0 registered members (),
32
guests, and 4
spiders. |
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1568
29/04/03 20:19
29/04/03 20:19
|
Joined: Apr 2003
Berichten: 11 hoorn-enkhuizen
fs1 streeter
Junior lid
|
Junior lid
Joined: Apr 2003
Berichten: 11
hoorn-enkhuizen
|
een bovenuitlaat past wel zo op een 2ru,gaat net. idd nieuw is heel moeilijk te krijgen,tweede hands voor grof geld leipo's. maar expansieuitlaat steekt heel krap,konussen moeten precies goed zijn voor t karakter van fs1,een homoet is zomaar wat,rotzooi dus. daaom liepen de fs1 vroeger dus veel harder,allamaal originele spullen en 120 km was heel normaal toen
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1570
30/04/03 13:51
30/04/03 13:51
|
Joined: Apr 2003
Berichten: 11 hoorn-enkhuizen
fs1 streeter
Junior lid
|
Junior lid
Joined: Apr 2003
Berichten: 11
hoorn-enkhuizen
|
6 bak gaat niet,5 bak wel en is meer dan genoeg. als je nou s een keer geld overhebt mooet je op zoek gaan naar een fs1 street blok. heeft een 5 bak,zwaardere krukas en vliegwiel,speciale ontsteking om veel meer toeren te kunnen maken.en dat doet ie ook
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1571
01/05/03 16:44
01/05/03 16:44
|
Joined: May 2002
Berichten: 161 Bant
YAMAHAFREAK
Superlid
|
Superlid
Joined: May 2002
Berichten: 161
Bant
|
er is wel een serietje van 20 fs1 motorfietsen met membraan opgezet 5bakjes zijn ?berzeldzaam en als je r 1 te koop ziet is t voor grof geld bovendien heb ik r vertrouwen in dat een 6bak kan. ik weet alleen niet hoe maar als t in een dt kan moet t ook kunnen in een fs1. ik ga iig op zoek naar die kerel hij heet Henk Stoet en had in de jaren 80 een fietsenzaak waar hij ook brommers en motoren verkocht. hij woont(de?) trouwens in Lemmer
YAMAHA FOREVER
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1576
17/05/03 22:54
17/05/03 22:54
|
Joined: May 2003
Berichten: 11 ede
hennie
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 11
ede
|
Hey Tombo,
mischien een beetje laat maar nog ff een reactie.
Wacht met duure cilinders en uitlaten kopen, zoals de heren wijsneus je aanraden. Er is een veel goedkopere manier om je fs1 op te voeren tot ongeveer 65 km p/u.
1. De uitlaat poort 24.5 mm breed maken. 2. De uitlaat poort 24 mm van de bovenrand van de cil maken. 3. Een dunne voetpakking monteren, maken van een a4 tje ofzo 4. Geen koppakking monteren, (alleen als de cilinder aan de bovenkant vlak is, en de cilkop ook goed vlak is. 5. Een 16 mm monteren.
Je zal nu ongeveer een snelheid van 65 70 km p/u hebben. Moet het nog sneller, dan gaan we nog veel verder met dit soort dingen. Maar dat is weer een verhaal appart.
Succes.
Ik heb lekker toch de snelste 50 cc FS1.
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1577
18/05/03 09:39
18/05/03 09:39
|
Joined: Nov 2002
Berichten: 23 texel
Johan RD 50
Junior lid
|
Junior lid
Joined: Nov 2002
Berichten: 23
texel
|
Yamahafreak, ik heb ff geinformeerd bij Dekker parts, ze hebben hem wel voor RD50MX (€87,50 ) kzou dan een ander beugeltje eraan moeten maken. Er vanuitgaande dat t blok van een RD50 tzelfd is als een RD50MX moet dat kunnen toch?
Zo is het, en niet anders!
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1578
18/05/03 15:33
18/05/03 15:33
|
Joined: May 2003
Berichten: 20 Werkendam
Fs1coureur
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 20
Werkendam
|
Wat zit iedereen nou te ijlen, met veilen, uitlaat poort zus, pakking zo, allemaal BULLSHIT. Als je Fs1 65/70 mot lopen, dan is het ni zo moeilijk. Standaard F5b cilinder erop, 10 mm carburateur erop. Goeie pijp, naaduitlaat, ks50 of Homoet. Dan effe je onsteking goed zetten, Gasnaaldje goed, lucht goed. Altijd 32mm bocht pakken voor de trekkracht, de kop een beetje afvlakken, 1 op 30 smeren. EN GAAN. HEB IK OOK DUS... Wil je hem 95 laten lopen, dan wordt het anders. * nieuwe lagers en keringen in het blok. * 16mm carb. * cilinder laten honen, poorten scherp maken. * Powerzuiger erin. * Kop afvlakken, niet te ver. * Goed afstellen. * Goeie pij. EN WEER GAAN.
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1580
18/05/03 16:33
18/05/03 16:33
|
Joined: May 2002
Berichten: 161 Bant
YAMAHAFREAK
Superlid
|
Superlid
Joined: May 2002
Berichten: 161
Bant
|
Origineel bericht door Johan RD 50: Yamahafreak, ik heb ff geinformeerd bij Dekker parts, ze hebben hem wel voor RD50MX (€87,50 ) kzou dan een ander beugeltje eraan moeten maken. Er vanuitgaande dat t blok van een RD50 tzelfd is als een RD50MX moet dat kunnen toch?sorry ik had je bijna vergeten (:S) maar dat kun je wel doen ja alleen compressie verhouding is volgens t boek verschillend bij rd50mx en rd50 en de blokken zien er anders uit maar dat maakt nix uit je enige probleem is hoe je de uitlaat passend gaat maken bij je brommer. t is wel een goede uitlaat voor t blok alleen de bevestiging is een probleem ja. daar heb ik zo 123 geen oplossing voor
YAMAHA FOREVER
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1582
18/05/03 20:27
18/05/03 20:27
|
Joined: May 2003
Berichten: 11 ede
hennie
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 11
ede
|
Hey fs1 coreurtje, durf je wel zo hard te rijden zometeen val je nog. Tegen de tijd dat jouw yammy ook rond de 125 loopt en een top toerental van rond de 14500 heeft en dat je tijdens het accelereren het voorwiel niet aan de grond kan houden en dat je je koppeling moet versterken omdat die door het vele vermogen doorslipt en als je een keer uitgeslapen bent, dan praten we verder. (niet lullig bedoeld hoor.)
Yamahafreak, wat wil je zoal weten over het vijlen enzo? Laat het me weten. Misschien kan ik je wat leren.
Groeten Hennie.
Ik heb lekker toch de snelste 50 cc FS1.
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1585
19/05/03 11:16
19/05/03 11:16
|
Joined: May 2003
Berichten: 20 Werkendam
Fs1coureur
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 20
Werkendam
|
He Henniepennie, Niet lullig bedoeld hoor, Maar als het mot rijd ik jou het snot voor de ogen. Want met een snelle 50, een 16mm carb. 44t achter en voor 15 of zo. Gaat er helemaal niks verrot , maar ja , jij ken misschien niet normaal rijden, niet lullig bedoeld hoor. En oh ja, ik word niet bang hoor van 95km/per uur, jij wel maar daar ben je nog te kleinn voor natuurlijk. Met die pisnaad pijp, lijkt het net of dat je het asfalt aan het stofzuigen bent. Toedels, Henniepennie,
"Blijf maar lekker vijlen, als je 70 wil rijden''
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1586
19/05/03 15:50
19/05/03 15:50
|
Joined: May 2003
Berichten: 11 ede
hennie
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 11
ede
|
Hey sufkut coreurtje, wat wil je nu berijken? Moet iedereen ff zien hoe goed je bent? Nou je bent de beste hoor!!! We zullen straks allemaal ff voor je klappen.
Of zullen we ff een wedstijdje doen op het circuit. Dan kan ik je namelijk binnen 10 minuten op een ronde achterstand zetten.
Maar ik ga weer ff vijlen, dan loopt hij morgen 150 ongeveer!!!!
Mazzel.
Ik heb lekker toch de snelste 50 cc FS1.
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1588
19/05/03 19:22
19/05/03 19:22
|
Joined: May 2003
Berichten: 11 ede
hennie
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 11
ede
|
Hay boys, hier mijn setup. Zal proberen het zo duidelijk mogelijk neer te zetten. Topsnelheid: 120/125 Toptoerental: 13500 Powerband: 8000 tot 13000 Tandwielen: 14 46 Carter: Membraam gestuurt. Nu het moeilijke. Compressie: 1: 10 d.m.v. aangepaste kreidlerkop CILINDER: fs1 motorfiets(grote poorten)aangepast. Poortmaten hoog= gemeten van bovenkant cil tot bovenkant poort. 1 mm aan de onderkant afgedraaid. Uitlaatpoort: 23.5 hoog 24.5 breed Spoelpoorten: 32 hoog 18 breed Spoelpoorten kopsekant:32 hoog 8 breed Onderkant 1 mm afgedraaid. Carbarateur: 18 mm mikuni Uitlaat: zelf gemaakt Maten: Bocht : 30 dik 70 lang Conische bocht: 30 / 36 dik 235 lang 1e voorcone: 36 / 44 dik 180 lang 2e voorcone: 44 / 90 dik 280 lang Middencone : 90 / 90 dik 103 lang Eind cone : 90 / 15 dik 167 lang Tailpipe : 15 / 15 dik 300 lang inc demper Zuiger: std fs1 aandepast. 1 zuigerveer. Koppeling: aangepast meer platen en sterkere koppelingsveren. Algemeen: alle maten zijn in mm. Voetpakking 0.5 dik Geen koppakking. Sorry heb nog geen foto's. Hij ligt uit elkaar. Ben hen aan het opknappen. Groeten Hennie.
Ik heb lekker toch de snelste 50 cc FS1.
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1590
20/05/03 09:44
20/05/03 09:44
|
Joined: May 2003
Berichten: 20 Werkendam
Fs1coureur
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 20
Werkendam
|
He hennie,
Wat jij doet is geen kunst he. Je moet het met een snelle 50 kennen, dus geen 60 0f 70. En met een 16mm Mikuni carb. Want een 18mm kan niet achter het dekseltje, en dat mag niet. Wees nou een echte tuner, en doet het met snelle 50, 16mm, snell inlaatschijf, en een Ks50 of Homoet, die pisnaad komt niks uit, wel dan, kwa geluid dan he. Want ja als ik wil maak ik 14.500 toeren, en vliegt die zomaar naar de 100. Hoe? Nou met een peugeot cilinder, een kreidlerkop, en een homoet.
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1592
20/05/03 12:34
20/05/03 12:34
|
Joined: May 2003
Berichten: 11 ede
hennie
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 11
ede
|
Als ons coreurtje nu s ff z'n bek houd en fijn de feiten leest. Hij is membraam en niet schijf. Het is 50 cc anders mag ik niet meedoen aan de wedstrijden. En wie zegt dat ik het dekseltje gebruik. Zeker nog nooit gehoord van de s.o.b.w.
Ik ben dus ook een junior Jorg Moller, Jan Thiel, Harold Bartol, Jan Witteveen, EZV.
Ik heb lekker toch de snelste 50 cc FS1.
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1593
20/05/03 13:27
20/05/03 13:27
|
Joined: Apr 2003
Berichten: 11 hoorn-enkhuizen
fs1 streeter
Junior lid
|
Junior lid
Joined: Apr 2003
Berichten: 11
hoorn-enkhuizen
|
oke hennie,zit ff te geinen hoor,ik denk dat jij er wel verstand van heb,lijkt me duidelijk. maarre,alles oke,je moet eigenlijk wel yamaha fs1 spullen gebruiken he,niet kruisen met andere merken,zeker geen duitse spielerij t uiterlijk moet toch wel origineel blijven toch?
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1594
20/05/03 14:19
20/05/03 14:19
|
Joined: May 2003
Berichten: 11 ede
hennie
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 11
ede
|
Hey streeter, je hebt gelijk. Maar ik heb een hekel aan van die mensen die het wel ff denken te weten, en zeker als ze net vorige week het bromfiets certificaat hebben opgehaald. Ik ben een hoop mensen tegen gekomen op straat met een grote bek. Maar een beetje snel rijden doen ze niet. Degene die mij inhaalt moet ik nog steeds tegenkomen (helaas, een beetje concurentie is nooit weg).
Ik heb een kreidler kop gebruikt voor de hogere compressie. Ik heb nog geen tijd gehad om een fs1 kop af te laten draaien, er mot toch wel z'n 2/2.5 mm af. Maar hij ligt nu toch uit elkaar, denk dat ik dat dan ook gelijk ff fix. Greetz Hennie.
Ik heb lekker toch de snelste 50 cc FS1.
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1596
20/05/03 14:50
20/05/03 14:50
|
Joined: May 2003
Berichten: 11 ede
hennie
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 11
ede
|
Nee inderdaad "no fighting". Ben ook niet uit op ruzie. Word af en toe een beetje moe van de wijsneus broekies die het zogenaamt weten.
Het is er bij mij met de paplepel ingegoten. M'n pa heeft in de jaren '72 tot '86 geraced in de 50 en later 80 cc klasse voor het nk. Ik wist eerder wat een cilinder was dan wat een rammelaar is.
Ben nooit in Brakel geweest. Maar ik hoop op de volgende fs1 meeting aanwezig te zijn. Als het bromfietske klaar is. Moet nog een hoop eraan doen.
O.k. Het carb vraagje. Gewoon een 16 mm opboren. Dan past hij nog perfect achter het klepje. Wel je sproeier bezetting aanpassen natuurlijk.
Groeten hennie.
Ik heb lekker toch de snelste 50 cc FS1.
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1597
20/05/03 18:20
20/05/03 18:20
|
Joined: May 2002
Berichten: 161 Bant
YAMAHAFREAK
Superlid
|
Superlid
Joined: May 2002
Berichten: 161
Bant
|
dus alles is weer kool? mooooi! maarreh Hennie... ik heb r ook wel s over gedacht bij de SOBW te gaan racen en dus maar ff te reglement uitgeprint en daar stond in dat je dekseltje van je carb op de brommer moet blijven... hoe heb je die carb trouwens opgeboort? gewoon 18mm boor doorheen gejaagd? of iets subtieler gedaan? nog even over gebruik cilinders/uitlaten van andere brommers: vind ik een zeer foute zaak. is misschien wel leuk als projectje maar t is dan geen Yamaha FS1 meer als je t mij vraagt. Een beetje jammer dus. ow ja over de fs1dag: weet je dat zeker? de laatste was volgens mij in 2001 en werd georganiseerd door de -inmiddels overleden als je t mij vraagt- FS1club
YAMAHA FOREVER
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1598
21/05/03 10:02
21/05/03 10:02
|
Joined: May 2003
Berichten: 20 Werkendam
Fs1coureur
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 20
Werkendam
|
Ja, op 9 juni, is de Toerrit ''de Moer'', die start in het plaatsje de Moer, vlakbij sprangcapelle. Het een toerrit voor elke oldtimer. Maaar wij, Werkendammers en een paar uit Ael, gaan daar met 15/16 Yamaha'tjes heen, echt vet. En later in Juli of August, is er wel een echte Fs1 toerrit, moet je gewoon effe opletten in het bromfiets blad, het komt er vanzelf in te staan. He hennie heb jij misschien tank voor mij, het 1e type met de embleempjes. Hmmm? 16mm opboren. Maar je kan ook de schijf (inlaat) kleiner zagen, zodat die weer eerder benzine geeft en harder trekt. En uitlaatpoort ovaal maken, zodat die gelijk in een keer al zijn lucht kwijt kan. een 32mm bocht, is een hele geschikte bocht, dus de originele. Dat Trekt lekker. Maar ik laat mijn clinder afdraaien, het vijlen is allemaal al gebeurt, en ik zet er een kop, het nieuwe type van Fs1, zo'n brede, koelt beter zeggen ze.
Mzzl
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1601
21/05/03 21:24
21/05/03 21:24
|
Joined: May 2003
Berichten: 11 ede
hennie
Junior lid
|
Junior lid
Joined: May 2003
Berichten: 11
ede
|
Yo, kheb geen tank meer liggen. Check leertouwer in soest die heeft er wel een zooitje liggen. En ja een grotere nieuwe type kop is idd beter. En ja de uitlaat berekenen is het beste.
En m'n yammy is nog steeds uit elkaar, moet nog een boel onderdelen halen. Dus de eerste 2/3 mnd zal hij nog wel niet rijden.
Greetz
Ik heb lekker toch de snelste 50 cc FS1.
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1609
27/06/03 19:05
27/06/03 19:05
|
Joined: Dec 2002
Berichten: 42 Elst
Brommerfreak
Lid
|
Lid
Joined: Dec 2002
Berichten: 42
Elst
|
koop maar een 60cc 110 gaat jij wel hoor met gewoon membraam inlaat.!!!! Ook past er bijna een cylinder van een Peugeootje 103 (watergekoeld) op.
oke oke
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1610
01/07/03 08:49
01/07/03 08:49
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
je hebt het over een peugeot103 cilinder dat die bijna past, maar wat past er niet goed dan? Ik heb nu een orginele fs1 cilinder op mijn brommer loopt dik 90km/h, maar loopt na nog geen 200 m heel raar, waarschijnlijk doordat de zuiger aan gaat lopen. De peugeot cilinder zou een enorme uitkomst zijn!
|
|
|
Re: Opvoeren Yamaha Fs-1
#1613
11/12/05 06:44
11/12/05 06:44
|
Joined: Dec 2005
Berichten: 1 Jakarta
jakartaman
Junior lid
|
Junior lid
Joined: Dec 2005
Berichten: 1
Jakarta
|
Jongens, dat is lang geleden.... Ik kwam bij toeval deze site tegen en een hoop jeugd herinneringen kwamen weer opborrelen.
het is zo'n 20 jaar geleden, maar ik herinner me het nog wel een beetje.
Ik kon toen een aluminium chroomwand cilinder op de kop tikken zover ik weet 65cc max, (anders paste de cilinder lippen niet meer in het blok) dat ging als de bananen, boven de 100. het liep niet lang, zuigerpin veertje los, daar ging mijn mooie cilinder, dat aluminium is toch niet goed bestand tegen een crash als dat.
een andere keer liep ook de zuigerpin eruit met een standaard stalen fs1 cilinder en die had de tussenwand van de spoelpoort er bijna uitgebroken. eerst dacht ik: daar gaat mijn cilinderke, maar toen herinnerde ik me de puch maxi cilinderkes en die hebben geen tussenwand in de cilinder.
Ik heb toen de hele tussenwand eruit gebroken en dat liep zowaar erg snel.... joekel van een spoelpoort ha ha.
De uitlaatpoort probeerde ik zo breed mogelijk te maken zonder dat ie vastliep, niet hoog. Hoe breder, hoe meer koppel bij laag toerental, en hoog maakt het alleen maar een jankbak waarmee je nauwelijks weg komt, (slijt koppelingen bij de neten)
de zuiger veilde ik aan de onderkant af om de spoelpoort langer open te houden
de bovenkant van de zuiger veilde ik aan de zijkanten af bij de spoelpoorten om die ook langer open te houden. de compressie hield ik hoog door een 50 cc kop te zetten op 65 cc cilinder (wel de randjes van de kop een beetje afgevijld om te zorgen dat de zuiger niet de kop raakt...
ik had toen mijn brommertje wel wat aangepast. ik ben 2 meter lang en daarom wat verhoogd: voor een voorvork van een motorcrosser montesa 250cc, en achter kreidler veren...
was wel een apparaat, is uiteindelijk wel door de politie opgepakt....
nou... dat was het wel dacht ik zo....
ik vind het wel leuk om te horen dat de fs1 nog steeds zo in trek is...
groetjes uit het zwoele Jakarta...
|
|
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|
|
|
|
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
|
Most Online216 May 2nd, 2020
|
|
|