Bromfiets Website

Richting zuiger

Posted By: Mr.Mich

Richting zuiger - 28/05/10 11:19

Beste forumleden

Ik heb een nieuwe cilinder gekocht met zuiger. Bovenaan op de zuiger staat een "E" dit is voor de richting van de zuiger maar hoe moet deze er dan in? Aan de onderkant van de zuiger zit een inkeping,moet die aan de in- of uitlaat kant zitten?
Grtz

Mich
Posted By: De_Baron_001

Re: Richting zuiger - 28/05/10 12:04

Beste Mich,

Als jij met inkeping dat kleine vierkantje bedoeld, dan is dat de inlaatzijde. Hiermede wordt de inlaatpoorttijd verlengd.
Groet,
Henk
Posted By: MobyJoost

Re: Richting zuiger - 28/05/10 20:49

Ik kocht ooit een cylinder met zuiger, met inkeping. bleek een peugeot-zuiger te zijn. Inkeping aan de andere kant. Je moet kijken naar de sluitingen van je zuigerveren. Die moeten, met de zuiger in de juiste positie, links en rechts, in de cylinder, langs de uitlaatpoort gaan.
Posted By: Thibaut

Re: Richting zuiger - 28/05/10 21:02

En die E staat waarschijnlijk voor Exhaust, dit word bij andere merken meestal aangeduid met EX vandaar mijn vermoeden.
Die kant moet dus naar de uitlaat toe.
Posted By: Mr.Mich

Re: Richting zuiger - 28/05/10 22:26

Ok bedankt!
Dat was ook al wat ik vermoedde
anders zaten de sluitingen in een poort als deze richting inlaat stonden wat niet mag...

Grtz!

Mich
Posted By: Tiemen

Re: Richting zuiger - 29/05/10 10:04

Die E staat niet voor exhaust maar is een maataanduiding die met de cilinder (waar ook een letter ingeslagen staat) overeen moet komen. E is een 38,96 mm zuiger.
Posted By: Mr.Mich

Re: Richting zuiger - 29/05/10 11:33

Ja die zuiger komt overeen met de cilinder aangezien dit 1 pakket was. Dus het zou me sterk verwonderen moest dit niet het geval zijn...
Bedankt voor de info!
Ik ga men nieuw motortje in mekaar steken

Grtz!

Mich
© 2024 Bromfiets forum