0 registered members (),
34
guests, and 0
spiders. |
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
Re: Vehikel
[Re: MobyJoost]
#5934
25/08/08 20:14
25/08/08 20:14
|
Joined: Dec 2007
Berichten: 20 smitshoek
peter goverde
Junior lid
|
Junior lid
Joined: Dec 2007
Berichten: 20
smitshoek
|
hoi joost waren jullie met zyn tweeen een kreidler met duits kenteken en zonder voorwiel aan het versjouwen . dan ben je voor de stand van het rhc gelopen . mocht het niet lukken met die av89 heb ik eventueel een av50 staan kompleet met kenteken deze staat wel droog opgeslagen. succes met je projectje. vrg peter.
|
|
|
Re: Vehikel
[Re: MobyJoost]
#5938
30/08/08 21:38
30/08/08 21:38
|
Joined: Jan 2007
Berichten: 399 Rotterdam
MobyJoost
Superlid
|
Superlid
Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
|
Vanavond voor het eerst tijd genomen, om het ??n en ander van de av89 te bekijken. Ik was erg benieuwd naar de carburateur en de cylinder, aangezien de "betriebserlaubnis" een maximumsnelheid aangeeft van 36 km/u. Dat is me niet genoeg. In de franse modellen was een km-teller gemonteerd tot ?f 70, ?f 90(!) km/u. Dat knijpen kan op meerdere manieren en ik was even bang, dat er een 8,7 G?rtnertje en een cylinder met kleine poortjes op zou zitten, maar dat is niet zo. De carbu is een 13 mm en de poorten in de cylinder zijn groot genoeg. Ze hebben ??nvoudigweg de variateur vastgezet! Of beter gezegd, ervoor gezorgd, dat de motor niet naar achteren kan bewegen. De rechterbeugel onder de motor, (de beugels waar de uitlaat aan hangt) heeft een uitstulping, waar de haak, die de motor opvangt, als de v-snaar breekt, tegenaan stuikt.Leuk bedacht, maar je rijdt bij 36 km/u met veel toeren en dus niet erg zuinig. Maar dus makkelijk te verhelpen. Ben blij!Groet, Joost.
|
|
|
Re: Vehikel
[Re: MobyJoost]
#6083
16/10/08 11:56
16/10/08 11:56
|
Joined: Jan 2007
Berichten: 399 Rotterdam
MobyJoost
Superlid
|
Superlid
Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
|
Nu heb ik de motor eronderuit en de koppeling en de ontsteking eraf. Nadat ik het blok met cylinder erop (alle gaten even dichtgestopt) goed had schoon gesopt, kwam ik wat rare dingen tegen. Sowieso gaat de 13mm carb maar half open (2e manier, om deze motor te knijpen). Na de cylinder los gehaald te hebben, zag ik, dat er twee(!) koppakkingen gemonteerd waren (3e manier om deze brommer te temmen) De aansluiting van cylinder op carter is ook anders! Een standaard moby-voetpakking gaat niet passen! De stroomkanalen, die naar de spoelpoorten gaan, zijn veel langer dan die van elk ander av7 motortje, dat ik heb gezien. De twee uitsparingen onderaan de cylinder (links en rechts, in het gedeelte, dat in het carter steekt) ontbreken hier. Het is een geslotencirkel. De corresponderende gleuven in het carter, zijn geen gleuven maar kanalen. Alle cylinders en alle blokjes die ik heb, zijn uitwisselbaar, maar een normaal av7 cylindertje past niet in dit carter. Wie weet hier meer van? Ik weet, dat de motortjes vanaf de av89, 2,5 pk leverden, demodellen daaronder 1,5 of 2, maar de cylinders in het onderdelenboek, zien eruit als gewone av7. Dit is duidelijk anders Groet, Joost.
Last edited by MobyJoost; 16/10/08 11:57.
|
|
|
Re: Vehikel
[Re: De_Baron_001]
#6094
17/10/08 13:38
17/10/08 13:38
|
Joined: Jan 2007
Berichten: 399 Rotterdam
MobyJoost
Superlid
|
Superlid
Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
|
Volgens de originele "betriebserlaubnis", is het "baujahr" 1962.Het nummer op het plaatje op de cylinder, staat ook in het carter geslagen en vermeld op de betriebserlaubnis. De motor is dus, denk ik, met de bromfiets geleverd. Wel vreemd, om zo'n potent motortje te monteren en dan een gashandel te gebruiken, die de gasschuif maar half opentrekt en een dubbele koppakking.Maar ja, je moet wel wat knijpen, om dan op een "h?chstgeschwindigkeit" van 36 km/u (volgens de betriebserlaubnis) te komen. Dit is wel heel makkelijk op te voeren. Rare jongens die Germanen. Ik weet niet, hoe ik hier een foto moet plaatsen, maar stuur die wel even via jouw site-mail. Ben benieuwd. Volgens de betriebserlaubnis heeft dit motortje ook 1,5 pk in zich. De franse av89 had 2,5. Groet, Joost.
|
|
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
|
Most Online216 May 2nd, 2020
|
|
|