Het probleem zit hem niet in de oude oldtimertjes van ons.
Een standaard moderne 2-takt scooter heeft nou eenmaal een verbruik dat rond de 1:25 ligt. In het geval van slechte modellen zelfs 1:22. Dit komt angstvallig dicht in de buurt van het verbruik van een auto. Wij rijden juist (relatief) zuinige en met goed verbrandende motoren (door de begrenzingen in scooters is de verbranding niet zo best). Tenzij je natuurlijk echt oud spul rijdt. Maar zal dan vaak hobby zijn en dus niet zo schadelijk.
2-takt had allang aangepakt moeten worden. En dan niet door verbiede, catalysatoren en weet ik wat voorn zinlose oplossing (er zijn al lang milieu regels voor bromfietsen. En daar voldoet bijna geen enkele 2-takt aan). Men had het kopen van nieuwe 2-takts moeten ontmoedigen. Maar helaas hebben ze dat niet door. Dat ze er nu mee komen dat bromfietsen zo veel fijn stof maken is ook al lang en breed bekend. Heel oud nieuws dus. Waarom nemen die idioten dan nu pas actie?

De vergelijking met een vrachtwagen is dom. Wat voor een vrachtwagen? Wat is die vrachtwagen aan het doen? Heeft hij een roetfilter enz enz enz. (stel dezelfde soort. vragen voor de bromfiets). In andere woorden. Met die vergelijking met een vrachtwagen weet je nog niks. Gaat nergens over.

ps: in NL mag je tegenwoordig 45 binnen bebouwde kom als je op de weg moet rijden Soms hebben die lui wel hersens.

ps2: Ik kreeg geen boete voor mij 54 km/h. Misschien ligt het anders bij een keuring

ps3: wist je dat roetfilters slecht zijn voor je gezondheid? (dit hoorde ik laatst :P)

Last edited by Franky; 03/03/08 18:21.

Vonkentrekker