Posted By: De_Baron_001
Ongekentekende bromfietsen kneusjes? - 02/04/08 13:22
L.S.
Volgens allerlei schattingen van insiders zijn er in Nederland nog vele tienduizenden bromfietsen nog niet gekentekend.
Soms zijn het niet moeders mooiste (Marktplaats), maar bij verzamelaars tref je ooit brommers aan, waarvan je denkt: "Jammer dat deze niet op de weg komt"! Zo trof ik onlangs een honderdtal mooie en speciale exemplaren aan, die bijna alle kentekenloos waren. Reden van de eigenaar:"ik ga er toch niet oprijden en ga geen extra kosten maken. Voor die keer dat ik een korte testrit wil rijden, rij ik wel op een particuliere weg of op mijn erf."
Zelf heb ik ook een bijzonder exemplaar niet laten kentekenen.
Ik rijd er de laatste jaren nauwelijkls op, die mobylette staat niet in de weg en zij kost verder niks, maar het is toch leuk om er van tijd tot tijd naar te kijken. Deze Kaptein mobylette S41a - de eerste variateur versie uit 1957 - is voorzien van plunjervering.
Vinden jullie dat een goede zaak dat een dergelijke brommer goed geconserveerd blijft(geen slijtage en lekker droog) of vinden jullie het jammer dat door dat Nederlandse kentekenproces bepaalde brommers niet meer op de openbare weg komen?
Groet,
Henk
Volgens allerlei schattingen van insiders zijn er in Nederland nog vele tienduizenden bromfietsen nog niet gekentekend.
Soms zijn het niet moeders mooiste (Marktplaats), maar bij verzamelaars tref je ooit brommers aan, waarvan je denkt: "Jammer dat deze niet op de weg komt"! Zo trof ik onlangs een honderdtal mooie en speciale exemplaren aan, die bijna alle kentekenloos waren. Reden van de eigenaar:"ik ga er toch niet oprijden en ga geen extra kosten maken. Voor die keer dat ik een korte testrit wil rijden, rij ik wel op een particuliere weg of op mijn erf."
Zelf heb ik ook een bijzonder exemplaar niet laten kentekenen.
Ik rijd er de laatste jaren nauwelijkls op, die mobylette staat niet in de weg en zij kost verder niks, maar het is toch leuk om er van tijd tot tijd naar te kijken. Deze Kaptein mobylette S41a - de eerste variateur versie uit 1957 - is voorzien van plunjervering.
Vinden jullie dat een goede zaak dat een dergelijke brommer goed geconserveerd blijft(geen slijtage en lekker droog) of vinden jullie het jammer dat door dat Nederlandse kentekenproces bepaalde brommers niet meer op de openbare weg komen?
Groet,
Henk