Heey renze,
lachen he die little honda's. ik heb zelf een amigo gehad, heb nu een novio en een pc50. mooie dingetjes en meestal blijven ze lopen, als je ze eenmaal aan het lopen heb gebracht
je wil als ik het goed lees je brommer weer aan de praat krijgen. volg gewoon de volgende stappe dan komt t voor de bakker:
1. krijgt hij een vonk. dit controleer je door je bougie uit je blok te draaien. dan doe je hem weer in je bougiedop. je houdt het tegen de kop van je blok aan met de onderkant. doe je compressie aan en rij of fiets een stukje terwijl je de electrode (de onderkant van je bougie) tegen de kop van je blok houdt. zorg ervoor dat je zelf de bougie niet aanraakt anders sta je onder flink wat stroom.
(n.b. ik zou ook je blokolie vervangen je moet 10W40 hebben. kan je overal kopen. halfords gastrol voor 7 euro.)
krijgt hij een vonk, dan weer je bougie terug erin doen, dan is dat goed. lifst een goede blauwe. krijg je geen vonk, begin met een nieuwe bogie, zijn zo'm 6 tot 8 euro. doet hij t dan niet contactpuntjes 16 euro en doet hij t dan niet d?n moet je duurdere maatregelen gaan nemen.
2. gooi alle benzine uit 1978 weg. dit is prut. echt alles goed eruit. nieuwe benzine erin en laat hem ff doorstromen. echt alle oude benzine moet eruit zijn. en dan kijken of hij t doet.
3. doet hij t niet dan moet je de carbarateur ff schoonmaken. je vlotterkamer.. ( het onderste ronde deel van je carbarateur zit met 2 schroefjes vast. ff loshalen en daar ook alle benzine uithalen.
4. als die het dan nog niet doet moet je je blok openhalen. dan kan je beter een 2e hands blok op de kop slaan, meestal zijn die maar 25 euro.
k hoop je verder geholpen te hebben
groeten
Benjamin