Bromfiets Website

Mobylette S35L super de luxe 1965

Posted By: Mario

Mobylette S35L super de luxe 1965 - 28/08/10 10:31

Beste Forumleden mijn naam is Mario en ik ben nieuw hier.

Sinds een kort ben ik in het bezit van een Mobylette S35L super de luxe 1965.

Ik ben tevens op zoek naar een ervaren monteur om het blokje na te kijken. Onsteking enz....


Hieronder het verhaal van de vorige eigenaar.



Hierbij de notities die ik heb gemaakt nadat ik met dhr..... had gesproken.

Het bleek dat hij vroeger bij FGH in Groningen had gewerkt. Daarna is hij leraar geworden, o.a. bromfietstechniek, en schrijft nu af en toe artikelen in het blad bromfiets.

De S35B Super de Luxe is een uitvoering die in hoofdzaak voor de Nederlande markt is gemaakt. Dit type is in feite een Frans frame, met een in Nederland geassembleerde en getemde motor met een voorvork zoals die in Belgie werd geleverd. In die tijd was deze bromfiets vrij uniek en "top of the line".

De bromfiets werd voor Kaptein Mobylette in Groningen geassembleerd door een samenwerkingsverband van Fongers, Germaan en Phoenix, waarbij fongers de leidende partij was. fongers zette framenr. op de linkerzijde van het frame. Uit het framenummer is af te leiden dat dit model in 1965 is gebouwd. Dhr..... meldde bouwjaar 1965 nadat hij het door mij opgegeven framenr en motornr. had gecontroleerd.
Ik vroeg hem natuurlijk hoe het dan kon dat er een 1968 carburateur opzat. Zijn antwoord was dat deze bromfietsen aanvankelijk maar 38 km per uur mochten rijden. De overheid zag hier streng op toe. Veel mensen vonden dit veel te langzaam en veel fietsenmakers zetten er na verloop van tijd een andere Gurtner carburateur op.

Dit Super de Luxe tyoe onderscheidt zich van de normale S35B door anderfe handles, iets andere motorschermen en een Dedus achterlicht. Vanaf 1966 werden Lucia achterlichten gemonteerd. (opn ieuw een bevestiging voor een 1965 fabricagedatum).

Vroeg hem naar de m.i. toch wat zwakke verlichting. De door mij verkochte EEG had een sterkere verlichting.
Zijn antwoord: inderdaad bij stationair lopen is de verlichting zwak. Was gewoon een van de ontwerpcriteria van de Fransen. De 6V 15W duplo lampen gingen dan - in tegenstelling tot andere bromfietsen - ook nooit kapot.

Ik had het blauwe gedeelte van de knalpot opnieuw gelakt en het had mij verbaasd dat hiertussen geen afdichting zat.
Zijn antwoord: Inderdaad zit hier geen afdichting/pakking tussen. Het verhaal was als volgt. In Frankrijk mochten deze brommers veel harder rijden dan de getemde 38 km versies in Nederland. De Franse brommers hadden dan ook een hogere uitlaatgassen temperatuur en - zeiden de Fransen - dan kit deze uitlaat vanzelf dicht door koolafzetting.
In Nederland met de geldende snelheidsbegrenzing was daardoor geen sprake vvan "dichtkitten"hetgeen resulteerde in een drabbige massa. Opnieuw een gevolg van het Franse ontwerp criterium..

Note: Ik heb op diverse websites gekeken en inderdaad bleek op de diverse opengewerkte tekeningen van de uitlaat dat er geen pakking tussen zit.

De heer...... vroeg mij vervolgens of ik harder wilde rijden dan de huidige max. snelheid. Ik zei dat dit niet hoefde.
Zou ik dat ooit willen zei hij, dan moest ik het Gurtner type AR 12 of de H14 met een nr. 24 sproeier monteren. In beide gevallen opletten dat het spruitstuk ook meegeleverd wordt.




Attached picture 591-DSC04249.JPG
Attached picture 593-DSC04251.JPG
Attached picture 594-DSC04252.JPG
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 28/08/10 10:43

De originele km stand is 3458. Is er iemand bereid tegen vergoeding om deze prachtige Mobylette onder handen te nemen?
Het motortje loopt keringen en pakkingen zijn droog.Het blokje is goed geconserveerd door de olie. De carburateur is schoon en in vrijwel nieuwstaat. Het blokje slaat over bij stationair. En als het uit valt lijkt het of het blokje verzuipt. Als ik het licht aanmaak valt het blokje ook uit. (Zwakke onsteking?)


Laat ik beginnen met een stukje van het verhaal.(vorige eigenaar) Ik heb deze bromfiets gekocht toen ik nog in Alkmaar woonde, ik schat zo'n twee jaar voor mijn verhuizing naar.... Ik woon hier inmiddels 21 jaar, dus ik zou uitkomen op ongeveer 23 jaar in mijn bezit. Al die tijd heeft deze bromfiets droog gestaan, op zolder en de laatste maanden in mijn garage. De uiterlijke conditie bevestigt dit ook.

Toen ik uiteindelijk besloot deze ook te verkopen was het van belang dat ik deze lopend op Marktplaats kon aanbieden. Het motortje was los maar lopen deed hij niet. Zoals te verwachten was de carburateur vervuild en heb deze gereinigd, met perslucht schoongemaakt, etc. Het originele chokekabeltje (in gereedschapskastje) was aan het stuureinde niet zo best meer. Ik heb dit kabeltje vervangen door een ander, iets dikker kabeltje (niet origineel) waarvan ik het loden uiteinde heb moeten aanpassen. De tank heb ik doorgespoeld en er is beslist geen sprake van oude benzine of olie.

Vervolgens heb ik een aantal keren 's morgens heel vroeg hier in het gebied rond het meertje gereden; een afstand van 4.2 km. Bromfiets deed het uitstekend en liep tamelijk hard, iets van 43 km op de teller. Wel viel mij op dat b.v. bij de helling van de brug het motortje meer moeite had. Als ik dan het chokeklepje op het stuur bediende dan trok hij weer goed op. Op de vlakke einden geen probleem. Wat ik wel als een mogelijk oorzaak ziet is dat het chokeklepje aan het stuur blijft hangen. Ik heb deze wel eens een paar keer terug moeten drukken. Welicht is de iets dikkere kabel hiervan de oorzaak.

Ik heb wel momenten van blauwe rook gehad, die ik wijd aan een te ruime mengsmering. Vroeger moesten deze brommers 1 op 25 gesmeerd worden, met de huidige olie zegt men 1 op 33, zelfs 1 op 40. Ik heb het op 1 op 25 gehouden omdat ik geen risico wilde lopen.

Nu het moment van op Marktplaats zetten. Het type plaatje op de cilinderkop ontbrak. Wat nu? Welk bouwjaar?
Ik zocht overal op internet en ontdekte de identieke AV85. Nergens kon ik op het motorblok, naven, etc. een bouwdatum vinden met uitzondefring van de carburateur waarop 1968 stond. Ik nam dus aan dat het een AV 85 van 1968 was en adverteerde aanvankelijk op Marktplaats met AV85/1968.

Vervolgens kreeg ik een e-mail van een meneer* die mij vertelde dat het een S35B de Luxe uit 1965 was. Ik zocht opnieuw op internet en ja, het zou inderdaad een S35B de Luxe kunnen zijn. Dus veranderde ik mijn advertentie in
AV85/S35B de Luxe om zo meerdere partijen te kunnen bereiken.

Niet lang daarna kwam er weer een e-mail van een (andere) meneer* die zei: "het is beslist een S35B de Luxe en geen AV85 en hij is beslist van 1965". Deze meneer (ik zou u z'n naam, telefoonnr. etc geven) gaf aan dat ik hem kon bellen voor meer info.
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 31/08/10 12:17

Gezocht: Vierkantsleutel om de ontstekingsdeksel te demonteren.
Vandaag een stukje gereden in Maastricht. Na het blokje warm gereden te hebben viel het uit en kreeg het niet meer aan. Eenmaal thuis starte het blokje direct toen het was afgekoeld.
Condensator probleem? Ik heb al een Vespa Ciao condensator klaar liggen. Tips met de ratel,ik heb de verkeerde maat.
Het liefst gewoon het originele vierkant sleuteltje. Wie is bereid mij een sleuteltje te verkopen of desnoods te lenen.Een passende vliegwieltrekker heb ik wel al gevonden.(Morini M24) Volgende week ga ik naar Wellen (Belgie) kijken wat ik daar nog kan vinden aan NOS contactpunten. (Ik vermoed dat ik rechte moet hebben?)De originele Novi linkse heb ik al,lag nog in het laatje van de plaatselijke brommerzaak.Was de laatste,kon 'm niet laten liggen.
Posted By: MobyJoost

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 31/08/10 16:52

Waarschijnlijk inderdaad een condensator probleem. De vierkante sleutel heb ik zelf gemaakt van een grote inbus-sleutel. Beetje creatief met de slijpschijf, et voila. De moer heeft linkse draad (als je dat nog niet wist), dus met de klok mee los draaien. Als de moer lang niet los is geweest, kan je beter geen zuigerstop gebruiken, om je krukas te blokkeren. Ik gebruik die sowieso nooit, maar met een regelmatig onderhouden motor kan het wel. Misschien ook een verse bougie (als je dat nog niet had gedaan).
Posted By: lklklaas

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 31/08/10 19:44

Je moet een slag kleinere ratel nemen, die past er exact in.
En anders moet je bij een automatrialen zaak vragen naar een bloemkool sleutel,daar zitten allemaal verschillende vierkanten op.Daar past vast een van
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 31/08/10 19:54

Bedankt voor jullie reactie

Niet dat het nodig is,maar zijn er ook reviseurs die mobylette blokjes reviceren. Gewoon een goed gevoel als ik weet dat ze er zijn.Ik lees hier niets over. Normaal rijd ik Kreidler en daar is b.v. Arnold de Kreidler-specialist een absolute Vakman.
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=28951&start=0


Posted By: De_Baron_001

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 04/09/10 21:10

Orgineel bericht geplaatst door: Mario
Bedankt voor jullie reactie

Niet dat het nodig is,maar zijn er ook reviseurs die mobylette blokjes reviceren.


Ik ken geen personen of bedrijven die structureel en beroepsmatig mobylette blokjes compleet reviseren.
Er valt voor de bedrijven niets aan te verdienen, omdat het te arbeidsintensief en te lastig is i.v.m. de reservedelen.
Onze hobby is namelijk om zelf te sleutelen aan je eigen projecten; op het moment dat je voor anderen sleutelt wordt het werken en dat doen de meeste mobylette-specialisten sowieso al meer dan genoeg.
Groet,
Henk

PS: prachtige brommer.
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 05/09/10 17:23

Bedankt voor de reactie Henk.

Op het moment veel problemen met starten stationair en afslaan.
Het bekende probleem bij lang stilstaan.(vervuilde carburateur) Intussen zijn de contactpuntjes vernieuwd en afgesteld om op 4.0 (0.4 bedoelde ik) De condensator van Vespa gemonteerd.
De verstuiver krijg ik niet gedemonteerd,ik heb al voorzichtig geprobeerd om de verstuiver er uit te tikken met een hout stokje. De originele Gurtner carburateur AR2 8,7 wordt zowiezo vervangen door een nieuwe originele AR 2-12.Die heb ik vandaag gekocht op de oldtimertreffen in Wellen.(Ulbeek)Ik ben nog op zoek naar een 12mm inlaatspruitstuk met bijbehorend pakking.
Tevens zoek ik nog een sproeier maat 24 (wie heeft er nog eentje liggen)

Gr: Mario
Posted By: De_Baron_001

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 05/09/10 17:44

Beste Mario,

Bij het model AR2 8,7 wordt de verstuiver naar boven toe verwijderd. Dit is dus anders dan bij de 12mm.

Voorontsteking is niet 4mm, maar 2,5 mm
Die onderdelen heb ik nog wel liggen. Ik zal je een PM sturen.
Genoten van het lekkere sfeertje in Ulbeek? Ik was er ook en ben er veel bekenden tegengekomen.
Groet,
Henk
Posted By: carl

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 05/09/10 18:44

Orgineel bericht geplaatst door: De_Baron_001
Beste Mario,

Bij het model AR2 8,7 wordt de verstuiver naar boven toe verwijderd. Dit is dus anders dan bij de 12mm.

Voorontsteking is niet 4mm, maar 2,5 mm
Die onderdelen heb ik nog wel liggen. Ik zal je een PM sturen.
Genoten van het lekkere sfeertje in Ulbeek? Ik was er ook en ben er veel bekenden tegengekomen.
Groet,
Henk


Als ik het goed heb gelezen dan heeft Mario zijn contactpunten op 0,4 mm afgesteld - over voorontsteking lees ik niets.
Maargoed een foutje is menselijk en dat overkomt iedereen wel eens.

groeten Carl
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 05/09/10 19:36


Het weer en de sfeer waren super. Na een tiental meters zag ik al een tafel vol met Mobylette onderdelen. Volgend jaar zal deze Mobylette er zeker bij staan. Nu nog alleen het blokje fatsoenlijk en betrouwbaar aan de praat te krijgen.En dan naar de keuring.
De contactpunten zijn op 0.4 mm afgesteld. Aan de voorontsteking heb ik niets veranderd.Alles zag er verder perfect en ongeschonden uit.Indien de problemen blijven vermoed ik dat de onstekingsspoel de boosdoener is.De vonk is echter paars tot blauw gekleurt. De AR2 8,7 zal ik nog nodig hebben bij de keuring,de 12 mm zal wel tegen de 60 km aanlopen?
Henk bedankt! Dat je me helpt aan onderdelen.Inmiddels had ik vandaag bij Piet al een bestelling gedaan, dus ik wacht nog even op zijn reactie. De verstuiver heb ik getikt aan de kant waar de sproeier zat. Gaf geen krimp. Wellicht kan ik de carburateur een paar dagen laten weken in een glazen pot gevuld met remmenreiniger en afgedicht.(Regelmatig ff schuden) Het eventuele vuil zal vermoedelijk afkomstig zijn uit de benzine en uiteindelijk oplossen.(gom) Hoop ik.
Verder vindt ik dit een Super forum en ben al een hoop aan de weet gekomen.

Gr : Mario
Posted By: PimMertens

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 05/09/10 19:42

Als je hem enkele weken laat reinigen kan je hem beter rap even ergens in een supersone reiniger gaan steken. Bespaart tijd, werk en geeft een veel beter resultaat.
Posted By: piet

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 05/09/10 22:23

Neem aan dat het 0.4 mm is 4mm is vergelijkbaar met het gapen van een nijpaard.
groeten piet
Posted By: De_Baron_001

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 06/09/10 07:44

Orgineel bericht geplaatst door: Mario

De AR2 8,7 zal ik nog nodig hebben bij de keuring,de 12 mm zal wel tegen de 60 km aanlopen?
Gr : Mario


Beste Mario,

Verwacht geen wonderen van een grotere carburateur. Als de spoelpoorten klein gedimensioneerd zijn, kan het resultaat wel
tegenvallen.
Een Franse cilinder met grotere poorten en standaard carburateur functioneert daarentegen altijd beter.
Groet,
Henk
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 06/09/10 10:29

De S35B Super de Luxe is een uitvoering die in hoofdzaak voor de Nederlande markt is gemaakt. Dit type is in feite een Frans frame, met een in Nederland geassembleerde en getemde motor met een voorvork zoals die in Belgie werd geleverd. In die tijd was deze bromfiets vrij uniek en "top of the line".

Ik vermoed dus dat dit een frans blok is getemd door een AR2 8,7 ?? Ik weet niet waar ik op moet letten om daar achter te komen.

Groet : Mario
Posted By: De_Baron_001

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 06/09/10 18:40

Beste Mario,
Ik vermoed dat de poorten net als bij de S35 (Het zelfde Nl-B nummer B9045)aan de kleine kant zijn. Je moet de cilinder maar een vergelijken met een gewone EEG cilinder.
Groet,
Henk
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 06/09/10 20:51

Ik zal een foto plaatsen van de cilinder nummers.
In dat geval verwacht ik weinig problemen met de 12 mm op de keuring.
Deze week gaat de 8,7 in een supersone reiniger. Op het werk staat zo'n apparaat. Ben benieuwd naar de uitwerking.

Gr : Mario

Attached picture 595-DSC04256.JPG
Posted By: MobyJoost

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 07/09/10 18:09

Ultrasoon werkt goed. Wel naspoelen en alle kanaaltjes nog met perslucht doorblazen. Het aluminium van de carburateur is erg zacht, dus geen nacht in de machine laten liggen. Ik heb dat eens gezien met een antiek uurwerk, dat door de vergeetachtigheid van de klokkenmaker een nacht in de ultrasoon had gelegen. Van de kleinere (bronzen) tandwielen waren de tanden bijna weg. Zorg ook, dat er geen agressieve schoonmaakmiddelen in de machine zitten. Water met afwasmiddel werkt ook goed. Een uur is lang genoeg. doe alle onderdelen los in een net (er zit waarschijnlijk een gazen bak bij de machine op je werk). Maar misschien weet je dit allemaal al. Maak maar een foto van de vieze en van de schone carburateur. Altijd interessant.
Posted By: MobyJoost

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 07/09/10 18:21

Een originele MBK ontsteking vind je hier voor ?77,00: http://www.scootbikeshop.com/allumage/al...-av10-p-81.html
Vond ik wel heel prettig. Kan je gelijk deze : http://www.scootbikeshop.com/cyclomoteur...ecane-p-51.html
bestellen. Kan je alles naar hartenlust uit elkaar halen en in elkaar zetten. Ook fijn, als je dat soort onderhoud aan zo'n schitterende brommer niet hoeft uit te besteden, toch?
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 07/09/10 20:52

Bedankt voor de tips Mobyjoost.

Zijn hier op het forum toevalig nog kenners die mij iets meer over de cilinder kunnen vertellen? Aan de hand van onderstaande corespondentie van de vorige eigenaar met een expert op het gebied van Mobylette vermoed ik dat het hier toch om een Frans blok gaat.Ik kom er uiteindelijk wel achter als de 12 mm er op zit. En het zaakje goed loopt.


Lees:

Ik had het blauwe gedeelte van de knalpot opnieuw gelakt en het had mij verbaasd dat hiertussen geen afdichting zat.
Zijn antwoord: Inderdaad zit hier geen afdichting/pakking tussen. Het verhaal was als volgt. In Frankrijk mochten deze brommers veel harder rijden dan de getemde 38 km versies in Nederland. De Franse brommers hadden dan ook een hogere uitlaatgassen temperatuur en - zeiden de Fransen - dan kit deze uitlaat vanzelf dicht door koolafzetting.
In Nederland met de geldende snelheidsbegrenzing was daardoor geen sprake vvan "dichtkitten"hetgeen resulteerde in een drabbige massa. Opnieuw een gevolg van het Franse ontwerp criterium
Posted By: fleedwood01

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 08/09/10 07:25

Mario,

Ik heb net even bij mij in de schuur gekeken naar de cilinders die ik heb liggen, daar zit ook een B26nogwat nummer bij.
Deze cilinder is gelijk aan alle andere cilinders die ik heb liggen op de hoekige modellen na.
Kortom het is een nederlandse cilinder.

vr gr Gerben
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 08/09/10 08:04

Gerben,

Bedankt voor de info,dat maakt het verhaal ook al wat meer duidelijk. De carburateur is inmiddels ultrasone gereinigd en doorgeblazen met perslucht. Resultaat: Geen verschil. Nu verdenk ik toch de ontstekingsspoel.Blokje start wel. Maar slaat snel weer af. En bijna niet meer aan te krijgen.(verzopen)

Gr : Mario
Posted By: carl

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 08/09/10 14:46

Orgineel bericht geplaatst door: Mario
Gerben,

Bedankt voor de info,dat maakt het verhaal ook al wat meer duidelijk. De carburateur is inmiddels ultrasone gereinigd en doorgeblazen met perslucht. Resultaat: Geen verschil. Nu verdenk ik toch de ontstekingsspoel.Blokje start wel. Maar slaat snel weer af. En bijna niet meer aan te krijgen.(verzopen)

Gr : Mario


Hoe groot is de vonk die je hebt, zelf heb ik namelijk een blokje waar een vonk overspingd als ik de bougiekabel zonder kop op 4 mm afstand van de cilinder houd.

groeten Carl
Posted By: MobyJoost

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 08/09/10 19:26

Je kan beter de bougie in de kop steken en het metalen gedeelte van de bougie tegen de cylinder houden en dan starten. Dan kan je de vonk beoordelen zoals hij moet zijn; van de bougie.
Posted By: carl

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 08/09/10 19:49

Orgineel bericht geplaatst door: MobyJoost
Je kan beter de bougie in de kop steken en het metalen gedeelte van de bougie tegen de cylinder houden en dan starten. Dan kan je de vonk beoordelen zoals hij moet zijn; van de bougie.


Inderdaat gaat dit nog beter met de bougie in de bougiekop tenzij deze goed is natuurlijk.

groeten Carl
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 08/09/10 20:47

Vanmiddag had ik de contactpuntjes wat kleiner gezet 0,2 (gewoon om ff uit te proberen) Toen liep ie een stuk beter starten meteen goed,slaat stationair over en viel na 30 sec weer weg. lijkt mij toch de ontstekingsspoel. Als ik het licht aan doe valt het blok ook meteen uit.

Gr : Mario
Posted By: De_Baron_001

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 08/09/10 21:58

Orgineel bericht geplaatst door: Mario
Als ik het licht aan doe valt het blok ook meteen uit.

Gr : Mario


Uitvallen van de ontsteking als je het licht uitdoet wijst ook op slechte contactpunten. Doordat ze nu nauwelijks opengaan kan dat ook de oorzaak van het afslaan zijn. Bij veel oude brommers is de ontsteking sowieso versleten.
Er is hierover op dit forum al verschrikkelijk veel geschreven en diverse oplossingen aangedragen. In ieder geval een aandachtspunt.
Groet,
Henk
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 22/09/10 14:06

De onstekingsspoel net gemonteerd. Starten en meteen lopen.
Alle problemen meteen opgelost. Mijn dank aan De Baron 001 en P.van Iwaarden voor het leveren van de onderdelen. De oude originele banden ziten er nu nog op met het Mobylette logo.
Aan de zijkanten zitten lichte scheurtjes.Voor de keuring zullen er wel nieuwe onder moeten.

Groet : Mario
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 12/11/10 19:42

Hier een foto met chromen bagagerek. (Is inmiddels fatsoenlijk gemonteerd)

Attached picture 631-Kaptein(2).jpg
Posted By: GROENEKAN

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 13/11/10 07:46

Ziet er mooi uit. Heb je de koppeling opnieuw laten verchromen ?
Posted By: carl

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 13/11/10 08:39

Dat is een mooi exemplaar Mario.

groeten Carl
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 13/11/10 09:00

Orgineel bericht geplaatst door: GROENEKAN
Ziet er mooi uit. Heb je de koppeling opnieuw laten verchromen ?


Het chroomwerk is nog allemaal origineel.
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 25/01/11 08:55

Deze Unieke Mobylette staat te koop. Nog niet op kenteken.
Staat nog op de originele banden. (geen koopje en hoeft niet weg) De reden is ben in het bezit van een 515-006 Zundapp (1966) voor mijn vriendin. Ik zelf rijd op een Kreidler.
Posted By: GROENEKAN

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 25/01/11 23:44

Mario, bel me svp even 0646036922 dank +groet, Joop
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 26/01/11 06:01

De vaste prijs is 1200 euro. De verkoop heeft geen haast. In het voorjaar staat deze unieke Mobylette S35L super de luxe 1965 te koop op Marktplaats. (met pijn in mij hart) Maar er wordt niet op gereden. Hier bij een foto uit de folder,mij toegestuurd.

Attached picture 642-65_S35L.jpg
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 15/05/11 03:45

De prijs voor in deze staat zijnde unieke Mobylette S35L super de luxe 1965 is verlaagd naar 1000 euro. Zonder kenteken.
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 19/06/11 08:03

Beste Forumleden.

Ik heb een vraagje. Is het mogelijk en verstandig om deze parel op snorfiets kenteken te laten schouwen. Hier onder een link waar enkele Mobylette's te zien zijn op een toertocht met blauw kenteken.

http://www.mobyletteforum.com/2011_forumrit.htm

Hier nog een foto met origineel baggage rekje inmiddels netjes gemonteerd.

Attached picture Kaptein (2).jpg
Attached picture DSC04253.JPG
Posted By: MobyJoost

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 19/06/11 08:16

Het lijkt me niet verstandig en ik denk, dat het niet zal lukken. Een fiets-o-matic (rolaandrijving) op snorfietskenteken kan ik begrijpen. Dit is een zwaar model en zeker geen snorfiets.
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 19/06/11 10:40

Hier zie ik wel wat mogelijkheden. De top is nu 38 km

http://forum.bromfiets.nl/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=7245&page=1
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 19/02/12 17:29

De Mobylette is nog steeds te koop voor de liefhebber.
Geen kenteken,verder in dezelfde onversleutelde staat.
Hij staat me verder niet in de weg.

Gr : Mario
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 03/11/12 02:35

Even een schopje naar boven. Te koop voor de liefhebber 800 euro.
Geen kenteken,verder in dezelfde onversleutelde staat.

Gr : Mario
Posted By: donnie

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 04/11/12 13:30

Je hebt blijkbaar geen enkel idee wat een Mobylette S35L zonder kenteken moet opbrengen. Laten keuren bij RDW en kentekenplaat maken kost al 175 euro. De kans dat je staatsloterij wint is veel groter dan dat je 800 euro vangt!!!!!!!!!!!!
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 04/11/12 16:17

Hoi Donnie.De kans dat je de loterij wint is groter dan het zoeken van een Mobylette S35 super de luxe 1965 inclusief de originele beenschermen en bagage rekje.In deze unieke staat.En daar hangt een prijskaartje aan.

Begin maar eens te restaureren en ga dan maar tellen.
Posted By: donnie

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 05/11/12 19:00

Mario,
Op 26-01-2011 was je prijs nog 1200 euro.
Jouw pech is dat Mobylette geen gewilde brommer is.
Ik wens je veel succes, maar ik zie je echt niet 800 euro vangen.
We zullen zien.
Donnie
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 05/11/12 20:21

Beter één mooie te duur dan tien wrakken in de schuur.

Nogmaals het gaat hier om een zeer mooi exemplaar.

We zullen zien.
Posted By: De_Baron_001

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 12/11/12 00:39

Ik had een paar jaar geleden een mooie EEG10 PR (AV 42PR).
Vol met nieuwe onderdelen en een perfect lopende motor. Er werd slechts 325 Euro geboden.
Uiteindelijk heb ik deze gerestaureerde brommer verkocht voor 700 Euro in onderdelen. Helaas geven mensen niet graag een keer een groot bedrag uit, maar liever meerdere keren een klein bedrag.
Je moet dus een echte liefhebber zien te vinden.
Als alle onderdelen goed zijn is 800 Euro geen onredelijk bedrag, maar of iemand dat voor een super over heeft?
Groet,
Henk
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 13/11/12 18:19

Ja Henk,..Het is een apart wereldje,.

Alles wat Mobylette aangaat voor een appel en een ei proberen aan te schaffen. Onder het mom van het merk is niet gewild.
Zeker geen onredelijk bedrag.
Voor 800 euro heb je een fiets,..

Ik zit in het Kreidler wereldje. Daar gaat het er wel anders aan toe.
Posted By: donnie

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 15/11/12 19:40

Het is niet onder het mom van het merk is niet gewild.
Het is helaas de keiharde waarheid.
Kijk eens op b.v. Markplaats wat Mobylettes doen.
Het is zeker waar dat Kriedlers en Zündapp meer gewilde brommers zijn.
Mobylettes hebben helaas een beetje truttig imago.
Bied je S35L eens aan op het Mobyletteforum : www.mobyletteforum.com
Het ligt aan de markt en zeker niet aan het Mobylette wereldje.
Donnie
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 24/03/13 15:39

Aan alle liefhebbers. Er is al een bod gedaan van 650 euro.
Maar na wikken en wegen zie ik er van af. Wat heb je nou nog voor 650 euro. Ik eet nog liever een pond pruimen en ben een week aan de schijt.

Het feit dat je met deze Mobylette de rest van je leven een prachtig uniek exemplaar hebt is prijsloos.
Het levensgenot tijdens een toerritje is iedere keer weer beleving. Haren in de wind,.heerlijk op een terras genieten van de bewonderaars.
Die altijd wel staan te kijken. Alsof je zo uit de tijd komt aan rijden,..
De kosten, moeite en investering ben je gauw vergeten,als je jaar in jaar uit geniet tijdens het rijden.
Met deze Mobylette kun je oud worden. Het blijft een genot en een stukje levensvreugde.
Waarschijnlijk zit ik anders in elkaar. 650 euro,..en dan wat heb ik daarvoor? Een fiets.
De kans dat je dit exemplaar in deze staat zult vinden is nihiel.(museum staat)
Laat ze maar kwijlen,..Tijdens toerritten is deze Mobylette de blikvanger.
Zelfs de originele banden zijn in goede rijdbare staat. (demonteren opslaan en koesteren)
In al die jaren ben jij nooit zo'n exemplaar in deze unieke staat tegen gekomen.
De Mobylette is een duurzame investering voor de rest van je leven.
Een kenteken een paar nieuwe bandjes. (klaar)
Lage oldtimer verzekering. Zuinig in verbruik.

Een exemplaar dat niet zal misstaan in de huiskamer.
Dat is mijn visie.

Zet het executie peloton maar klaar. (lol)


Posted By: De_Baron_001

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 25/03/13 21:10

Een wijs besluit; die paar centen wegen niet op tegen veel jaren van plezier tijdens mooie ritjes. Mocht er nog iemand met een superbod komen dan kun je nog altijd op je beslissing terugkomen.
Henk
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 28/03/13 15:12

Daar valt altijd over te praten. Maar niet voor een schrale 650 euro. De tijd dat je zo'n exemplaar kon kopen voor een pond pruimen is voorbij.
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 01/10/15 10:10

Beste forumleden.

Wie kan mij advies en adres geven welke bandenmerk ik het beste kan bestellen? (zwart/wit)

Voorband 23x2

Achterband 23x2x2.5

Groet : Mario
Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 08/10/15 12:33

Beste forumleden.

De banden voor mijn Mobylette S35L zijn inmiddels besteld.

Continental KKS10WW buitenband 225-19

Na 5 jaar in het bezit te zijn van de Mobylette heb ik de zin en de tijd om me meer toe te leggen op mijn bromfiets. De ZĂźndapp 515-006 uit 1966 is inmiddels verkocht. De langere toerritten rijd ik op de Kreidler RS. Ik ben ook in het bezit van een (oer) heren Spatamet uit 1987 blok kundig geheel laten reviseren. Daar rijd ik dagelijks met veel plezier op.

In het voorjaar zet ik de Mobylette dan eindelijk op kenteken en ga er zelf echt van genieten. Mooie ritjes langs het kanaal richting Kanne of langs de Grensmaas. Ik overweeg serieus een snorbromfiets kenteken. Hij liep origineel 38 km dat wil ik terugvoeren naar 25 km voor de keuring. Op het forum heb ik gelezen hoe dat te realiseren is.

Hoe het blok zich in de toekomst houd weet ik niet,..in totaal zijn er nog geen 200 km mee gereden in mijn bezit. Om de keerringen preventief te sparen gebruik ik voor de smering minerale tweetakt olie. En de benzine wil ik Shell VPower of Ultimate 98 gaan gebruiken.

Wat de Mobylette in de toekomst nodig mocht hebben krijgt het ook,ik kijk niet naar wat heeft het me gekost.
Inmiddels heb ik ook een compleet extern bobine setje besteld voor op de plank. (preventief)

Hebben jullie nog tips,ik neem ze graag van jullie aan.

Groet : Mario



Posted By: Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 - 13/10/15 22:31


https://www.youtube.com/watch?v=GGYmJyuFBa0

Deze Mobylette stond op Marktplaats in 2010 daar werd toen in mijn beleving heel weinig op geboden. Ik zag het voor mijn ogen gebeuren. Onder het mom Mobylette heeft weinig waarde. Je krijgt ze voor een pond pruimen. Meteen de eigenaar gebeld en een goede prijs afspraak gemaakt. Dezelfde dag met een aanhanger het land door gereden en de Mobylette opgehaald.
© 2024 Bromfiets forum