Bromfiets Website

Membraamkleppen AV7

Posted By: Anoniem

Membraamkleppen AV7 - 15/06/10 11:14

Hey iedereen,

Ik weet dat de AV7 motor geen membraamkleppen heeft of iets dergelijks. Zou het nu mogelijk zijn membraankleppen te laten maken om zo een vermogenwinst te krijgen of zou dit vrijwel nutteloos zijn voor de AV7?
Posted By: Franky

Re: Membraamkleppen AV7 - 15/06/10 14:00

Dan mag je ook wel nieuwe carters laten maken....
Vermogen winst komt er vast wel uit (mits je het goed doet).
Posted By: MobyJoost

Re: Membraamkleppen AV7 - 15/06/10 14:12

Nog makkelijker is het zoeken van een AV10 motor.http://www.scootbikeshop.com/moteur/moteur-carter/moteur-motobecane-av10-p-833.html
Kost wel wat, maar ontsteking en koppeling/variateur overzetten, menbraan en spruitstuk (ook bij scootbikeshop), Dell'orto 15/15 erop,juiste sproeier zoeken en scheuren maar.
Posted By: Anoniem

Re: Membraamkleppen AV7 - 15/06/10 20:27

Ja, dat is de makkelijkere/moeilijkere optie. Iemand ervaring met uitvijlen van de poorten van een AV7, want het zijn toch zooo kleine in- en uitlaatjes!
Posted By: MobyJoost

Re: Membraamkleppen AV7 - 16/06/10 00:10

Dan is dit misschien een betere, heb je gelijk 60cc.
http://www.motorkit.com/catalog/p53348/Kit-Airsal-D-45mm-for-MBK-AV-87/product_info.html
Anders: zie bijlagen onderaan dit bericht.
Je moet dan wel even wat vertalen, maar de maten zijn belangrijk.
Cylinders, die je in Frankrijk haalt, hebben meestal grotere poorten. Die Nederlandse Moby's werden ernstig geknepen. Tot voor kort had de Scootbikeshop nog originele MBK-cylinders. Zit op mijn MobyClub. Met een Dell'orto 15/15, loopt dat wel lekker. Er zijn meerdere "aftermarket" cylinders te krijgen en die schijnen redelijk goed te zijn. Die 60cc cylinder heb ik ook gekocht maar weet nog niet, waar ik hem voor ga gebruiken. Die cylinder is wel erg netjes afgewerkt. Groet, Joost

Attached File
550-prepa_av7_page01.jpg  (579 downloads)
Attached File
551-prepa_av7_page02.jpg  (550 downloads)
Posted By: Anoniem

Re: Membraamkleppen AV7 - 16/06/10 10:28

Die 60cc kan ik er direct op plaatsen? Of raad je dan ook CDI-ontsteking aan, en een nieuwe krukas (ik heb ergens gehoord dat ze op 1000 toeren breken)? Bedankt voor die foto's trouwens, die zijn echt handig.

Voorlopig ziet er zo uit(w8 al 3 weken tot een maand op mijn bestelling, bizar):
- 15/15 SHA Carb
- waarschijnlijk nieuwe achtervering
- nieuwe v-snaar (de standaard zit er nog op)
- waarschijnlijk sim-uitlaat (oldskool uiterlijk)
- enkele onderdelen ontsteking vernieuwen (zoals contacpunten, bobijn, condensator, volledig opnieuw afstellen,...)

--> Ik heb op pantin.nl geloof ik dat het was, gelezen dat verschillende moby's een heel slechte spoel hebben. Ik geloof dat ik er 1 van ben aangezien ik deze symptomen heb:
- vermogenverlies na half uur rijden (geen compressieprobleem)
- na half uur slechte acceleratie
- onmogelijk af te stellen na een half uur, hij val gelijk stil als ik stil sta

Alvast iedereen bedankt voor jullie hulp, dit helpt me echt.

Groetjes!
Posted By: MobyJoost

Re: Membraamkleppen AV7 - 16/06/10 12:55

Je probleem klinkt als een condensator-probleem. Kan ook je spoel zijn, maar jecondensator eerst vervangen, is wat goedkoper, als daarmee je probleem is opgelost. die cylinder moet zo kunnen passen. Omdat ik hem nog niet gebruikt heb, kan ik geen persoonlijke ervaring dienaangaande met je delen. Misschien moet je de hoogte wat aanpassen, om de in- en uitlaatpoort geheel vrij te krijgen. Dit moet je dan doen door meer voetpakkingen (of dikkere) te plaatsen. Een gewone cylinderkop zou ook moeten passen, maar ook hier geldt; nog niet geprobeerd, dus geen "eerste hand evaring".
CDI-ontsteking is wel beter, maar je gewone ontsteking voldoet prima, als hij in goede conditie is.
Waar had je die onderdelen besteld?
Posted By: Anoniem

Re: Membraamkleppen AV7 - 16/06/10 15:33

http://www.la-becanerie.com
Ik heb met VISA betaald en heb toen een opmerking bij m'n bestelling geplaatst dat ik de letters niet achter m'n postcode krijg. In die tekst heb ik toen al m'n gegevens gezet. Enkele dagen later ontving ik de melding: prise en compte (--> in aanmerking genomen), dus het kan sowieso niet zijn dat het adres verkeerd is (heb trouwens ook betalingsbevestiging ontvangen). Misschien duurt het langer omdat ik er een opmerking aan heb toegevoed? Ik weet het echt niet. Omdat ik dacht dat het misschien oplichterij zou zijn, heb ik bij de KvK in Frankrijk gecheckt of ze wel bestonden, en ja. Morgen ga ik eens bellen. Het begint gewoon echt vervelend te worden. Ik laat nu al een week ongeveer m'n Mobylette in de garage omdat ik op m'n nieuwe onderdelen wacht. Hoelang moest jij op je onderdelen uit FR wachten?
Posted By: Mr.Mich

Re: Membraamkleppen AV7 - 16/06/10 17:13

Beste Joram

Als ik bij scootbikeshop iets besteld had duurde het een paar dagen 2 ? 3 voor de bestelling samen te steken, en dan afhankelijk van de dag dat het pakket verzonden is 3 ? 4 dagen...

Grtz!

Mich
Posted By: Mr.Mich

Re: Membraamkleppen AV7 - 16/06/10 17:14

Beste MobyJoost

Die cilinder op motorkit.com, is dat met een inlaatpoort op de cilinder zelf? Of heeft deze een poort nodig op de carter(membraam)?

Grtz

Mich
Posted By: Anoniem

Re: Membraamkleppen AV7 - 16/06/10 20:45

Ik zie dat de link niet meer werkt, maar ik ben 95% procent zeker dat het eentje was op de cillinder zelf omdat het een cillinder voor een AV7 is.

Groetjes
Posted By: Mr.Mich

Re: Membraamkleppen AV7 - 16/06/10 21:35

Beste Joram

Nee idd, wss is de database ge-update en is de query niet meer geldig om die pagina te openen...
Of de server ligt gwn plat=)
Ok, maar er zijn verschillen in diameter...welke neem ik het beste?
Er staat 1 van 39mm en 1 van 45mm

Grtz!

Mich
Posted By: MobyJoost

Re: Membraamkleppen AV7 - 17/06/10 07:55

Die cylinder is voor een AV7 motor, dus met het spruitstuk op de cylinder. Groet, Joost.
Posted By: Mr.Mich

Re: Membraamkleppen AV7 - 17/06/10 08:46

Beste MobyJoost

Bedankt!
@Joram: de link werkt trg

Grtz

Mich
Posted By: Anoniem

Re: Membraamkleppen AV7 - 17/06/10 10:21

@ Mr.Mich: Volgens mij is de 39 mm de gewone 50cc, en de 45 mm is de 60 cc of misschien wel 70cc-versie geloof ik, Mobyjoost zal me wel corrigeren. Als je de 45mm neemt, zal je Gurtner standaard niet echt meer voldoen. Dan zou ik een Dell'orto SHA 15/15 kopen als ik jou was, natuurlijk dan ook een nieuw spruitstuk. Wat je dan natuurlijk wel krijgt is hogere toerentallen, en of dat goed is voor je krukas betwijfel ik, aangezien ik heb gehoord dat 11000 toeren veel is voor de standaard krukas.

Je kan ook de 45mm kopen, de rest standaard houden (natuurlijk wel anders afstellen), maar dan haal je er volgens mij niet veel vermogen meer uit. Dat zou toch logisch zijn, denk ik. Waarschijnlijk verbetert/vult iemand mij straks aan.

Groetjes!
Posted By: Mr.Mich

Re: Membraamkleppen AV7 - 17/06/10 11:29

Beste Joram

Ok, de 45 zal wss wel meer cc zijn. Dat van die hoge toerentallen zal geen probleem zijn aangezien ik een nieuwe carter, cilinderkop, krukas, spruitstuk en die dell'orto SHA 15/15...

Grtz

Mich
Posted By: MobyJoost

Re: Membraamkleppen AV7 - 17/06/10 12:50

De hele site van Motorkitstore is weg. Die 45mm cylinder is ongeveer 60cc (iets meer, dacht ik).Je kan je oude carb gebruiken, maar je zal wel een grotere sproeier moeten monteren. Zet je er een dell'orto op,zal je ook moeten spelen met sproeiers. Die zijn gelukkig wat makkelijker te krijge, dan de G?rtner sproeiers. Grote kans,dat je uitlaat ook vervangen moet worden, maar dat moet ook, als je een standaard cylinder gaat opvoeren.Het opvoeren van een Mobylette is niet zo eenvoudig als het opvoeren van een moderne scooter. Voor veel scooters kan je complete sets kopen, waarvan de onderdelen goed op elkaar afgestemd zijn. Bij je Moby moet je sprokkelen en experimenteren. Met alle mogelijk gevolgen van dien. Te lang rijden met een te kleine sproeier zorgt voor overmatige slijtage en in het ergste geval een vastloper. Da's toch zonde van je nieuwe cylinder. als je een aftermarket cylinder voor een Moby koopt, kan je ervan uitgaan, dat een gewone 50cc uitvoering (39mm) wat meer pit heeft, dan een standaard Hollandse cylinder. die werden erg geknepen. Cylinders voor de Franse markt hebben grotere poorten. Al met al is het geen gespreid bedje, Mar wel leuk, als je succes hebt. Groet, Joost.
Posted By: Polle Geysels

Re: Membraamkleppen AV7 - 18/06/10 19:02

Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een av7 motor met een 70cc die ik bij motorkit kocht.
Ik kocht ook de gurtner die op de site staat dit blijkt een 12mm
gurtner te zijn.Ik heb contact gehad met een ex moby daler die zij om het vermogen tot zijn recht te laten komen moet je een 14mm steken.Dan zou hij vlot 80 tot 85 pur uur moeten halen.De originele krukas kan dit aan maar een volle krukas is beter alleen zijn deze nog moeilijk te vinden voor een av7 wel voor een av10 blok.Zij passen nu een av10 krukas toe op een av7 carter.Wat betreft de cilinders motorkit verkoopt de 50cc,62cc en 72cc.Na drie dagen lag de cilinder aan de voordeur in Belgie wel te verstaan.Als de motor op zijn punt staat laat ik iets weten.Het best is een volsyntetische olie te gebruiken aan 3 procent smering hij raade ook aan zeker 500km rustig in te rijden.

Groetjes Polle
Posted By: MobyJoost

Re: Membraamkleppen AV7 - 19/06/10 00:30

Bij scootbike shop hebben ze nu een carter met krukas gemonteerd te koop. Je kan ook nog kiezen voor een traditionele- of een volle krukas. Ik ga die met de volle krukas bestellen en een motor bouwen met die 45mm cylinder.
http://www.scootbikeshop.com/moteur/moteur-carter/carter-moteur-vilebrequin-motobecane-p-1103.html
en
http://www.scootbikeshop.com/moteur/mote...ane-p-1104.html
Groet, Joost
Posted By: Anoniem

Re: Membraamkleppen AV7 - 19/06/10 09:24

Ziet er zeker niet slecht uit.
En de achterbrug en het frame? Kunnen die hoge snelheden wel houden, wan die achterbrug ziet er echt zwak uit bij mij.
Posted By: MobyJoost

Re: Membraamkleppen AV7 - 20/06/10 11:48

Die bromfietsjes zijn natuurlijk niet gemaakt voor supersnel. Natuurlijk zal ieder voertuig, dat getuned wordt voor snelheden, waarvoor het niet ontworpen werd, op veel punten aanpassingen vereisen. Laat je een moby 90km/u rijden (en dat kan), zal je het rijwiel gedeelte ook moeten aanpassen. betere wielen, remmen, vering etc. Wil je het goed en veilig doen, dan is het sneller maken van je motor maar ??n ding wat je moet doen!
Posted By: Anoniem

Re: Membraamkleppen AV7 - 21/06/10 18:50

Mobyjoost? Bij het uitvijlen: de poorten zijn nu (origineel) ovaal. Moet ik ze dan ook ovaal laten en vergroten volgens die foto's of moet ik echt ovaal blijven, want dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Op de foto's zie ik dat ze niet ovaal zijn.
Posted By: MobyJoost

Re: Membraamkleppen AV7 - 21/06/10 19:57

Ik denk, dat vergroten, zoals op het plaatje prima is. Waar je niet hoeft te vijlen, hoef je ook de vorm niet te veranderen.
© 2024 Bromfiets forum