Beste mede-bromfietsers,
Laatst heb ik (na zeer lang speuren) een zeer mooie (Duitse)
Yamaha RD50m uit 1983 aangeschaft. Dit is ook mijn eerste brommer. (zie mijn profielafbeelding voor een super klein voorbeeld...)
Omdat we m toch net iets te langzaam vonden hadden we via marktplaats een
snelle 49cc en
16mm mikuni carburateur gekocht.
De cilinder is dacht ik een
type 535, en de carb is het type dat origineel op de Engelse versie van de rd50m zat.
Alles gemonteerd en nadat we ontdekten dat de vlotternaald miste en we die ook gevonden en gemonteerd hadden. Hebben we 'm aangetrapt.
Meteen na de eerste kick leek ie al goed te lopen. Na wat afstelwerk vandaag loopt ie stationair prima (kan nu zeker meer dan 2000 toeren meer dan de vorige max van 6000, verder ben ik nog niet gegaan aangezien de cilinder nog nieuw is). Stationair kun je dus makkelijk toeren maken
MAAR toen de testrit:
Kracht is goed, hij trekt fel op, maar vari?rend op de versnelling waar je in zit komt ie niet boven de +-4000 toeren en voel je m inhouden en begint ie te stotteren.
Mijn vraag is dus hoe dit komt!?
Tijdens het optrekken trekt hij goed, alleen op een hoger toerental begin het "stotteren". Mijn vermoedens liggen bij de ontstekingstijd, maar zeker ben ik niet. Het kan ook zijn dat ie te weinig benzine krijgt, maar ook op de standaard afstelling wil ie niet echt. Let wel dat ik de luchtschroef iets meer linksom heb moeten draaien dan de standaard 1,5 om stilstaand tot de meeste toeren te komen als je gasgeeft.
Ik baal vreselijk dat ik niet kan rijden...
Alle hulp is welkom, iemand idee?n?
Groeten Tom