Vanwege het mooie weer ben ik weer eens aan de slag gegaan met de mobylette. Ik heb bij mij mobylette AV50s de volgende twee problemen ontdekt.
Probleem 1Ik kan mijn motorblok kantelen zonder dat de grote bout, waaraan mijn blok zit, beweegt. Dus ik heb een partij speling tussen de cilinderkop en de lange bout van heb ik jou daar. Nou heb ik jaren terug nieuwe bussen in mijn cilinderkop gezet. Toe viel het me al op dat die bussen al redelijk ruim waren voor de bout die er doorheen ging. Dit is dus nu eens flink wat ruimer geworden
Wat is hier fout? Hoort er een bout in met een iets grotere diameter (die van mij kwam gewoon van fabory) of zijn die bussen niet in orde?
Probleem 2Mijn carburateur is hard bezig om door mijn kap heen te gaan (al gaat de kap wel winnen). In mijn ogen wordt de positie van je motorblok bepaald door de uitlijning van je V-snaar. Kennelijk leidt dit (+ probleem 1) ervoor dat mijn carb te ver naar buiten zit. Nou heb ik al ringen tussen de kap en mijn frame zitten, en staat de kap al krom daarvan. Maar dat is dus nog niet genoeg. Tijd om het spruitstuk in te korten?
Nog wat oude foto's van de brommer ter verduidelijking (die carb kap is al vervangen, maar de nieuwe is net zo hard stuk aan het gaan omdat hij tegen mijn kap aan zit)