Orgineel bericht geplaatst door: Peter
Het is dus niet allemaal kommer en kwel met die kentekens...


Juiste conclusie! Ik heb hier al eerder de balans opgemaakt en ik onderkende diverse voordelen. Peter noemt er enkele belangrijke van.


De nadelen moeten jullie in Belgi? trachten te vermijden:

1. De kosten moeten zoveel mogelijk beperkt blijven.
2. De zorgvuldigheid bij het verwerken van de aangeleverde gegevens was in Nederland een aanfluiting.

Vooral dat laatste punt irriteerde mij behoorlijk.
- Je moest alles uitgebreid aanleveren en vervolgens werd in Veendam door een stelletje inboorlingen alles half en verkeerd ingevuld. Diverse personen vertelde mij dat hun aanmeldingen waren zoekgeraakt. Bij mij kwam het ook bijna tot een rechtszaak; gelukkig greep RDW Zoetermeer op tijd in.

- De BOVAG bedrijven die moesten schouwen waren vaak te ondeskundig, eigenwijs of lui om het juiste modeltype in te vullen bij een aangetroffen RAI-TNO typegoedkeuringsnummer (B-nr.).

Het barst dus van de fouten in de RDW-database.
Jammer dat ze merkdeskundigen niet meer betrokken hebben in die schouwingsfase. Een grappige fout vind ik nog steeds het merk mobylette.
Tegenwoordig stel ik op verzoek bouwjaarverklaringen op, die de eigenaar van het betreffende voertuig mee kan nemen naar de keuring. De keuringen verlopen dan vlotjes en iedereen is tevreden.


Laat het kentekenen / schouwen uitvoeren door deskundig personeel en niet door bromfietshandelaren die alleen verstand hebben van het moderne spul.

Groet,
Henk

Last edited by De_Baron_001; 16/10/08 22:10.