Bromfiets Website

70cc houdt in

Posted By: Lindro

70cc houdt in - 29/12/02 10:08

Onder mijn Zundapp zit een 70cc + 17mm Bing + Power Luchtfilter.
Bij half gas loopt de Zundapp goed maar wanneer het gas helemaal open gedraaid wordt 'smoort' de brommer.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Posted By: Johan RD 50

Re: 70cc houdt in - 29/12/02 11:49

probeer eens een iets kleinere sproeier
Posted By: Lindro

Re: 70cc houdt in - 29/12/02 14:30

Wanneer ik mij niet vergis zit er nu een sproeier maatje '74' in.
Zal deze dan te groot zijn?
Posted By: YAMAHAFREAK

Re: 70cc houdt in - 29/12/02 23:14

ja denk t ook
te grote sproeier
maar wat voor uitlaat zit erop?
en waarom zet je r geen 20mm carb op?
Posted By: Lindro

Re: 70cc houdt in - 30/12/02 15:44

Wat voor uitlaat?
Goede vraag maar ik kan er geen antwoord op geven omdat deze uitlaat er onder zat toen ik 'm kocht. Meten kan ik natuurlijk wel: de bocht is 28mm (buitenkant), verder is het een rechte pijp met alleen een uitloop naar een dunner puntje.
En er zit heel veel herrie in
Een 20mm staat op het verlanglijstje maar met een 17mm moet ie toch ook goed willen lopen?

Misschien is 'smoren' een slechte omschrijving.
Bij volgas valt ie compleet 'dood'.
Wanneer je het gas dan weer (bijna) dichtdraait duurt het even voordat ie 'm weer oppakt.

Kan het ook bijvoobeeld een dichte uitlaat zijn of moet het echt in een 'te grote' sproeier gezocht worden?
Posted By: YAMAHAFREAK

Re: 70cc houdt in - 30/12/02 18:40

hmm
je kunt m natuurlijk voor de zekerheid ff ontkolen (die cilinder) en probeer maar eens een kleinere sproeier
een 65 of iets wat daar in de buurt zit
trek anders de choke even uit
als ie dan nog slechter gaat lopen met choke moet je een kleinere sproeier hebben
als ie beter gaat lopen met choke moet je een grotere sproeier hebben
Posted By: zundapper

Re: 70cc houdt in - 08/01/03 16:35

Quote:
Origineel bericht door Lindro:
Wat voor uitlaat?
Goede vraag maar ik kan er geen antwoord op geven omdat deze uitlaat er onder zat toen ik 'm kocht. Meten kan ik natuurlijk wel: de bocht is 28mm (buitenkant), verder is het een rechte pijp met alleen een uitloop naar een dunner puntje.
En er zit heel veel herrie in
Een 20mm staat op het verlanglijstje maar met een 17mm moet ie toch ook goed willen lopen?

Misschien is 'smoren' een slechte omschrijving.
Bij volgas valt ie compleet 'dood'.
Wanneer je het gas dan weer (bijna) dichtdraait duurt het even voordat ie 'm weer oppakt.

Kan het ook bijvoobeeld een dichte uitlaat zijn of moet het echt in een 'te grote' sproeier gezocht worden?


In je Cab zit een gasnaald. Die kan op drie standen staan. Als je hem een of twee puntjes lager zet kan het ook al minder worden.
Posted By: kei

Re: 70cc houdt in - 02/03/03 17:27

Quote:
Origineel bericht door Lindro:
Onder mijn Zundapp zit een 70cc + 17mm Bing + Power Luchtfilter.
Bij half gas loopt de Zundapp goed maar wanneer het gas helemaal open gedraaid wordt 'smoort' de brommer.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?


waarom doe je er geen verstelbare sproeier in
ben je er in een keer vanaf
Posted By: YAMAHAFREAK

Re: 70cc houdt in - 22/03/03 23:44

moet t wel kunnen grappenmaker
Posted By: johan kuyf

Re: 70cc houdt in - 09/01/04 11:51

heb zelf ook een hele snelle 70cc met membraam opgelast en 28mm carberateur, was best een hele uitzoekerij voor dat goed liep. maar het gaat nu echt hard. heb nu een sproeiermaat 210. gr. johan
Posted By: Herr Tod

Re: 70cc houdt in - 25/04/04 15:53

probeer eens de originele luchtfilter, en gooi die powerfilter weg (ik vraag me sowieso af waar dat 'power' op slaat, het loopt alleen maar slechter). als je de powerfilter wilt houden, reken dan maar op een benzineverbruik van 1:15 in plaats van 1:25. je zult dan ook een veel grotere sproeier nodig hebben. ik heb zelf de originele luchtfilter met de bovenkant van de behuizing afgezaagd. dit loopt 120 zoiets en dat bewijst dat het goed zit
Posted By: NeoHippie

Re: 70cc houdt in - 10/06/04 08:12

Als je toerental wegvalt bij gasgeven vanaf stationair toerental wijst dit vaak op een te klein sproeier. Omdat hij een 17mm bing carburateur heeft vind in de sproeiermaat die hij nu heeft vrij klein. Zeker in combinatie met dat powerfilter. De choke bij een bing carburateur zit overigens achter de gasschuif en niet met een by-pass kanaaltje zoals bij een Yamaha... Wat je idd beter kunt doen is een origineel filter of een exemplaar dat ook echt vuil en water tegenhoud monteren. Dit zal ook direct een rijker mengsel veroorzaken. En dat wil jij! Kijk ook gelijk even of je ontsteking op tijd staat. Dat resulteerd ook in een betere gasreactie.

Veel suc6...
Posted By: NeoHippie

Re: 70cc houdt in - 10/06/04 08:15

Quote:
Origineel bericht door johan kuyf:
heb zelf ook een hele snelle 70cc met membraam opgelast en 28mm carberateur, was best een hele uitzoekerij voor dat goed liep. maar het gaat nu echt hard. heb nu een sproeiermaat 210. gr. johan


Maar jij hebt waarschijnlijk een Japanse carburateur (Mikuni/Keihin). Deze hebben grotere sproeier benamingen de meeste duitse en/of Italiaanse merken. Sproeier maten van verschillende merken zijn eigenlijk niet te vergelijken...
© 2024 Bromfiets forum