Bromfiets Website

rijden

Posted By: jappie

rijden - 05/06/07 20:20

nou hij is goed gekeurt mijn motoconfort au32e van 1960 dus nu maar rijden maar 35km is dat normaal of kan hij sneller ik had verwacht 45 hij heeft goede compresie goede vonk staat volgens mij op tijd 2.8 vdp uitlaat schoongemaakt loopt verdergoed
Posted By: De_Baron_001

Re: rijden - 05/06/07 20:40

Beste Japie,
35 km/uur is geen echte brommersnelheid. Als die brommer van 1960 is met hardverchroomde cilinder verwacht je minstens 40-45 km/uur. Ik heb het dan over geknepen Kapteintjes uit die tijd.
Mogelijke oorzaken:
Je hebt nog de oude (dubbelgewikkelde) spoel erin zitten en een oude condensator, waardoor de vonk niet constant is.
De sproeier is niet juist (te groot of te klein).
De ontstekingsnok is verschoven.
Het fietsgedeelte loopt zwaar (is echter onwaarschijnlijk).
Groet,
Henk
Posted By: jappie

Re: rijden - 06/06/07 21:26

beste henk ik heb mij er nog eens in verdiept ben er al achter ik vermoed dat er nieuwe krukas lagers in moeten want er zit speling op het lager zo wel horizontaal als verticaal aan de viegwielkant dus kan hij aan lopen tegen ontstekens spoel waar door deze te warm wordt in hij steekjes laat vallen
Posted By: De_Baron_001

Re: rijden - 10/06/07 08:37

Beste Jappie,
Kijk ook ff naar de ontstekingsgrondplaat. Deze zijn soms zo krom als een hoepel. De spoelen raken dan het vliegwiel en alles wordt erg heet. Condensator en secundaire spoel werken dan niet goed meer en idd de ontsteking laat steekjes vallen.
Uitrichten van de ZAMAK grondplaat: verwarmen tot circa 90 graden en voorzichtig met een houten of kunststof hamer of met tangen uitrichten op een houten of kunststof ondergrond.
Groet,
Henk
Posted By: jappie

Re: rijden - 10/06/07 19:29

beste henk volgens mij is de grond plaat mooi recht heb ook nog even met mijn kennes gebeld waar hij weg komt die gaaf ook nog wat tips daar hij tot 1966 gewerkt heeft volgens mij bij de inporteur
Posted By: De_Baron_001

Re: rijden - 12/06/07 19:44

Foutje... De grondplaten van 1960 waren van aluminium en zijn meestal recht. Die kromme dingen komen vooral voor in het begin van de jaren vijftig.
Groet,
Henk
Posted By: jappie

Re: rijden - 14/06/07 16:36

beste henk ik heb nu een sproeier nr 20 in mijn cab zitten ik denk dat hij tegroot is want de spark plug blijft een beetje zwart wou er een nr lager in doen is dat dan een 19 volgens mij hoort hij bruin te zijn de spark plug want zwart wijst volgens mij op een te rijk mengsel
Posted By: MobyJoost

Re: rijden - 14/06/07 22:20

Een zwarte bougie kan ook duiden op een te late ontsteking (je mengsel krijgt niet de tijd om helemaal te verbranden) Ontsteking afstellen kan best een gepiel zijn. Bij het terugzetten van het vliegwiel en het zoeken van die twee k...e gaatjes, waar die twee k...e pennetjes in gaan, kan je nok best een beetje verdraaien. Sla die nok ook eerst even zachtjes vast op de as, als je het juiste moment hebt gevonden. De kans op verschuiven is dan al een stuk minder. succes, Joost
Posted By: jappie

Re: rijden - 16/06/07 18:31

heb het al gevondenwat het was de gas schuf kwam niet ver genoeg omhoog hij rijd nu al een stuk sneller 40/45 km
© 2024 Bromfiets forum