Bromfiets Website

Kaptein electronic S65TT

Posted By: De_Baron_001

Kaptein electronic S65TT - 08/07/07 10:37

Een van de zwaarste ( qua gewicht) uitvoeringen van Kaptein is het onderstaande model de S65TT.
Er zijn veel onderdelen toegepast, die ook bij de Franse SP98 en SP94TT voorkomen.
Weinig verkocht in Nederland. Ik ken slechts 1 persoon die ermee bezig is om deze te restaureren en ergens in Nederland schijnen 3 wrakken te staan. Wie heeft dit model nog meer gezien?
Groet,
Henk

Attached picture 88-beursfoto.jpg
Posted By: MobyJoost

Re: Kaptein electronic S65TT - 08/07/07 11:13

Nooit gezien. Wanneer werden ze gemaakt? Maar ook modellen als de sp98 en sp94tt kende ik niet, voor ik op de Pantin-site van Henk keek. Komt hij ook overeen met een frans (motob?cane) model? En wie heeft die drie wrakken en wat doet die persoon ermee? En sinds ik een beetje op E-bay-France rondsnuffel (bedankt voor de tip van de remschoenen, Henk), ben ik nog meer, voor mij, nieuwe modellen tegengekomen. De meeste zware modellen uit Frankrijk, werden niet in Nederland uitgebracht.Wel jammer, het maakt het variateurgebeuren wat zeldzaam, hier. Waarschijnlijk door het chauvinistisch karakter van de doorsnee Fransman, kon Motob?cane makkelijker concurreren met merken als kreidler, z?ndap,yamaha en puch, die hier toch wel een groot deel van de markt voor zware bromfietsen beheersten. Groet, Joost.
Posted By: De_Baron_001

Re: Kaptein electronic S65TT - 09/07/07 08:30

Orgineel bericht geplaatst door: MobyJoost
De meeste zware modellen uit Frankrijk, werden niet in Nederland uitgebracht.Wel jammer, het maakt het variateurgebeuren wat zeldzaam, hier. Waarschijnlijk door het chauvinistisch karakter van de doorsnee Fransman, kon Motob?cane makkelijker concurreren met merken als kreidler, z?ndap,yamaha en puch, die hier toch wel een groot deel van de markt voor zware bromfietsen beheersten. Groet, Joost.


De Fransen gingen zelfs verder: schakelbrommers waren in een bepaalde periode gewoon verboden; pure marktprotectie dus.
Kwalitatief tref je bij Motob?cane zowel hoogte- als dieptepunten aan. Denk maar aan transmissie versus ontsteking.
Een vriend van me kreeg met zijn antieke Puch een vastloper; de motor en transmissie kreeg een geweldige optater en algehele revisie was geboden. Vastlopers krijgen we bij Motob?cane vanaf bouwjaar 1957 nooit. Nadat bij mij een brede V-snaar door de warmte en pittige rijstijl ge?xplodeerd was, kon ik na montage van een reserve riem weer direct verder rijden.
Groet,
Henk
Posted By: Franky

Re: Kaptein electronic S65TT - 09/07/07 12:38

Ja gek is dat h?, dat een mobylette maar geen vastloper wil krijgen. Ik heb zo ontzettend veel verkeerde dingen gedaan met dat ding van mij maar nooit is dat ding vastgelopen. Zelfs toen het blok zo ontiegelijk warm was dat me bougidop half weg was gesmolten en dat ik kon rijden zonder ontsteking als hij eenmaal warm was. (dit kon alleen tegen de berg op met volgas).

Blokje was uiteindelijk wel kapot gegaan maar dat had met speling te maken. Deze speling zat er al vanaf het begin op. Waarschijnlijk had de hitte het proces wel versneld.

De moderne brommers kunnen wel vastlopers krijgen. Is dit dan superieure kwaliteit van motobecane? Want ondertussen zou je verwachten dat geen enkel blok nog een vastloper krijgt, maar dat gebeurt dus wel.
Posted By: john peeters

Re: Kaptein electronic S65TT - 09/07/07 15:20

over die vastlopers:

ik heb vorige maand een vastloper gehad met een EEG 15 PR omdat er verkeerde olie (een of andere sport-2taktolie)in de zelf gemengde brandstof zat, het cilindertje wordt nu opgehoond.

mvgr,
John
Posted By: De_Baron_001

Re: Kaptein electronic S65TT - 09/07/07 17:17

Bij de Motob?cane en Kaptein blokjes wordt meestal een aluminium zuiger met hard verchroomde aluminium cilinder gebruikt.
Bij normale smering en temperatuur zal de cilinder altijd groter zijn dan de zuiger.
Veel andere merken zoals Puch gebruikten gietijzeren cilinders.
Nadeel van een hardverchroomde wand is dat je die niet kunt nahonen.
Je moet een andere cilinder zoeken passend bij jouw zuiger, waarbij de letter op zuiger en cilinder max 1 stapje lager of hoger mag zijn. Zuiger C past dus bij cilinder B-C-D.
Groet,
Henk
Posted By: langemeijer

Re: Kaptein electronic S65TT - 10/07/07 23:13

Met heel veel moeite zijn er 25 stuks van de electronic verkocht. Of eigenlijk weggegeven want de korting was gigantisch.De verkoopprijs was F 1165,- maar met korting vaak F 700,-. De afbeelding van Henk heeft nog de oude electronische ontsteking maar de rode had al de elecronica ondergebracht in een cilindrisch buisje met een normale bobine. De electronica was zeer slecht en werd vaak vervangen door de kontaktpunten ontsteking van de Mobysport.In het Haagse zijn er een aantal verkocht( Fons de sterreporter van bromfiets heeft er op gereden vroeger). De Electronic is niks anders dan een Mobysport in TT uitvoering en ging maar 38 km , want de carburateur was een 8 mm exemplaar. Dus niet te verkopen een de jeugd.

Peterl.
Posted By: johanneke

Re: Kaptein electronic S65TT - 17/07/11 20:41

Ik heb een s65tt staan.

Attached File
100_1024.JPG  (665 downloads)
Posted By: donnie

Re: Kaptein electronic S65TT - 18/07/11 07:26

Hoi Johanneke,

Meldt je aan bij het echte Mobylette forum :

www.mobyletteforum.com

Posted By: johanneke

Re: Kaptein electronic S65TT - 18/07/11 20:47

Heb ik inmiddels gedaan.
Posted By: johanneke

Re: Kaptein electronic S65TT - 22/07/11 17:49

Deze is overigens voor een goed bod te koop.
Posted By: donnie

Re: Kaptein electronic S65TT - 24/07/11 05:52

Wat is je prijs ?
© 2024 Bromfiets forum