0 registered members (),
26
guests, and 2
spiders. |
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
Re: Mobylette S35L super de luxe 1965
[Re: Mario]
#8753
28/08/10 10:43
28/08/10 10:43
|
Joined: Aug 2010
Berichten: 31
Mario
OP
Lid
|
OP
Lid
Joined: Aug 2010
Berichten: 31
|
De originele km stand is 3458. Is er iemand bereid tegen vergoeding om deze prachtige Mobylette onder handen te nemen? Het motortje loopt keringen en pakkingen zijn droog.Het blokje is goed geconserveerd door de olie. De carburateur is schoon en in vrijwel nieuwstaat. Het blokje slaat over bij stationair. En als het uit valt lijkt het of het blokje verzuipt. Als ik het licht aanmaak valt het blokje ook uit. (Zwakke onsteking?)
Laat ik beginnen met een stukje van het verhaal.(vorige eigenaar) Ik heb deze bromfiets gekocht toen ik nog in Alkmaar woonde, ik schat zo'n twee jaar voor mijn verhuizing naar.... Ik woon hier inmiddels 21 jaar, dus ik zou uitkomen op ongeveer 23 jaar in mijn bezit. Al die tijd heeft deze bromfiets droog gestaan, op zolder en de laatste maanden in mijn garage. De uiterlijke conditie bevestigt dit ook. Toen ik uiteindelijk besloot deze ook te verkopen was het van belang dat ik deze lopend op Marktplaats kon aanbieden. Het motortje was los maar lopen deed hij niet. Zoals te verwachten was de carburateur vervuild en heb deze gereinigd, met perslucht schoongemaakt, etc. Het originele chokekabeltje (in gereedschapskastje) was aan het stuureinde niet zo best meer. Ik heb dit kabeltje vervangen door een ander, iets dikker kabeltje (niet origineel) waarvan ik het loden uiteinde heb moeten aanpassen. De tank heb ik doorgespoeld en er is beslist geen sprake van oude benzine of olie. Vervolgens heb ik een aantal keren 's morgens heel vroeg hier in het gebied rond het meertje gereden; een afstand van 4.2 km. Bromfiets deed het uitstekend en liep tamelijk hard, iets van 43 km op de teller. Wel viel mij op dat b.v. bij de helling van de brug het motortje meer moeite had. Als ik dan het chokeklepje op het stuur bediende dan trok hij weer goed op. Op de vlakke einden geen probleem. Wat ik wel als een mogelijk oorzaak ziet is dat het chokeklepje aan het stuur blijft hangen. Ik heb deze wel eens een paar keer terug moeten drukken. Welicht is de iets dikkere kabel hiervan de oorzaak. Ik heb wel momenten van blauwe rook gehad, die ik wijd aan een te ruime mengsmering. Vroeger moesten deze brommers 1 op 25 gesmeerd worden, met de huidige olie zegt men 1 op 33, zelfs 1 op 40. Ik heb het op 1 op 25 gehouden omdat ik geen risico wilde lopen. Nu het moment van op Marktplaats zetten. Het type plaatje op de cilinderkop ontbrak. Wat nu? Welk bouwjaar? Ik zocht overal op internet en ontdekte de identieke AV85. Nergens kon ik op het motorblok, naven, etc. een bouwdatum vinden met uitzondefring van de carburateur waarop 1968 stond. Ik nam dus aan dat het een AV 85 van 1968 was en adverteerde aanvankelijk op Marktplaats met AV85/1968. Vervolgens kreeg ik een e-mail van een meneer* die mij vertelde dat het een S35B de Luxe uit 1965 was. Ik zocht opnieuw op internet en ja, het zou inderdaad een S35B de Luxe kunnen zijn. Dus veranderde ik mijn advertentie in AV85/S35B de Luxe om zo meerdere partijen te kunnen bereiken. Niet lang daarna kwam er weer een e-mail van een (andere) meneer* die zei: "het is beslist een S35B de Luxe en geen AV85 en hij is beslist van 1965". Deze meneer (ik zou u z'n naam, telefoonnr. etc geven) gaf aan dat ik hem kon bellen voor meer info.
|
|
|
Re: Mobylette S35L super de luxe 1965
[Re: MobyJoost]
#8773
31/08/10 19:54
31/08/10 19:54
|
Joined: Aug 2010
Berichten: 31
Mario
OP
Lid
|
OP
Lid
Joined: Aug 2010
Berichten: 31
|
Bedankt voor jullie reactie Niet dat het nodig is,maar zijn er ook reviseurs die mobylette blokjes reviceren. Gewoon een goed gevoel als ik weet dat ze er zijn.Ik lees hier niets over. Normaal rijd ik Kreidler en daar is b.v. Arnold de Kreidler-specialist een absolute Vakman. http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=28951&start=0
Last edited by Mario; 31/08/10 19:55.
|
|
|
Re: Mobylette S35L super de luxe 1965
[Re: Mario]
#8796
04/09/10 21:10
04/09/10 21:10
|
Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
De_Baron_001
Professor
|
Professor
Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
|
Bedankt voor jullie reactie
Niet dat het nodig is,maar zijn er ook reviseurs die mobylette blokjes reviceren. Ik ken geen personen of bedrijven die structureel en beroepsmatig mobylette blokjes compleet reviseren. Er valt voor de bedrijven niets aan te verdienen, omdat het te arbeidsintensief en te lastig is i.v.m. de reservedelen. Onze hobby is namelijk om zelf te sleutelen aan je eigen projecten; op het moment dat je voor anderen sleutelt wordt het werken en dat doen de meeste mobylette-specialisten sowieso al meer dan genoeg. Groet, Henk PS: prachtige brommer.
Last edited by De_Baron_001; 04/09/10 21:12.
|
|
|
Re: Mobylette S35L super de luxe 1965
[Re: De_Baron_001]
#8798
05/09/10 17:23
05/09/10 17:23
|
Joined: Aug 2010
Berichten: 31
Mario
OP
Lid
|
OP
Lid
Joined: Aug 2010
Berichten: 31
|
Bedankt voor de reactie Henk.
Op het moment veel problemen met starten stationair en afslaan. Het bekende probleem bij lang stilstaan.(vervuilde carburateur) Intussen zijn de contactpuntjes vernieuwd en afgesteld om op 4.0 (0.4 bedoelde ik) De condensator van Vespa gemonteerd. De verstuiver krijg ik niet gedemonteerd,ik heb al voorzichtig geprobeerd om de verstuiver er uit te tikken met een hout stokje. De originele Gurtner carburateur AR2 8,7 wordt zowiezo vervangen door een nieuwe originele AR 2-12.Die heb ik vandaag gekocht op de oldtimertreffen in Wellen.(Ulbeek)Ik ben nog op zoek naar een 12mm inlaatspruitstuk met bijbehorend pakking. Tevens zoek ik nog een sproeier maat 24 (wie heeft er nog eentje liggen)
Gr: Mario
Last edited by Mario; 06/09/10 04:21.
|
|
|
Re: Mobylette S35L super de luxe 1965
[Re: De_Baron_001]
#8800
05/09/10 18:44
05/09/10 18:44
|
Joined: Dec 2008
Berichten: 209
carl
Superlid
|
Superlid
Joined: Dec 2008
Berichten: 209
|
Beste Mario,
Bij het model AR2 8,7 wordt de verstuiver naar boven toe verwijderd. Dit is dus anders dan bij de 12mm.
Voorontsteking is niet 4mm, maar 2,5 mm Die onderdelen heb ik nog wel liggen. Ik zal je een PM sturen. Genoten van het lekkere sfeertje in Ulbeek? Ik was er ook en ben er veel bekenden tegengekomen. Groet, Henk Als ik het goed heb gelezen dan heeft Mario zijn contactpunten op 0,4 mm afgesteld - over voorontsteking lees ik niets. Maargoed een foutje is menselijk en dat overkomt iedereen wel eens. groeten Carl
Last edited by carl; 06/09/10 18:36.
|
|
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
|
Most Online216 May 2nd, 2020
|
|
|