Bromfiets Website

Verstuiver uit carbu halen

Posted By: PimMertens

Verstuiver uit carbu halen - 30/08/10 15:49

Hoi allemaal!

Achter de sproeier in de carbu zit de verstuiver. Nu vraag ik me af, krijg je dit eruit? Zo kan ik de gaatjes eens uitblazen.

Er zit een gleuf in voor een schroevendraaier maar bij een carbu kan ik die enkel met de klok meedraaien (foute richting dus) en bij de andere kan ik helemaal niet draaien.



Bedankt,
Pim
Posted By: Mr.Mich

Re: Verstuiver uit carbu halen - 30/08/10 17:07

je moet enkel de sproeier en de moer met nr. 20000 losmaken en er langs onder uit halen.
Dan tik je gewoon de verstuiver eruit via de gasschuif zodanig dat deze er langs onder uit valt

grtz!

Mich
Posted By: PimMertens

Re: Verstuiver uit carbu halen - 30/08/10 17:44

Dus ik mag gewoon op dat kleine teutje meppen? Zeker dat er geen draad op die verstuiver zit?

Bedankt,
Pim
Posted By: Mr.Mich

Re: Verstuiver uit carbu halen - 30/08/10 18:32

Meppen is veel gezegd, wees er voorzichtig mee... zachtjes uit tikken. Langs de bovenkant(in de gasschuif) zit er geen draad

grtz

Mich
Posted By: carl

Re: Verstuiver uit carbu halen - 30/08/10 19:06

Orgineel bericht geplaatst door: Mr.Mich
Meppen is veel gezegd, wees er voorzichtig mee... zachtjes uit tikken. Langs de bovenkant(in de gasschuif) zit er geen draad

grtz

Mich


Toch zou ik hier even mee wachten want volgens mij moet je een tikje geven vanaf de onderzijde dan kom de verstuiver er langs boven uit. ( ik gebruik meestal een dun stukje stevig hout en steek dit tot tegen de verstuiver en dan geef ik er een paar tikjes op en dan schiet deze eruit )

groeten Carl
Posted By: PimMertens

Re: Verstuiver uit carbu halen - 30/08/10 22:55

Het is ondertussen al lang gelukt. Gewoon een platte schroevendraaier met de platte kant ertegen duwen vanboven en komt er vanzelf uit.

Bedankt jongens!
Posted By: erik t

Re: Verstuiver uit carbu halen - 31/08/10 11:01

hoi pim

druk er zou uit
Posted By: Jean

Re: Verstuiver uit carbu halen - 31/08/10 20:59

Beste mensen,

Ik ga dit klusje deze winter ook doen.
De verstuiver komt er dus van onder uit.
Juist of niet juist?

Gr Jean.
Posted By: PimMertens

Re: Verstuiver uit carbu halen - 31/08/10 21:55

Ja eerst sproeier en die moer uitdraaien en dan kan je met de platte kant van een schroevendraaier op de bovenkant wat drukken en komt er vanzelf uit.
Posted By: Jean

Re: Verstuiver uit carbu halen - 31/08/10 22:04

Pim,

Bedankt,dat is duidelijk.

Gr jean.
Posted By: Jean

Re: Verstuiver uit carbu halen - 30/12/10 19:17

Ik heb alle kleine gaatjes (2) van de verstuiver vrij gemaakt, maar mijn carburator blijft nu lekken onder de sproeier.
Iemand een tip hoe ik dit dicht krijg?

Gr Jean en voor iedereen fijne feestdagen!!!
Posted By: Franky

Re: Verstuiver uit carbu halen - 31/12/10 09:41

Goed schoonmaken zodat de contactoppervlakken tussen sproeier en carb mooi schoon zijn? Bij mij zit er geen afdichting tussen sproeier en carb. Het is gewoon metaal op metaal. Dus dat moet je mooi schoon en vlak hebben.
Posted By: GROENEKAN

Re: Verstuiver uit carbu halen - 31/12/10 09:56

Als dat metaal op metaal niet goed afsluit moet je eigenlijk helaas de carburateur vervangen, tenzij alleen het metaal van de sproeier niet voldoende vlak is. Ik zou ook beginnen met een nieuwe sproeier.

Een paardemiddel, eens door mij toegepast, is een miniscuul laagje zwarte lijmkit op het afdichtingsvlak. Werkte prima en ik kon daarna toch de sproeier reinigen, maar moest daarna weer met een heeeeel klein beetje kit afdichten. 't Is wel een beetje amateurisch, maar ja.

Vriendelijke groet,

Joop

NB En alle Forummannen: GOEDE JAARWISSELING
Posted By: MobyJoost

Re: Verstuiver uit carbu halen - 31/12/10 10:38

Als je een carburateur hebt, waar de verstuiver van onder ingeschoven zit, en met een messing boutje vastgezet, zou ik eerst even nagaan, of je hem niet ondersteboven hebt gemonteerd. Zal niet de eerste keer zijn. Je sproeier kan dan niet helemaal in z'n zeteltje gedraaid worden.Groet, Joost.
© 2024 Bromfiets forum