L.S. Het valt me op dat in vergelijking tot vorig jaar meer mensen bezig zijn met restauraties. Een behoorlijk aantal mensen heeft brommers op een brocante of via http://www.eBay.fr in Frankrijk aangetroffen Misschien hebben de mensen meer tijd of wordt de 2e auto ingeruild voor een brommer. Vandaag sprak ik iemand die zijn kostbare technische hobby had ingeruild voor de goedkopere bromfietshobby.... Wat denken jullie is de crises goed voor onze hobby of slecht?
Groet, Henk
P.S. Een geslaagde recente restauratie vind je hieronder. Het was aanvankelijk niet zo gemakkelijk om die mooie Robuust goed aan het lopen te krijgen. Je hebt van die brommers, waarbij alles tegenzit. Nu is alles perfect!
Zeer mooi apparaat! Wellicht zou de crisis in eerste instantie de aankopen van te restaureren apparaten omhoog kunnen brengen. Afhankelijk van de situatie zou een restauratie wel langer kunnen duren. Kortom; toch allemaal afhankelijk van individuele situaties lijkt me.
In ieder geval mooi dat er steeds meer van dit soort pruttelapparatuur op de weg komt! Zo veel beter en genietbaarder dan dat lelijke plastic scooterspul.
ik heb ook mijn luchtgekoelde 1600tl vw fastback (auto) omgeruild voor de mobylette.
Aan mijn brommer(s) kan ik alles zelf, de hobby heeft veel minder plaats nodig en van het rijden geniet ik vele malen meer!
Beste Wilbert, Als het mooi weer is zoals afgelopen zondag, dan is rijden op zo'n oud ding leuk. In de winter en op de lange afstand geniet ik toch meer in een auto. Inruilen van een tweede auto voor een brommer is uit kosten-baten oogpunt zeker een goede zaak. Ik heb heb jarenlang een tweede auto gehad, waarmee ik 800 km per jaar mee reed. Dat waren erg dure kilometers. Mijn vrouw en ik zouden vanwege werk en hobby de auto niet kunnen missen. Groet, Henk
Ik denk dat niet de krediet crisis goed is voor onze hobby, maar de al decennia durende woning crisis. Doordat we al jaren gedwongen worden door idiote bestemmingsplannen in steeds kleinere huisjes te gaan wonen (voor steeds meer geld) hebben minder mensen plek om een klassieke auto te stallen. Dan maar een brommer, want die past nog wel in een schuurtje. De meeste klassiekers kom je tegen in gebieden waar mensen nog een beetje betaalbaar kunnen wonen.
Als het mooi weer is zoals afgelopen zondag, dan is rijden op zo'n oud ding leuk. In de winter en op de lange afstand geniet ik toch meer in een auto. Inruilen van een tweede auto voor een brommer is uit kosten-baten oogpunt zeker een goede zaak. Ik heb heb jarenlang een tweede auto gehad, waarmee ik 800 km per jaar mee reed. Dat waren erg dure kilometers. Mijn vrouw en ik zouden vanwege werk en hobby de auto niet kunnen missen. Groet, Henk
Ik weet niet wat je lange afstanden noemt. Maar ik rij al 3.5 jaar lang elke dag bromfiets naar werk of school. Doorgaans 1 uur rijden om daar te komen en weer 1 uur terug. Alleen met extreme sneeuwval laat ik hem staan. Mits je je goed inpakt is het zeer goed te doen Toertochten rijden in de winter is natuurlijk niet zo'n succes (al heb ik wel een keer meegedaan aan de ijspegel rit. Dat was de hele dag rijden met temperaturen onder 0)
Jij bent nog jong Franky en dan heb je niet zo gauw ergens last van. Maar als je wat ouder wordt dan gaat het allemaal niet zo makkelijk meer en heb je sneller last van botten, spieren e.d. die bij lang aanhoudende kou pijn gaan doen etc.
Re: Hoezo crisis?
[Re: Peter V]
#6569 29/04/0911:2829/04/0911:28
De vraag is, heeft de crisis wel of geen invloed op het aantal oldtimer HOBBY brommer fanaten..? Natuurlijk heb je dagelijks vervoer nodig! Of dat nu een brommer, een auto of een fiets is.
Ik denk dat er steeds meer mensen komen die dit spul interessant vinden als hobby. Zeker de solex zie ik in de regio noord limburg zeer vaak langs komen.
Groot voordeel van de crisis is denk ik dat het voor producenten in deze tijd ook weer interessant is om dingen te gaan (re) produceren !
Vet mooie Robuust, Henk! Ziet er beter uit als die van mij...
Je moet inderdaad veel investeren om jouw brommer op het niveau van Ren? te krijgen. Van de andere kant die egale roestpuntjes hebben ook wel iets en afgezien van het zadel oogt die Robuust erg compleet en is niet steriel, zodat iedereen ziet dat het een speciaal oud brommertje betreft. Je kunt er ook voor kiezen alles mechanisch tiptop te hebben (remmen, koppelingschoenen, ketting, ontsteking,lagers)en de lak alleen te behandelen met poetsolie. Hij zit dan in ieder geval nog in zijn oude lak Groet, Henk
helemaal mee eens! De tank is wel te rot, maar ik heb een rvs-tankje laten maken voor in het bagage kistje. Ik ben voornemens deze brommer zo te laten.
Met wat voor lak kan ik m behandelen om (nog meer ) roest tegen te gaan?
Ikzelf heb goede ervaring met het produkt Owatrol (olie). Aangetaste delen met de kwast insmeren,een halfuurtje laten inwerken en het overtollige met een doek opnemen. Zie ook http://www.owachem.nl