Orgineel bericht geplaatst door: Peter V


Maar ik ken het principe van de tweetaktmotor heel erg goed hoor daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Maar een spoelpoort BOVEN de uitlaatpoort ?
Dan ben je toch wel abuis denk ik. Dan vraag ik me af of jij het principe van de tweetaktmotor wel kent. Als je dat je leerlingen wijs maakt dan vind ik het niet gek dat de jongeren van tegenwoordig geen kennis meer hebben.


Peter Vennix,
Ik geef dagelijks les aan jongeren die erg getalenteerd zijn.
Om de jongeren zo negatief over ??n kam te scheren vind ik zwaar beledigend voor deze groep die bij Kaptein en Motob?cane liefhebbers goed vertegenwoordigd zijn.
Verder toon je weinig respect voor Nederlands grootste Motob?cane specialist (P.Langemeijer) en diens didactische en vaktechnische kwaliteiten.
Ik vraag me serieus af wat je op dit forum zoekt? Je bent toch een hulpmotor- en Solexman. Ga daar je gelijk halen.
Henk

L.S.
Deze topic gaat over de 99Z en daarmee wil ik dit bericht ook gaan afsluiten. De 99Z had een oudere zus (mobylette = vrouwelijk), die SP99e heette. Ik heb een paar jaar geleden zo'n brommer uit 1973 in Parijs gekocht en meegebracht voor mijn broer.
Deze brommer heeft een dubbele variateur en een cilinder met groot koeloppervlak, maar de contra-piston van de Z-versie zit hier nog niet op. Ook dit is een beresterke brommer, die lekker tegen de hellingen aanknort. In het kader van vive la difference een leuke aanvulling op de zware moby's in Nederland en daarbuiten, want onze zware moby's rijden veel in het buitenland. Controleer dan wel vooraf je groene kaart, want sommige verzekeringen vernieuwen deze niet automatisch!
Henk

Attached Files 214-99e.JPG
Last edited by De_Baron_001; 24/04/08 19:13.