Bromfiets Website

Stilvallen van motor bij stationair draaien.

Posted By: Lucky

Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 31/10/10 09:30

Beste Mobyisten,

Even een kort vraagje.
Mijn AV50 start prima, en rijdt goed.
Maar hij blijft niet stationair draaien ... dan valt ie stil.
(als ik de gas een beetje open laat staan, blijft hij wel draaien)
Tevens heeft de stationaire stelschroef geen effect op het toerental.

Kan dit te maken hebben met een tekort aan bezine toevoer ?
Is het een idee, om de vlotternaald hoger te hangen ?

Bedankt voor jullie reactie,
Mvg,
Posted By: Mr.Mich

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 31/10/10 11:40

Is je carburator wel goed uitgekuist?

Grtz Mich
Posted By: PimMertens

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 31/10/10 11:54

Gebeurt veel bij Mobylette's, carburateur is echt goed kuisen. Als het dan niet werkt even andere carbu probere.
Posted By: Lucky

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 31/10/10 12:41

Ja, carburateur heb ik volledig gereinigd in benzine.
Is mooi proper, want zag er voorheen, ECHT wel smerig uit.

Dus niet eens proberen de vlotternaald te veranderen ?


Mvg,
Posted By: Mr.Mich

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 31/10/10 13:03

Ook de binnenkant gekuist?

Grtz Mich

Attached picture 627-2.gif
Posted By: Franky

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 31/10/10 13:42

Hij werkt, dus je sproeier is kennelijk goed zat en je vlotter ook. Jou probleem staat prachtig omschreven op http://www.pantin.nl Zoek maar eens uit of het hier aan ligt

Carburettors can be very polluted. Most people know that and will clean the carburettor carefully.
However, often they forget to check the little hole of the needle jet. This hole provides the mixture with some extra petrol when the throttle is nearly closed.
When your engine has stationary problems this may be the cause. For the 12 mm carburettors and higher you must dismantle the needle jet at the underside of the carburettor. For older models (without needle jet holder) the needle jet must be removed and inserted by way of the throttle valve bore.

Some examples of needle jets with holes for stationary speed.



Bron: http://www.pantin.nl
Posted By: Lucky

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 31/10/10 16:30

tjaaa .... daar zeg je wat ....

Die kan ik best eens opendraaien, en de gaatjes eens nazien.




Bedankt voor de tip !!
Posted By: carl

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 31/10/10 17:34

Orgineel bericht geplaatst door: Lucky
tjaaa .... daar zeg je wat ....

Die kan ik best eens opendraaien, en de gaatjes eens nazien.




Bedankt voor de tip !!


Dit werd ook al door Mich aan gegeven op tekening.

groeten Carl
Posted By: MobyJoost

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 31/10/10 17:41

Enneeh, nog niemand erachter gekomen, dat een G?rtner op een moby geen vlotternaald heeft?
Posted By: carl

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 31/10/10 20:03

Orgineel bericht geplaatst door: MobyJoost
Enneeh, nog niemand erachter gekomen, dat een G?rtner op een moby geen vlotternaald heeft?


Ook ik heb al diverse gurtner carburateurs uit elkaar gehad om schoon te maken ( zelfs van middag nog ).
De vlotternaald heb ik nog nooit gemist, want die zit er gewoon niet in dus daar heb je geen rekening mee te houden.

groeten Carl
Posted By: De_Baron_001

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 31/10/10 20:54

L.S.
Vlotternaald = naald van het drijflichaam (de vlotter).
Deze is instelbaar; soms wat lastig omdat je dan moet solderen, maar vaak kun je hem verschuiven of instellen zoals bij de H14- en H15-carburateur.

Bedoelen jullie soms de gasschuifnaald zoals bij een Bing????

Groet,
Henk
Posted By: Lucky

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 01/11/10 12:51

Beste Henk,

Ik bedoel de vlotternaald ... want deze kan je toch ook aanpassen ?
dmv omhoog/omlaag te schuiven, waardoor je meer benzine in je vlotterkamer krijgt.
En alzo de naald later/vroeger het benzine aanvoerkanaal laten afsluiten ??

Mvg,
Posted By: lklklaas

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 01/11/10 17:40

Beste Lucky

Als je brommer op toeren wel goed loopt, hoef je aan de vlotternaald niets te veranderen.
Die van mij had het zelfde probleem, gewoon dat ding (hoe die heet weet ik niet) wat rood omzirkeld is op tekening er uit halen en de gaatjes goed schoon maken, dan loopt hij weer goed.
Groet Klaas
Posted By: Lucky

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 01/11/10 21:45

ok .... zal ik zeker doen.
Bedankt voor jullie hulp.

Mvg,
Posted By: MobyJoost

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 02/11/10 20:57

Met mijn vorige reactie heb ik iets heel doms gezegd. was in de war met een gasschuifnaald. Excuses hiervoor.
Oh ja, een vlotternaald van een messing vlotter kan je niet afstellen, die van een kunststof vlotter vaak wel.
Posted By: Lucky

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 02/11/10 21:52

Het betreft indd een kunststof vlotter
Posted By: De_Baron_001

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 02/11/10 22:50

Orgineel bericht geplaatst door: MobyJoost
Met mijn vorige reactie heb ik iets heel doms gezegd. was in de war met een gasschuifnaald. Excuses hiervoor.
Oh ja, een vlotternaald van een messing vlotter kan je niet afstellen, die van een kunststof vlotter vaak wel.


Beste Joost,
Het is zoals bij werken: "als je nooit werkt, maak je ook nooit fouten." Ik denk dat we aan jouw tips veel te danken hebben.

Overigens kun je een messingvlotter wel afstellen. Je moet dan de naald losmaken met een soldeerbout en opnieuw vastsolderen in een andere positie. Door de hogere stand van de vloeistofkolom wordt het mengsel rijker.
Groet,
Henk
Posted By: De_Baron_001

Re: Stilvallen van motor bij stationair draaien. - 04/11/10 17:58

Orgineel bericht geplaatst door: lklklaas
Beste Lucky

Als je brommer op toeren wel goed loopt, hoef je aan de vlotternaald niets te veranderen.
Die van mij had het zelfde probleem, gewoon dat ding (hoe die heet weet ik niet) wat rood omcirkeld is op tekening er uit halen en de gaatjes goed schoon maken, dan loopt hij weer goed.
Groet Klaas


Nog een tip van Peter Langemeijer:
Vergeet ook niet om de stationair kanaaltjes in de carburateur door te blazen.

Groet,
Henk
© 2024 Bromfiets forum