Bromfiets Website

Rijden op grote hoogte

Posted By: De_Baron_001

Rijden op grote hoogte - 28/12/07 23:21

L.S.
Ik heb de afgelopen jaren weleens over bergen onder de 1000 meter hoogte gereden en alles draaide vrij normaal.
Heeft een van de forumleden misschien ervaring met het rijden op hoogtes tussen de 1500 - 2000m? I.v.m. eventuele tochten komend jaar wil ik me goed voorbereiden. In het Clubblad van Motob?cane Club de France stond wel een artikel over een tocht naar de Mont Ventoux (1920m), maar van dat artikel werd ik niet veel wijzer, behalve dat dat wel te doen is met goed materiaal. We rijden de meeste wielrenners ook compleet suf, als ze ons proberen te volgen.
Groet,
Henk
Posted By: donnie

Re: Rijden op grote hoogte - 15/02/08 11:20

Beste Henk,
Ben in 1998 ben ik met een VW-Camper de Mont Ventoux opgereden.
Het begin gaat goed maar het laatste stuk is erg steil 20-25%
ik moest terug in de eerste versnelling. Het laatste stuk is ook helemaal kaal alleen maar rotsen. Het waait ook verschrikkelijk vandaar de naam Mont Ventoux. Wielrenners gaan met het laagste verzet omhoog. Het lijkt mij zeer moeilijk zoniet onmogelijk met een Mobylette (zelfs met variateur).
Peter Roosenschoon
Posted By: De_Baron_001

Re: Rijden op grote hoogte - 15/02/08 22:48

Beste Peter,
waarschijnlijk heb jij het moeilijkste stuk gereden. 20-25% is idd gruwelijk steil voor een 50cc. Ik heb overigens wel eens op wegen van 22% gereden en dat lukte wel vooral als de temperatuur niet te hoog lag.
Groet,
Henk
© 2024 Bromfiets forum