Bromfiets Website

Deskundig reparatiebedrijf?

Posted By: De_Baron_001

Deskundig reparatiebedrijf? - 20/11/07 21:49

L.S.
Op http://www.Marktplaats.nl worden heel wat brommers te koop aangeboden, waaronder ook speciale types.
Als kenner valt me vaak op dat type-aanduidingen bij de kentekens totaal niet kloppen.

De volgende tekst trof ik aan bij een advertentie:
Bij deze bied ik mijn mobylette AV-44PR aan, hij is motorisch rereviseerd door een erkend bedrijf.

Model: Mobylette
Type: av 44pr
kenteken: XX-XXX-XX

Cil inhoud: 50cm3
Max snelheid: 45km/h
Frame nummer: 50XXXXXX


De brommer is echter een AV50/G50 en dat is totaal wat anders dan een AV44PR.
Een of ander 'erkend' bedrijf is dus onzorgvuldig geweest met het invullen van de gegevens. Vaak werd ook verzuimd om te kijken of onder een bepaald B-nummer ook andere modellen waren opgenomen.
Conclusie: op veel kentekens staat de verkeerde typeaanduiding.
Ik vraag me af of de RDW wel een zorgvuldige type-aanduiding heeft nagesteefd. Ik heb daarover grote twijfels.

Groet,
Henk
Posted By: Anoniem

Re: Deskundig reparatiebedrijf? - 20/11/07 21:56

Ja dat klopt!
Op mijn kentekenbewijs staat AV56 en het is een AV85.
Schouwers deden echt "schouwen" met de ogen in de broekzak :-(
Posted By: piet

Re: Deskundig reparatiebedrijf? - 24/11/07 22:30

Niet de schouwer bepaalde welk type bij welk goedkeur nummer hoorde maar de RDW, die hebben er een potje van gemaakt.
Posted By: 55marathon

Re: Deskundig reparatiebedrijf? - 26/11/07 15:24

Ik heb met veel moeite "motobecane mobylette" op het kenteken gekregen. Maar als je ziet hoe de volledige tenaamstelling is geworden, schieten de tranen in de ogen. Er klopt niets van.

Maar goed, wel een kenteken, dus naar de type aanduiding hoeven we niet meer te kijken, alleen de brommer "live" geeft zekerheid!
Posted By: De_Baron_001

Re: Deskundig reparatiebedrijf? - 26/11/07 20:38

Orgineel bericht geplaatst door: piet
Niet de schouwer bepaalde welk type bij welk goedkeur nummer hoorde maar de RDW, die hebben er een potje van gemaakt.


Nou Piet, ik ken gevallen waarbij de schouwer het B-nummer intikte en te beroerd was om te kijken welke modellen bij de B-nummer hoorde. Er was een rolmenuutje dat uitgevouwd kon worden en dat deden sommige schouwers niet. Misschien onvoldoende opgeleid door de RDW, maar soms ook een tikkeltje eigenwijs. In mijn geval kwan dat ook een keer goed uit. Ik had een framenummer op papier staan, maar de keurder (een Kreidler-liefhebber) wilde pers? het nummer zien. Het bleek dat ik al meer dan 10 jaar op mijn verzekering twee nummers omgedraaid had staan.
Nu is alles perfect in orde.
Groet,
Henk
Posted By: MobyJoost

Re: Deskundig reparatiebedrijf? - 30/11/07 16:19

Blijkbaar is dat hele schouwen/kentekengebeuren toch een beetje een hysterische gelegenheid geweest. Er zijn, zeker tegen het eind van de schouwingsperiode, nog heel wat brommertjes geschouwd, waarvan de eigenaar zelf ook nog niet wist wat voor type het precies was (zoals je inderdaad ook nog veel ziet op marktplaats e.d.) Dus door de tijdsdruk en, waarschijnlijk de onderschatting van het project door de RDW, is het inderdaad een zooitje en is het kentekenbestand van de RDW niet het betrouwbare type-naslagwerk geworden, dat het natuurlijk had moeten zijn. Jammer, gemiste kans. En in de toekomst krijgen mensen, die wel weten, wat ze willen laten kentekenen, natuurlijk ook nog gezeur, als ze een kenteken krijgen met een verkeerd type.Groet, joost.
© 2024 Bromfiets forum