groet,
Henk


Inderdaat Henk ,dat je framenummer goed zichtbaar moet zijn dat was ik ook nog vergeten ( dit is wel het belangrijkste van allemaal )

groeten Carl
Posted By: lklklaas

Re: koppeling av44 - 04/09/10 20:40

Jongens bedankt voor de tips.

Ik laat het nog weten hoe het is afgelopen
groeten Klaas
Posted By: lklklaas

Re: koppeling av44 - 15/09/10 18:39

Ik heb vandaag mijn moby av44 laten keuren als snorfiets, en inderdaat stelt het niet zoveel voor. Op de stestbank kwam de top snelheid niet hoger dan 23km.

Groet Klaas
Posted By: De_Baron_001

Re: koppeling av44 - 15/09/10 19:58

Beste Klaas,
Was die motor zo sterk afgeknepen of loopt die gewoon slecht vanwege vervuilde uitlaat Of slecht afgestelde ontsteking?
Henk
Posted By: lklklaas

Re: koppeling av44 - 15/09/10 20:43

Beste Henk
Ik had de carburateur verkleind naar 7,2mm, maar deze kan ik zo weer veranderen.
Klaas
Posted By: De_Baron_001

Re: koppeling av44 - 16/09/10 21:14

Beste Klaas,
Let op met snelheidsovertredingen, want in Den Haag komen ze bakken met geld tekort.
Groet,
Henk
Posted By: Franky

Re: koppeling av44 - 17/09/10 14:29

en als je tegenwoordig 30km/h te hard rijdt met je brommer, ben je je rijbewijs kwijt
© 2024 Bromfiets forum