0 registered members (),
16
guests, and 0
spiders. |
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
Omvorming klasse A naar klasse B
#9078
25/10/10 19:16
25/10/10 19:16
|
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Lucky
OP
Lid
|
OP
Lid
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
|
Beste Mobyisten,
Momenteel ben ik bezig met het omvormen van een klasse A naar B. Het achterste GROTE tandwiel, heb ik vervangen door een KLEIN klasse B tandwiel (met minder tanden), inclusief ketting.
Het verschil is al meteen merkbaar ... voorheen 30km/uur, nu 40.
Nu heb ik wel nog de OUDE (zijdelingse) carburateur erop staan. Als ik me niet vergis heeft deze een opening van 12mm, ipv 10mm van de achterliggende klasse B carburateur. Ook hangt er nog de OUDE (platte) uitlaat onder.
Als ik PLATTE uitlaat vervang door een ROND model EN de zijdelingse carburateur door een achterliggende verwissel, zou dit de snelheid dan nog meer ten goede komen ???
Bedankt voor jullie antwoord en hulp !
Mvg,
Last edited by Lucky; 25/10/10 19:18.
In onderdelen : AV50 - 1973 Verkocht : G40T - 1974 , MBK "club" - 1998, AV50 - 1971, AV50 - 1976 In herstelling : Honda CB750FB Bol d'or - 1981
|
|
|
Re: Omvorming klasse A naar klasse B
[Re: PimMertens]
#9082
25/10/10 21:51
25/10/10 21:51
|
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Lucky
OP
Lid
|
OP
Lid
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
|
Ja, kan wel kloppen dat de platte uitlaten nieuwer zijn, want de RONDE uitlaat waar ik over spreek, is diegene van mijn moby 1971.
Mbt de carburateur, dacht ik ook dat een 12mm wel beter/sneller zou zijn, dan die van 10mm ... maar ja, ik wou het toch even navragen.
Dus ... best de zijdelingse carb erop laten zitten ? ipv de achterliggende ? En uitlaat veranderen heeft geen zin ?
Mvg,
Last edited by Lucky; 25/10/10 21:51.
In onderdelen : AV50 - 1973 Verkocht : G40T - 1974 , MBK "club" - 1998, AV50 - 1971, AV50 - 1976 In herstelling : Honda CB750FB Bol d'or - 1981
|
|
|
Re: Omvorming klasse A naar klasse B
[Re: PimMertens]
#9102
27/10/10 18:59
27/10/10 18:59
|
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Lucky
OP
Lid
|
OP
Lid
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
|
Dit is diegene van de klasse A ... 25km/u De bovenstaande carb staat op die klasse B .... 45km/u
In onderdelen : AV50 - 1973 Verkocht : G40T - 1974 , MBK "club" - 1998, AV50 - 1971, AV50 - 1976 In herstelling : Honda CB750FB Bol d'or - 1981
|
|
|
Re: Omvorming klasse A naar klasse B
[Re: carl]
#9105
27/10/10 21:21
27/10/10 21:21
|
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Lucky
OP
Lid
|
OP
Lid
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
|
De achterliggende carburateur heeft een spruitstuk met als inlaat 11 mm, en bij de zijdelingse carburateur heeft het spruitstuk een inlaat van 13 mm.
Lucky heb je lekkage aan je blok of is dat vuil van buitenaf.
@ Carl, Klopt, de achterliggende is indd 11mm, de andere heb ik nog niet opgemeten, maar 13mm zou kunnen kloppen. Geen lekkage aan mijn blok, maar gewoon nog vuil, van de vorige eigenaar ... Ben eerst druk bezig met de blok, daarna komt het poetswerk
In onderdelen : AV50 - 1973 Verkocht : G40T - 1974 , MBK "club" - 1998, AV50 - 1971, AV50 - 1976 In herstelling : Honda CB750FB Bol d'or - 1981
|
|
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
|
Most Online216 May 2nd, 2020
|
|
|