Bromfiets Website

vraagje

Posted By: mobylettefreak

vraagje - 22/06/06 07:46

ik wil weten uit welk jaar mijn brommer komt.
op het frame staat: CM G50 is dit ook het type?

bedankt alvast
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 22/06/06 08:06

en nog een vraag: als ik me brommer start moet me sjook openlaten als hij moet blijve lopen.

nogmaals bedankt alvast
Posted By: Franky

Re: vraagje - 22/06/06 08:46

Quote:
Origineel bericht door mobylettefreak:
en nog een vraag: als ik me brommer start moet me sjook openlaten als hij moet blijve lopen.

nogmaals bedankt alvast
Vraagje terug. Is dat alleen als hij koud is of moet je dat altijd doen? Als hij koud is is het normaal dat je eventjes de choke erop moet houden. Als je de choke de hele tijd moet gebruiken om je motor aan te houden is waarschijnlijk je sproeier verstopt. De barndstof wegen er naar toe kunnen natuurlijk ook verstopt zijn
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 22/06/06 08:53

ik zal vanmiddag kijken maar ik moet de choke de hele tijd openlaten ook als hij warm is.

bedankt
Posted By: Franky

Re: vraagje - 22/06/06 15:39

Sproeier doorblazen met lucht druk h?
Fietspomp werkt goed. Niet door proberen te steken. Gaat ie stuk
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 22/06/06 16:29

dat snap ik. me brommer heeft een tijd stilgestaan dus daarom moet ik hem schoonmaken. was er vanmiddag nog niet aan toe gekomen.
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 22/06/06 18:50

ik heb me carburatur goed schoongemaakt, hij loopt wel maar niet goed hij heeft heel weinig kracht. als hij steeds hoger in de toeren komt dan gaat hij stotteren en haperen. ik heb er al een nieuwe bougie in gezet.
Posted By: Franky

Re: vraagje - 24/06/06 14:12

Wat is de kleur van je bougi?
Komt je gasschuif wel helemaal omhoog? (die van mij stottert ook als de schuif niet helemaal omhoog kan komen)
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 24/06/06 18:52

ik kijk morgen en dan laat ik je ff meer weete ik moes vandaag werke.
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 24/06/06 19:21

wat bedoel je met de kleur van de bougie.
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 25/06/06 10:38

me schuif gaat helemaal open maar hij stottert nog steeds en komt moeilijk op toeren.
Posted By: Franky

Re: vraagje - 25/06/06 12:25

kleur bougi? Kan verkeerd mengsel zijn. Maak in ieder geval je carb goed schoon en je luchfilter ook.
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 25/06/06 12:33

heb ik al gedaan ik hab alles schoongemaakt.
Posted By: Franky

Re: vraagje - 25/06/06 13:52

ow.... ontsteking staat goed?
Geen dichtgeslipte uitlaat (geen id of daar je brom van gaat stotteren ofzo....)
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 25/06/06 18:50

ik had dus me carbu schoongemaakt en nieuwe benzine er in gedaan hij liep wel wat beter maar zonder choke red die brommer het nog niet als ik bijna op volle toeren ben(met choke) gaat hij stotteren en dan moet ik choke weer uitzetten. bij stationair moet ik choke weer aanzetten anders blijft hij niet lopen. en trouwens die grote moer van me uitlaat in me moter is dol dus ik kan hem ook niet goed vastdraaien, misschien zit daar ook wat.
Posted By: Franky

Re: vraagje - 25/06/06 19:11

Pf... moeilijk geval. Met een lekke uitlaat loopt ie stationait niet zo lekker meer maar dan mag de choke geen uitkomst zijn.
Het lijkt er toch nog steeds op dat je brom te weinig benzine krijgt. Als hij ooit op deze carb goed gereden heeft moet hij dat nu ook kunnen. Kijk eens naar deze link. Misschien heb je wat over het hoofd gezien.
http://www.pantin.nl/faqu.htm#carb
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 25/06/06 19:22

kan je de sproeier zelf er zo uitdraaien of kan dat niet?
Posted By: Franky

Re: vraagje - 25/06/06 19:47

Sproeier kan bij mij wel er zo uitgedraaid worden. Neem aan dat dat bij jou ook kan. (moet je wel de carb van je blokkie af halen) Die needle jet haal je deruit door eerst een ander dingtje eruit te schroeven en dan duw je hem er zo uit via het het gat waar de sproeier zat
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 25/06/06 19:49

okeeuj. dat vroeg ik omdat ik ook een ouwe grasmaaier heb waar dat niet kon.
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 26/06/06 20:22

ik had me carbu er weer afgehaalt en me sproeier eruit gehaald en schoongemaakt. maar dat was het probleem eigenlijk niet. me pakking van me carbu op de motor zat helemaal scheef en dwars voor de doorgang. me mobylette rijd weer helemaal perfect en
loopt stationair(dat deed hij niet toen ik hem kreeg). dus nu ga ik verder aan het uiterlijk van me brommer want hij is nogal vies en ik mis een hele hoop zoals geen origineel benzine kraantje, geen nette bougie kabel lelijke bobiene slechte bedrading enz.. ik had de brommer van me zwager gehad toen ik hem kreeg liep hij helemaal niet(dat was bijna 2 jaar geleden).
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 26/06/06 20:39

op mijn frame voorop op een plaatje staat dit: CM G50. is dit het type ofzo want dat weet ik namelijk niet.
Posted By: Franky

Re: vraagje - 27/06/06 08:01

Ehmm.... Ik ben daar geen expert op dat gebied. Maar bij mijn brommer is dat niet het geval
Dat is een AV50s uit 1973
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 27/06/06 10:37

ik zal wel een keer een fti sturen
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 27/06/06 10:38

ik bedoel een foto
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 27/06/06 10:39

ik bedoel een foto
Posted By: Franky

Re: vraagje - 27/06/06 14:41

Als je hem online kan zetten is dat beter. Ik ben namelijk geen mobyelette kenner Ik weet zowat alles van mijn ding. Maar andere ken ik zowat niet.
De expert hier kunnen je het beter vertellen dan ik
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 27/06/06 20:14

wat heb jij eigenlijk voor een?
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 27/06/06 20:33

kijk hier maar: http://www.freewebs.com/jaap31/SUC30040.JPG
zoals je kan zien is hij nog niet zo mooi en netjes.
Posted By: Franky

Re: vraagje - 05/08/06 09:54

Ik heb dezelfde als jij hebt. Alleen dan in het rood. Die van mij is een AV50s. Ik denk dat die van jou dat dus ook is. Gebouwd tussen 1970 en 1973. Hij is ook nog in groen uitgegeven (geel misschien ook nog wel...).
Posted By: mobylettefreak

Re: vraagje - 15/08/06 20:39

bedankt voor de info franky
Posted By: MotoM

Re: vraagje - 22/12/06 14:26

Als je bougie koffie bruin is, is ie goed afgesteld
Posted By: brommerskieken

Re: vraagje - 22/12/06 17:02

volgens mij staat ie goed als de trek kracht ook goed is moet je er niets meer aan doen

groetjes

brommerskieken
Posted By: De_Baron_001

Re: vraagje - 17/01/07 23:49

He Kieken,

Zorg jij maar dat die van jouw goed trekt (die SP93), want dat zal je straks nodig hebben in Luxemburg. Je kunt natuurlijk ook de komende maanden minder eten en flink afvallen, dan hoeft dat ding minder hard te werken.
Baron
Posted By: brommerskieken

Re: vraagje - 19/01/07 19:01

ben er mee bezig om wat kilo s kwijt te raaken moet mijn drie delig pak wel aan de sp93 is nog zo als die was in engeland en dat was super

groetjes

brommerskieken
Posted By: De_Baron_001

Re: vraagje - 19/01/07 22:25

Wel met een andere tank, want anders moet je een infuusstandaard meenemen.
Groet
Baron
Posted By: brommerskieken

Re: vraagje - 20/01/07 08:12

heb de tank een snel verband gegeven nu gaat het goed en die infuusstandaard neem ik wel mee dat word ha ha ha
wat een mop

brom groetjes

brommerskieken
© 2024 Bromfiets forum