Beste Peter,
Bedankt voor de bijdrage in het bijzonder over de contactpunten. Jouw geschetste lijn van reparatie onderweg is een andere dan de controle van een "hopeloos geval", waarbij ik vanaf het begin van het proces alle componenten controleer en tussentijdse systeem testen doe. Erg omslachtig allemaal onderweg........
Een snelle KISS (Keep it Simple Stupid) benadering, biedt onderweg soms enig soelaas.

Wat mij bij hopeloze vallen ook opvalt is dat veel mensen vergeten dat goede componenten - verkeerd gemonteerd- systeemfouten kunnen opleveren. Eerst goed kijken, dan pas losgooien en vervolgens testen is het parool. R?cksichtlos losgooien en vervangen kost veel tijd en lost het eigenlijke probleem niet altijd op.

"Meten is weten"
Hoe meer je door kunt meten en testen hoe gemakkelijker het wordt. Een ontstekingstestapparaat is ideaal, maar met wat simpel meetgereedschap kom je ook een heel eind. Probleem is dat veel sleutelaars weinig affiniteit hebben tot elektrische verschijnselen en zich de moeite niet getroosten om zich erin te verdiepen. In het "spel" zal dus een handleiding komen met uitleg van de magneetontsteking.
De hoofdcontouren van het handleidingspel worden langzamerhand duidelijk.

0. Inleiding
1. Uitleg ontsteking en componenten
2. Wat kan er allemaal fout gaan?
3. Storinganalyse en oplossen onderweg
4. Storingsanalyse "hopeloze" gevallen en nieuwbouw
5. Simulatie problemen?
6. Overige storingsoorzaken
7. Uitleg moeilijke woorden,
8. Nawoord

Planning is dat ik het verhaal omstreeks november klaar heb; aangezien ik momenteel ook nog bezig ben met een handleiding over Internetbedreigingen en oplichting.
Zijn er nog idee?n of wensen van anderen, die we mee moeten nemen?

Groet,
Henk

Last edited by De_Baron_001; 15/07/07 08:17.