Eigenlijk niet helemaal mee eens. Als wij nu eens geen kenteken hadden gehad op onze oldtimerbrommers dan hadden we dus ook geen status gehad, toch ?
Dan bestonden we voor de wet zgn niet en dan had men dus zomaar op een dag bijv. kunnen beslissen dat brommers zonder kenteken niet meer op de weg zouden mogen komen, omwille van (voor mijn part) milieuwetgeving, of het niet voldoen aan de permanente eisen die de RDW aan bromfietsen heeft voorgeschreven en dat kan zijn het niet voldoen aan de vereiste remvertraging om maar iets te noemen.

Het heeft, vooral voor verzamelaars met meerdere brommers (en daar hoor ik zelf ook bij), heel veel geld gekost en dat is natuurlijk altijd jammer, maar nu is het zo dat ze niet meer om al die oldtimer bromfietsen heen kunnen.

Ook zijn er veel brommers bij die vroeger eigenlijk niet op de weg mochten komen, simpelweg omdat ze geen Nederlandse typegoedkeur hebben. Doordat ze nu wel een Nederlands kenteken hebben gekregen zijn ze ineens wel legaal. En dan heb ik het niet noodzakelijk over snelle brommers, maar ook over brommers die bijvoorbeeld nooit in Nederland verkocht zijn geweest.
Dat voorheen de controlerende instantie (=politie) zich niet echt druk maakte om al die oude brommers wil nog niet zeggen dat het mocht.

Zo mochten vroeger de Solexrijders eigenlijk ook niet zonder helm rijden omdat een Solex een typegoedkeur als bromfiets heeft. Dat toevallig de snelheid vrijwillig beperkt was tot 30 km/h doet er dan niet toe. Nu zijn ze officieel als snorfiets verklaard, waardoor je binnen de bebouwde kom op het fietspad mag en je je dus niet van de sokken hoeft te laten rijden door automobilisten. Ik vind het zelf geen prettige gedachte om met een hulpmotor op de rijbaan te moeten rijden met 25 km/h en er zit een opgefokte vrachtwagenchauffeur achter mij die mij eigenlijk voorbij wil, maar net de ruimte niet heeft...

Het is dus niet allemaal kommer en kwel met die kentekens...