Bromfiets Website

Mobylette carburateur

Posted By: Wouter 1990

Mobylette carburateur - 17/12/09 15:13

Hallo,
Ik ben Wouter en ben al verschillende jaren bezig met (klassieke) brommers. Als dagelijks vervoer heb ik altijd een Honda SS50 gehad.
Nu heb ik al een tijdje een Mobylette Fietsomatic in de schuur staan waarvan de carburateur incompleet is en het luchtfilter mist.
Ik ben er ondertussen wel al achtergekomen dat het zeer lastig is om een complete nette gurtner carburateur te vinden.
Laatst bedacht ik me dat ik er mischien ook wel een dellortho carburateur van een tomos of een vespa op zou moeten passen. Heeft iemand een idee of dit gaat werken en of het ook echt mogelijk is?
Alvast bedankt.
Posted By: carl

Re: Mobylette carburateur - 17/12/09 20:09

Hallo,

Of dit zal werken weet ik niet maar zelf zou ik een oproepje zetten op het forum of marktplaats en wie weet heeft iemand nog een luchtfilter en een carburateur liggen.
Zelf zou ik voor origineel gaan.

groeten Carl
Posted By: piet

Re: Mobylette carburateur - 18/12/09 22:14

Hallo Wouter

De Mobylette rijd ook op andere carburateurs kwestie van proberen.
Onderdelen voor de originele carburateurs heb ik volop nieuw liggen,en ook gebruikte en nieuwe carburateurs.
groeten Piet
Posted By: carl

Re: Mobylette carburateur - 19/12/09 09:01

Zo zie je Wouter je hebt al een reactie en ik ben er van overtuigd dat Piet je kan helpen.

groeten Carl
Posted By: smokyniksnut

Re: Mobylette carburateur - 20/12/09 20:38

zag vandaag op marktplaats ook delen van een mobylette cabrateur
Posted By: Mobywillem

Re: Mobylette carburateur - 22/12/09 14:46

Kijk ook eens op EBAY.FR, daar staan vaak gurtners te koop
Posted By: Anoniem

Re: Mobylette carburateur - 26/12/09 19:23

een dellorto carbu gaat wel, maar dan maakt hij ongelooflijk veel lawaai. is het enkel de luchtfilter die je mist? die heb ik nog wel liggen.
Posted By: Pieter l

Re: Mobylette carburateur - 27/12/09 00:16

Hallo Wouter,

Ik reed vroeger en tegenwoordig ook met een dellorto 14 mm op mijn moby. Gaat wel trekt goed maar moet wel een kleine sproeier in de dellorto. Ook een Bing van een maxi kan. In beide gevallen moet je wel een verloop ring (late) draaien. Zie ook http://www.vintagemoped.nl
Posted By: Wouter 1990

Re: Mobylette carburateur - 28/12/09 21:12

Ik ben net weer even de schuur in geweest.
De originele carburateur is helemaal compleet, het enige wat ik dus mis is het luchtfilter. De afmetingen van het luchtfilter zijn ongeveer 80mm x 50mm. Heeft iemand zo?n luchtfilter nog liggen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Posted By: carl

Re: Mobylette carburateur - 29/12/09 07:18

Beste Wouter, doe even een pm naar Piet in Wolphaarsdijk, die heeft van alles liggen.

groeten Carl
Posted By: GROENEKAN

Re: Mobylette carburateur - 15/01/10 19:46

Ik heb nog een prima Gurtner voor Fietsomatic liggen. Tel 0646036922
© 2024 Bromfiets forum