Bromfiets Website

klein lekje carburateur svp advies

Posted By: GROENEKAN

klein lekje carburateur svp advies - 05/01/11 08:08

Beste Forummers,

Allereerst de beste wensen voor een goed 2 0 1 1.

Mijn carburateur ( Gurtner AR87 525 ) zie ook: http://www.bibliotobec.org/gallery/picture.php?/4319/category/318

lekt een beetje bij de stationnair-stelschroef, waar het schuifje op en neer gaat.

Is dat normaal? En zo nee, is dat te verhelpen en hoe ??

Dank voor jullie moeite.

Vriendelijke groet,

Joop
Posted By: donnie

Re: klein lekje carburateur svp advies - 05/01/11 13:07

Duidt meestal op een versleten gasschuif.
Donnie
Posted By: Franky

Re: klein lekje carburateur svp advies - 06/01/11 15:41

Quote:
Kan je dat uit leggen Donnie? Want dat klinkt mij even onlogisch in de oren. De stationair-stelschroef zit in de buurt van needle jet (of ook wel gasnaald?). Dus de stationair-stelschroef komt in aanraking met benzine. Dus als hij niet goed afsluit, lekt er benzine langs. Lijkt mij helemaal niets met de gasschuif te maken hebben. Of wel?

Wat kan je er aan doen in mij ogen. Niet veel. Hoogstens de stationnair-stelschroef vervangen. Hopelijk sluit een andere stelschroef beter af.
Met kit wil je natuurlijk niet aan de gang gaan.


Edit van Franky: Dit verhaal klopt niet zoals hieronder netjes is uitgelegd Ik heb een ander type carb in mijn hoofd.
Posted By: brommerskieken

Re: klein lekje carburateur svp advies - 06/01/11 16:56

goedemidag kit zal niet veel helpen
waarom het is een oud model dus een heel andere stelschroef
wat te doen sluit de vlotter goed af
is de sproeier niet te groot
een te groote sproeier laat meer benzine door
dus dit is het volgens mij

de bromgroetjes

brommerskieken
Posted By: GROENEKAN

Re: klein lekje carburateur svp advies - 06/01/11 18:30



Dank, ik zal de vlotter afsluiten proberen te verbeteren, maar ik heb nu sproeier 20 en daar start en rijdt hij perfekt op. Ik weet niet of ik er goed aan doe nu sproeier 19 te monteren. Die geeft dan wel zeer fractioneel minder benzine door, maar of de lekkage oplost....Ik bewijfel dat. Maar in ieder geval zeer bedankt voor het meedenken !

Vriendelijke groet,

Joop
Posted By: MobyJoost

Re: klein lekje carburateur svp advies - 06/01/11 19:23

Franky, dit is een heel ander systeem van stationair afstellen, dan op jou G?rtner. Bij dit systeem, wordt de gas-schuif vanuit de bodem onder de gas-schuif, omhoog gedrukt door een pennetje en niet door een schroef, die vanaf de zijkant binnenkomt, zoals bij nieuwere G?rtners. Deze lekkages, zijn waarschijnlijk de reden, dat er is gekozen voor dat nieuwere systeem, dat ook z'n nadelen heeft. Nl, als je vrolijk de stelschroef in en uitdraait, zonder de gaschuif omhoog te trekken, tijdens het verstellen, boor je eigenlijk een grote deuk in je gas-schuif.Niet bevorderlijk voor de gasmengsel stroom. als, bij het oude systeem, de vlotter te hoog staat in de vlotterkamer, loopt de verstuiver onder de gas-schuif over. Dit surplus aan benzine, loopt dan weg, door het gaatje, waardoor het gas-schuif omhoogdrukkende pennetje steekt. Of je zoekt een kunststof vlotter (daarvan kan je de naald verschuiven en dus het benzine-niveau in de vlotterkamer regelen) of je kijkt of het lekken ophoud, wanneer je je carburateur wat naar beneden draait (dus met de klok mee, als je op je brommer zit ,oftewel naar beneden aan de kant van de vlotterkamer) Volgens de wet van communicerende vaten, daalt dan ook het niveau in de verstuiver. Succes.
Posted By: brommerskieken

Re: klein lekje carburateur svp advies - 06/01/11 20:33

als de brommer het goed doet op deze sproeier laat deze dan ook maar zitten
ik denk ook de vlotter het probleem is en zo als het verhaal hier boven proobeer een kunstof vlotter

de bromgroetjes

brommerskieken
Posted By: brommerskieken

Re: klein lekje carburateur svp advies - 08/01/11 13:14

nog even dit heb vaandaag kunstof vlotter geprobeert maar die past niet in dit model dus
maak de boel goed schoon

de bromgroeten

brommerskieken
Posted By: GROENEKAN

Re: klein lekje carburateur svp advies - 08/01/11 23:05


Dank voor je moeite Brommerskieken !!

Vermoedelijk heb ik al een kunststof vlotter gevonden bij een geacht Forum lid.

Vriendelijke groet,

Joop
Posted By: lklklaas

Re: klein lekje carburateur svp advies - 11/01/11 21:59

Hallo Joop
Ik had met mijn moby het zelfde probleem, nadat ik de carburateur helemaal uitelkaar had gehaald en schoongemaakt.
Het onderdeel nr 6753 ook gedemonteerd.De carburateur er weer achtergezet, en toen lekte hij ook bij de stelschroef.
Wat bleek nu, ik had het onderdeel 6753 net niet vergenoeg naar beneden getikt.
Toen was het lekken over en liep weer als een zonnetje.

Groet Klaas
Posted By: GROENEKAN

Re: klein lekje carburateur svp advies - 12/01/11 06:29

Beste Forummers,

Dank voor de adviezen.

Inmiddels heb ik de carburateur tweemaal voorzien van een nieuwe/andere vlotterkamer-deksel en eenmaal van een andere metalen vlotter en eenmaal door een nieuwe kunsttstofvlotter. Met de kunststof nieuwe vlotter bereik ik het beste resulttaat, maar na een etmaal met open benzinekraan lekt hij toch iets. Ik had gedacht dit op te lossen, want ik weet dat iemand zijn FOM in de woonkamer heeft staan met een kapotte benzinekraan maar met een geheel droge carb.

Ik zet mijn - gelukkig goede - benzinekraan netjes dicht en neem voor lief , dat als ik de kraan open zou laten staan hij na ca 6 uur iets gaat lekken.

Vriendelijke groet,

Joop

NB KLaas ook bedankt voor je tip. Maar ik heb geen lekkage meer bij stelschroef, maar vermoedelijk door het overloopgaatje van de vlotterdeksel.
© 2024 Bromfiets forum