Bromfiets Website

Onbekend steuntje

Posted By: Nijdam

Onbekend steuntje - 07/11/09 20:57

Goedenavond,

Vanavond viel mijn oog op een verticale steun op de achterbrug van mijn AV50 (zie bijgevoegde foto). Er zit een gaatje in, dus het lijkt er op dat er iets aan bevestigd kan worden. Wie weet waar dit steuntje voor dient? En wat er eventueel aan bevestigd hoort te zitten?

Alvast bedankt,

Jacco.

Attached picture 429-IMAG0283.jpg
Posted By: MobyJoost

Re: Onbekend steuntje - 07/11/09 21:10

Dient om beplating tegen vast te schroeven.
Posted By: carl

Re: Onbekend steuntje - 07/11/09 21:49

Je kunt het zien dat er schoefdraad in zit, en de beplating die Joost bedoeld is voor het afschermen van de snaar ( dus veiligheid ).

groeten Carl
Posted By: Franky

Re: Onbekend steuntje - 08/11/09 09:10

How how. Nijdam bedoelt dat dunne stukje plaat dat omhoog steekt. Niet die dikke waar schroefdraad in zit. Want die is inderdaad bedoelt voor plaatwerk.

Ik kan de vraag van Nijdam helaas ook niet beantwoorden. Ik heb het zelfde dingetje ook mijn mobylette zitten (AV50s). Het is bij mij functieloos.
Posted By: Wilbert

Re: Onbekend steuntje - 08/11/09 10:15

L.S.

Volgens mij is dat gaatje in het steuntje voor een eventuele kettingkast vast te zetten.

op mijn AU79 zit het steuntje er ook op, maar dan zonder gaatje.
Ik heb ook g??n kettingkast op deze brommer.

mvg
Posted By: MobyJoost

Re: Onbekend steuntje - 08/11/09 19:47

Nog eens even gekeken bij mijn EEG. Daar zit het ook op, maar dan met een extra omgezet stukje, waar de achterremkabel doorheen loopt. Verder zie ik, dat er, aan de kettingkant van het plaatje, slijtplekken van de ketting zitten. Ik denk, dat het een multifunctioneel plaatje is. Bescherming tegen het opzij uitslaan van de ketting is ook ??n van die functies.
Posted By: Nijdam

Re: Onbekend steuntje - 08/11/09 20:06

Beste mensen,

Het gaat inderdaad om het vertikale steuntje; het dikke steuntje met de schroefdraad is inderdaad bedoelt voor de beplating.
Vreemd dat jullie ook dit steuntje hebben zonder dat er wat aan vast zit; mijn eerste gedachte was nl. dat er wellicht een stukje teflon o.i.d. aan vast hoorde te zitten, voor de bescherming van de achterbrug. Mijn ketting loopt, zoals je kunt zien, over de achterbrug. Bij mijn crossmotoren was deze altijd bekleed met slijtvast materiaal, vandaar die gedachte.

Jacco.
© 2024 Bromfiets forum