Bromfiets Website

Nieuw lid voorstellen + alweer vragen stellen

Posted By: Mobybas

Nieuw lid voorstellen + alweer vragen stellen - 30/04/10 10:02

He hallo mensen,

Ik ben Bas, gisteren lid geworden na 2 weken geleden een Mobylette av50 te hebben gekocht.
Ik ben 28 jaar oud en heb 0 ervaring met brommers wel iets met auto's en vrachtauto's maar ik ben bepaald geen monteur hoor.

Ik heb na flink wat knutselen de brommer nu gestart gekregen. maar alleen zonder uitlaat. met uitlaat wil hij wel grommen maar niet starten. de uitlaat ligt nu dus flink in de cillit bang op aanraden van P van Iwaarden waar ik ook al wat onderdelen heb besteld en ontvangen waarvoor mijn dank.

Nu mijn vragen.

1. hij start wel maar blijft niet lopen, stationair sproeier heb ik er al uit gehad en goed gereinigd. (tip van P van Iwaarden) iemand nog tips / ideeen??

2. er zit een palletje op het blokje. net voor de bougie. er zit niets aan vast. maar ik kan dat palletje wel indrukken. wat is dat voor palletje en moet ik die ook kunnen bedienen?? zo ja. hoe kan ik dat dan doen??

Heren en dames alvast mijn hartelijke dank.

Bas
Posted By: Mr.Mich

Re: Nieuw lid voorstellen + alweer vragen stellen - 30/04/10 10:45

Beste

Voor puntje 2, dat is je decompressie dus om je brommer stil te leggen,normaal zit daar een kabel aan die naar de gashendel loopt
als je de gashendel naar achter draait dient ie om gas te geven
draai je hem volledig naar voor dan leg je de brommer stil

Mobygrtz!
Posted By: Mobybas

Re: Nieuw lid voorstellen + alweer vragen stellen - 30/04/10 11:23

He hoi,

Oke, duidelijk.
Aleen hoe ik daar en kabel aan kan maken die met zoveel kracht drukt dat ik hem ook zo uit kan doen is mij niet duidelijk.
Maar dat geeft niet. als ik hem zelf indruk gaat de brommer dus uit.

Dank je wel voor je antwoord.
Posted By: MoBBie

Re: Nieuw lid voorstellen + alweer vragen stellen - 30/04/10 16:49

Beste Mobybas,

Hier zie je de detail van de DECOMPRESSIE klep op je cilinder.