Links
Bromfiets website
Bromfiets Shop


Nu te koop
Nieuwste Leden
Richy, HalfgasGeldrop, Pieter Bijker, MartijnVk, fritonda taxi
3501 Geregistreerde gebruikers
Who's Online Now
0 registered members (), 30 guests, and 4 spiders.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Pagina 2 van 2 1 2
Re: Omvorming klasse A naar klasse B [Re: PimMertens] #9106
27/10/10 21:25
27/10/10 21:25
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Lucky Offline OP
Lid
Lucky  Offline OP
Lid

Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Orgineel bericht geplaatst door: PimMertens
Bedankt carl maar ik heb er nog genoeg liggen.

Welke Mobylette wil je sneller laten gaan? (fotonummers graag :))


Pim,
Even ter verduidelijking,
Het betreft 2x AV50 modellen.
Maar de ene was een klasse A, van bouwjaar 1976
De andere een klasse B, van bouwjaar 1971.

Ik heb nu reeds het achtertandwiel van de klasse A, vervangen door een klasse B (klein) tandwiel. (had ik nog liggen)
De klasse A, (1976) heeft nog steeds de ZIJDELINGSE, orginele carburateur.
Dus : die van 13mm ipv 11mm. (foto 3)


Mvg,


In onderdelen : AV50 - 1973
Verkocht : G40T - 1974 , MBK "club" - 1998, AV50 - 1971, AV50 - 1976
In herstelling : Honda CB750FB Bol d'or - 1981
Re: Omvorming klasse A naar klasse B [Re: Lucky] #9107
27/10/10 21:28
27/10/10 21:28
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Lucky Offline OP
Lid
Lucky  Offline OP
Lid

Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Dus eigenlijk de vraag die me nog rest :

Haal ik er voordeel (snelheid) uit,
als ik nu de 13mm carb zou vervangen door een 11mm ?
en/of ik de huidige "platte" uitlaat zou vervangen door een rond model ??

Mvg,


In onderdelen : AV50 - 1973
Verkocht : G40T - 1974 , MBK "club" - 1998, AV50 - 1971, AV50 - 1976
In herstelling : Honda CB750FB Bol d'or - 1981
Re: Omvorming klasse A naar klasse B [Re: Lucky] #9108
28/10/10 14:30
28/10/10 14:30
Joined: Aug 2010
Berichten: 51
P
PimMertens Offline
Lid
PimMertens  Offline
Lid
P

Joined: Aug 2010
Berichten: 51
Je moet het spruitstuk vervangen Dat moet een 13mm ipv 11mm worden. (weet afmetingen ook maar juist van Carl maar je ziet wel dat het een smaller spruitstuk is)

Re: Omvorming klasse A naar klasse B [Re: PimMertens] #9109
28/10/10 15:32
28/10/10 15:32
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Lucky Offline OP
Lid
Lucky  Offline OP
Lid

Joined: Sep 2010
Berichten: 68
huh .... ok .... dat zit er momenteel op .... lol
Diegene waarvan ik de omvorming gedaan heb, tandwiel vervangen,
heeft de zijdelingse carburateur, dus 13mm

Dan kan ik niet veel meer doen, om deze sneller te laten gaan.

Alleen eens proberen, of het verwisselen van de uitlaat een verschil maakt.


Bedankt voor jullie hulp !
Mvg,


In onderdelen : AV50 - 1973
Verkocht : G40T - 1974 , MBK "club" - 1998, AV50 - 1971, AV50 - 1976
In herstelling : Honda CB750FB Bol d'or - 1981
Re: Omvorming klasse A naar klasse B [Re: Lucky] #9110
28/10/10 15:41
28/10/10 15:41
Joined: Aug 2010
Berichten: 51
P
PimMertens Offline
Lid
PimMertens  Offline
Lid
P

Joined: Aug 2010
Berichten: 51
Dus op foto 3 zit een ander spruitstuk al dan op de foto?

Uitlaat gaat niet veel veranderen want deze zitten op zowel klasse A en klasse B.

Last edited by PimMertens; 28/10/10 15:42.
Re: Omvorming klasse A naar klasse B [Re: PimMertens] #9115
28/10/10 19:06
28/10/10 19:06
Joined: Aug 2010
Berichten: 21
friesland
L
lklklaas Offline
Junior lid
lklklaas  Offline
Junior lid
L

Joined: Aug 2010
Berichten: 21
friesland
Die van mij heeft een carburateur zoals op foto 1 en 2, en hij is 11mm.De top snelheid is 55, is er niet wat anders loos?
Klaas

Re: Omvorming klasse A naar klasse B [Re: PimMertens] #9123
30/10/10 11:40
30/10/10 11:40
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Lucky Offline OP
Lid
Lucky  Offline OP
Lid

Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Orgineel bericht geplaatst door: PimMertens
Dus op foto 3 zit een ander spruitstuk al dan op de foto?


Neen ... dat is het origineel spruitstuk.
De zijdelingse carb heeft een langer en gebogen inlaatstuk.
Ik heb momenteel nog helemaal niets veranderd aan de carburateurs.
Deze staan er nog steeds "standaard" op.
Het enigste wat ik reeds gedaan heb, is het achtertandwiel vervangen.

Maar ik zal het zelf binnenkort even testen,
ik ga gewoon eens de carbs omwisselen,
en kijken of dit een verschil teweegbrengt mbt snelheid.


In onderdelen : AV50 - 1973
Verkocht : G40T - 1974 , MBK "club" - 1998, AV50 - 1971, AV50 - 1976
In herstelling : Honda CB750FB Bol d'or - 1981
Re: Omvorming klasse A naar klasse B [Re: lklklaas] #9124
30/10/10 11:42
30/10/10 11:42
Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Lucky Offline OP
Lid
Lucky  Offline OP
Lid

Joined: Sep 2010
Berichten: 68
Orgineel bericht geplaatst door: lklklaas
Die van mij heeft een carburateur zoals op foto 1 en 2, en hij is 11mm.De top snelheid is 55, is er niet wat anders loos?
Klaas


Beste Klaas,
Wat zou dan nog een mogelijke oorzaak kunnen zijn denk je ?
Want ik hen momenteel enkel het achterste tandwiel, van een klasse A bromfiets vervangen door een klasse B tandwiel.
En dat de snelheid nu 40km/u is ipv 30km/u.

Mvg,


In onderdelen : AV50 - 1973
Verkocht : G40T - 1974 , MBK "club" - 1998, AV50 - 1971, AV50 - 1976
In herstelling : Honda CB750FB Bol d'or - 1981
Pagina 2 van 2 1 2

april
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Forum Statistics
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
Most Online216
May 2nd, 2020
Top Posters(All Time)
De_Baron_001 1,522
Franky 656
Webmaster 538
MobyJoost 399
Zoeken

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1
(Release build 20190129)
PHP: 7.4.33 Page Time: 0.049s Queries: 16 (0.009s) Memory: 2.9001 MB (Peak: 3.1823 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-20 09:09:18 UTC