Bromfiets Website

sachs

Posted By: Bodo99

sachs - 01/05/05 13:50

Hallo,

Hoeveel olie moet er op dit blok, en welke olie?
Hij heeft 2 versnellingen.

en ik zoek nog een achterlamp voor mijn sparta 2v, uit +/- 1971.

groetjes..
Posted By: MaartenK

Re: sachs - 21/05/05 10:41

Welk blokje gaat het om om de sachs 50/2d of over de 501 of 505 met 2 versnellingen, onder welke brommer zit het blokje dat kan ook al helpen. Type anders even de gegevens van het typeplaatje van het motorblok over dan kan ik precies voor je opzoeken hoeveel olie er in het blokje moet, vriendelijke groet, Maarten
Posted By: Bodo99

Re: sachs - 05/06/05 09:47

hallo,

het gaat om 2D blokje.


groetjes
Posted By: Anoniem

Re: sachs - 27/06/05 14:01

kijk eens opde site van harry timmermans. Alle gegevens van alle sachsblokken staan daar op. ook ontsteking en hoeveel olie ed.
http://home.wanadoo.nl.harrytimmermans/pagina.htm
Posted By: spartadude

Re: sachs - 10/07/05 21:36

Sorry Bodo99 ik was even mijn oude inlog passwoord kwijt en ben tevens er even tussenuit geweest, ik was mee met de Sparta naar Sparta-reis, maar om je vraag te beantwoorden: er moet 200cc sae 80 olie in het blok, let goed op dat je geen hipo?d olie neemt, dit staat op het etiket, deze olie reageert namelijk met de koppelingsplaten en dan ben je verder van huis.
Voor het afmeten van de olie bestaat er ook een makkelijk trukje, draai het dekseltje van de rechterpan van het blok open, daarachter zie je de koppeling, ook handig om doorheen te vullen, bespaart geklooi met vullen via die bout bovenaan het carter, vul de olie tot het oliepijl ongeveer gelijk staat mat de bout die het carter op zn plek houdt, deze zit links, niet onderaan maar een paar centimeter hoog, sluit de deksel weer, laat de motor een paar slagen lopen, zodat de olie zich verspreid door het carter, maak het zijdeksel weer open en vul weer aan tot dat niveau, succes, vriendelijke groet, Maarten
Posted By: Bodo99

Re: sachs - 14/07/05 07:06

Bedankt maarten, ik was er ondertussen al achter gekomen.
hij loopt weer als een zonnetje.

Bodo
© 2024 Bromfiets forum