0 registered members (),
26
guests, and 0
spiders. |
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1416
03/09/02 21:22
03/09/02 21:22
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Hallo's iedereen, ik ben van plan om mijn FS-1 om te gaan bouwen. Ik heb nu een FS-1 DX uit '79. Die loopt met standaard 50cc 95 (wel met Homoet uitlaat), maar hij gaat me nog iets te langzaam. Omdat er voor un FS-1 geen grotere cilinder te krijgen is dan un 60cc ben ik al naar alternatieven wezen kijken, en had deze dus gevonden in un 70cc DT cilinder. Maar omdat de koeling un beetje slecht was liep deze al vrij snel vast (echt muurvast ). Maar goed, paar weken geleden ben ik dus rond gaan kijken en ik heb dus het idee in mijn hoofd gekregen om te gaan kijken voor un vloeistof gekoelde cilinder (deze zijn er in 80cc, en k ben meteen van het koelprobleem af). Maar omdat ik voor deze cilinder waarschijnlijk (zeer zeker dus) mijn carters uit moet laten vrezen (voor de spoeling) wou ik graag eerst weten of er misschien mensen zijn die dit eerder hebben gedaan, of die nog goede tips voor mij hebben. Alle hulp is welkom. en ik zou graag willen weten of het (in theorie) mogelijk zou kunnen zijn om 2 caberateurs op 1 cilinder te doen. Dit namelijk omdat un FS-1 al 1 caberateur in het blok heeft zitten en deze niet groter is te kopen dan 16mm. maar goed, strax sta ik weer un hele bladzijde vol te praten, en dat mot nie. Als je iets weet of tips heb, zeg het dan aub grtx Anthonie Smit
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1418
05/09/02 14:28
05/09/02 14:28
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
gewoon van de cilinder 1 koelvin (onderaan) weg halen, en op un FS-1 zetten.
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1420
06/09/02 12:22
06/09/02 12:22
|
Joined: Jun 2002
Berichten: 10 Katwijk aan Zee
FS1 4EVER
Junior lid
|
Junior lid
Joined: Jun 2002
Berichten: 10
Katwijk aan Zee
|
2 carburateurs op 1 cilinder???? Volgens mij gaat dat nooit lukken. Je kunt ze ook niet in het FS1 blok kwijt......
Als je harder wilt, waarom koop je dan geen Honda SS/CD ?? Dit zijn ook hele mooie brommers, mooi 4takt geluidje, en beter om op te voeren (120 km/u schijnt mogelijk te zijn)
Katwijk
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1422
11/09/02 16:27
11/09/02 16:27
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
ik had achterop de DT cilinder un plaat van aluminium gedaan, en die had ik dicht gemaakt met vloeibare pakking. en ja, de spoeling was niet helemaal goed. Eigenlijk zou je de carters uit moeten vrezen. Maar het reed wel gruwelijk hard :p , ik zat binnen de honderd meter op de 80 KM/u.
Maar ik ga de carters dan wel uit laten vrezen als ik die 80cc erop ga zetten.
Hij loopt nu trouwens ook best wel hard met un 50cc. Ik heb 12 gaten in mijn zuiger gemaakt, en met standaard cilinder loopt ie nu 100 KM/u
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1425
11/09/02 22:34
11/09/02 22:34
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
als je de zuiger voor je neemt (bij standaard zuiger), dan moet je aan de inlaat zijde onderaan 2 grote gaten vijlen/boren en daar boven (net onder de zuigerveer) maak je dan ook 4 gaatjes van 2,5 milimeter (groter kan natuurlijk ook ). dan moet je de zij kant van de zuiger voor je nemen, en boven het gat waar je zuigerpen doorheen zit (zat) maak je vanaf het midden naar de inlaat kant toe ook 3 gaten. Herhaal dit dan ook aan de andere kant. Zorg r trouwens wel voor dat je de zuiger heel goed hebt schoon gemaakt, voordat je hem weer monteert. Het zou zonde zijn als hij vast zou lopen. Ik ben nu ook bezig met un web site bouwen voor mijn FS-1. Op deze site zal ik helemaal in details uitleggen hoe je de zuiger het beste kunt uitvijlen. En natuurlijk zal ik er ook un paar foto's van mijn zuiger op zetten : FS-1 website
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1426
11/09/02 22:36
11/09/02 22:36
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
tja, 2 caberateurs is natuurlijk wat ik r ook op moet zetten, omdat ik niet goed ken rijden met un 80cc en un 16mm carb. Ik zat zelf te denken om er dus un 2e carberateur r bij te zetten. Dit zal dan waarschijnlijk ook un 16mm Mikuni worden van un DT50. Maar dan moet ik eerst deze caberateur helemaal goed afgesteld hebben.
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1427
13/09/02 16:47
13/09/02 16:47
|
Joined: Jun 2002
Berichten: 10 Katwijk aan Zee
FS1 4EVER
Junior lid
|
Junior lid
Joined: Jun 2002
Berichten: 10
Katwijk aan Zee
|
Je kunt natuurlijk ook gewoon een motorfiets kopen. Een Harley 1100cc ofzo.....
Katwijk
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1428
13/09/02 21:28
13/09/02 21:28
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
tja, dat ken ook. Maar denk dat ik daar voor eerst ff 18/21 moet worden. Ik mag nu namelijk nog niet motor rijden (doe het natuurlijk al wel :p ). En ik heb vandaag met bijewerkte zuiger gereden, en ik denk dat ik wel een tijdje hiermee blijf rijden (130 KM/u is best wel een leuke snelheid voor 50cc).
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1429
14/09/02 18:27
14/09/02 18:27
|
Joined: Jun 2002
Berichten: 10 Katwijk aan Zee
FS1 4EVER
Junior lid
|
Junior lid
Joined: Jun 2002
Berichten: 10
Katwijk aan Zee
|
@$&^*&%*130 KM/U??? Weet je het zeker?? Werkt je kilometerteller wel goed?
Katwijk
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1430
14/09/02 20:49
14/09/02 20:49
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
jep, die werkt best wel goed. ik reed 130 op 2 verschillende tellers, en een andere gaf nog 135 aan.
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1432
17/09/02 11:25
17/09/02 11:25
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
nee, nie echt. Dit was alleen nog maar om te testen. eigenlijk zou ik een nieuwe zuiger moeten kopen. Maar ik kijk even hoelang deze het uit houdt. Maar die nieuwe zuiger laat ik dan even door un vak man bewerken, hopelijk ziet het er dan wat beter uit Hoeveel denk je trouwens dat het zou schelen als ik er un race ontsteking op zou doen?
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1434
18/09/02 11:14
18/09/02 11:14
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
wat misschien ook wel zo werken, is als ik 2 open stroken maak die naar beneden lopen. Dan heb ie volgens mij nog meer spoeling
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1436
18/09/02 17:57
18/09/02 17:57
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
tja, dat zou natuurlijk ook wel kunnen. Maar daar moet ik maar ff naar kijken als ik klaar ben met de carters voor mijn nieuwe blok. Die moeten namelijk eerst nog worden bewerkt
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1438
19/09/02 19:27
19/09/02 19:27
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1439
26/09/02 21:05
26/09/02 21:05
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
oke, tip. ga niet hetzelfde doen wat ik deed als je een tijdje door wilt rijden zonder (al te veel) onderhoud. me zuigerveren zijn nu al helemaal versleten.
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1442
30/11/02 16:34
30/11/02 16:34
|
Joined: Nov 2002
Berichten: 23 texel
Johan RD 50
Junior lid
|
Junior lid
Joined: Nov 2002
Berichten: 23
texel
|
Enne manne,
Hebben jullie ook kaas gevreten van het opvoeren van RD50 zuigers? Want die heeft de carburateur achter de cilinder zeg maar net als bij een DT
Heb nu een orgineel yamaha 50 cc cilinder en die rijdt ongeveer 60 Alvast bedankt!
Zo is het, en niet anders!
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1444
25/05/03 19:13
25/05/03 19:13
|
Joined: Dec 2002
Berichten: 42 Elst
Brommerfreak
Lid
|
Lid
Joined: Dec 2002
Berichten: 42
Elst
|
Waterkoeling moet mogelijk zijn ik ben er nu zelf ook mee bezig!!! Door alle koelribben van een 60cc cilinder af te zagen en daar een bus om heen te maken en die rond om dicht telasen. en onder inplaats van de voetpakking en plaat alumium te plaatsen en daar weer de bus op vast lassen. Maar dan moet je wel een stuk aan de boven kant van de cilinder af draaien maar dat heeft ook weer als voordeel dat je meer compresie hebt. maar dan kom je bij nog een probleem dat je met de bougie zit maar daar ben ik druk een oplossing voor aan het zoeken.
groeten luuth.
oja wie heeft er nog een roterend inlaatblokje liggen?????? En een voorvork want na een wielie was hij krom!!!
oke oke
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1446
05/06/03 09:08
05/06/03 09:08
|
Joined: Dec 2002
Berichten: 42 Elst
Brommerfreak
Lid
|
Lid
Joined: Dec 2002
Berichten: 42
Elst
|
Warm water stijgt koud water zakt zo zit het meestal bij racers heb je ook geen accu nodig of zo
oke oke
|
|
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
|
Most Online216 May 2nd, 2020
|
|
|