Bromfiets Website

ontsteking

Posted By: babes

ontsteking - 22/02/11 21:59

hallo mob fans.
Heb even een vraag aan de exspers,over de ontsteking van een F O m.Heb namelijk een nieuwe spoel ,condensator[vespa]+nieuwe punten gemonteerd,afgesteld op 0,4mmen de vooronsteking op 2,5mm afgesteld,links draaiend maar krijg geen vonk.Als ik het met de testkast op de motor doormeet is alles goed,wat is er verkeerd dit is mijn 6e mob opknapper en nog nooit hier problemen mee gehad.Zit er nog verschil in de onderbrekernokken van een EEG en een F O M en waar kan ik dat aan zien.Heeft iemand sugessties of ervaring hier mee.ook ben ik nog op zoek naar tank emblemen van F O M wie kan mij dar aan helpen.
groeten een MOB fan BABES
Posted By: MobyJoost

Re: ontsteking - 23/02/11 18:49

Je motor draait andersom, dus je contactpunten zijn gespiegeld, ten opzichte van de punten van een EEG en je onderbreker nok dus ook. Zet er géén nok van een EEG op, het maakt waarschijnlijk je contactpunten kapot. Groet, Joost.
Posted By: brommerskieken

Re: ontsteking - 26/02/11 07:46

maar de nok die de het puntje opent is ook anders voor de fom en een av93 zit er een gele stip op om dat deze moter anders om draait een nok van een eeg past wel maar het puntje gaat dan niet dierekt zo mooi open als met een goede nok dus zal de moter niet lekker lopen en het is ook niet zo goed voor het puntje

de bromgroetjes

brommerskieken
© 2024 Bromfiets forum