0 registered members (),
18
guests, and 4
spiders. |
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
Re: Markt Ontwikkeling in bromfietsland.
[Re: piet]
#5101
20/12/07 20:29
20/12/07 20:29
|
Joined: Feb 2005
Berichten: 254 Middelbeers
Peter V
Superlid
|
Superlid
Joined: Feb 2005
Berichten: 254
Middelbeers
|
Ja sorry hoor. Het zijn gewoon de harde feiten. Net zoals de hulpmotoren op dit moment helemaal uit de gratie zijn.
Als je een EEGtje op marktplaats aanbied wordt er echt niet veel op geboden, dat is nou eenmaal zo. En de prijs is nu eenmaal een overeenkomst tussen vraag en aanbod. Weinig vraag betekent lagere prijzen. En dat van die ontstekingen klopt toch ook wel een beetje, dat moet je toch met me eens zijn. Als ik de verhalen lees van die Luxemburgtrips met Mobylettes, zijn er altijd wel ontstekingsproblemen. Ook bij ritten met de RHC hebben wel meerdere malen meegemaakt dat juist de Mobylettes het laten afweten op de ontsteking. Zelf hebben we ook zo'n gevalletje, de AV92 van mijn vrouw die er ook zo maar ooit de brui aan geeft.
Let wel. De redactie van bromfiets maakt de prijzen niet hoor. Zij schrijven alleen wat ze constateren. Dat jij het liever anders zou zien, dat kan ik ook begrijpen. Maar dat is niet de werkelijkheid.
Van de andere kant vind ik prijzen van sommige andere brommers zwaar overtrokken. Kijk eens wat ze voor een vieze bij elkaar geharkte Solex zonder kenteken op dit moment durven vragen. Dat gaat helemaal nergens meer over. Dus dat is de andere kant. Ik heb altijd de Mobylette een beetje een ondergewaardeerd merk gevonden, maar het is niet anders. Ze hebben te lijden onder het DAFJES-imago. Precies hetzelfde Trouwens of je nu lak moet kopen voor een EEG of voor een Royal Nord, dat maakt geen verschil hoor. Elke restauratie van welke brommer dan ook, mits goed uitgevoerd, kost (veel) geld. Daarom kun je met restaureren en dan verkopen niks verdienen. Restaureren moet je voor jezelf doen en niet om er iets aan te verdienen want dat kan niet. Er is ook niemand die bijv. een Trabant of een JAWA helemaal in nieuwstaat gaat restaureren om te verkopen want ook daar overstijgen de kosten van de restauratie, die van de waarde.
Last edited by Peter V; 20/12/07 20:35.
|
|
|
Re: Markt Ontwikkeling in bromfietsland.
[Re: piet]
#5103
20/12/07 21:17
20/12/07 21:17
|
Joined: Feb 2005
Berichten: 254 Middelbeers
Peter V
Superlid
|
Superlid
Joined: Feb 2005
Berichten: 254
Middelbeers
|
Je leest niet goed Piet. Ik zeg dat ik Mobylette altijd een ondergewaardeerd merk heb gevonden en NIET dat ik Mobylette onderwaardeer. En tja, marktplaats is nu eenmaal in dit soort dingen een vrij goede graadmeter. Of je dat nu leuk vind of niet. Ik heb net nog gekeken naar alle Mobylette advertenties, maar je ziet zelden een hoger bod dan 200 euries. Helaas. Als jij ze wel voor meer geld kwijt kunt dan bof je meer dan je jezelf realiseert. Zo zit ik met een vrij groot aantal hulpmotoren en daar is helemaal geen vraag meer naar. Een aantal jaar geleden had ik bij wijze van spreken een klein kapitaal aan hulpmotoren verzameld en nu moet je bijna geld gaan geven aan de oud ijzerboer wil hij ze komen ophalen. Dat is de marktwerking en daar doe je niks aan. Je zou ook maar veel geinvesteerd hebben vroeger in het Buckler bier Da's precies hetzelfde. Bromfiets schets in deze geen negatief beeld maar een realistisch beeld wat jij niet WILT lezen. Dat is wat anders. Ik hoop dat je desondanks vanavond toch fijn kunt slapen en dat je beter leert lezen.
Last edited by Peter V; 20/12/07 21:20.
|
|
|
Re: Markt Ontwikkeling in bromfietsland.
[Re: Peter V]
#5104
20/12/07 22:00
20/12/07 22:00
|
Joined: Jan 2007
Berichten: 399 Rotterdam
MobyJoost
Superlid
|
Superlid
Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
|
Er zijn niet voor niets zulke enorme aantallen Motobecanes/Kaptein Mobylettes verkocht door de jaren heen. Ik denk niet, dat enig ander Europees merk daar aan kan tippen. Dat heeft het Mobyletje jarenlang het imago van "burger-brommertje" opgeleverd. De zwaardere modellen werden daarbij ook nog ??ns slechts mondjesmaat verkocht en aangeprezen. De estethische schoonheid van veel modellen, gekoppeld aan de eenvoud van het systeem, interresseert helaas niet zoveel mensen. Zorgt er natuurlijk wel voor, dat je als liefhebber best nog goedkoop en mooie Moby kan krijgen. En gelukkig vindt je hier toch ook nog mensen, die ook veel over hebben voor hun "hobby". Ik rijd al bijna 30 jaar Mobylette, nadat ik van een Garelli rekord (85 km/u), vrij abrupt over moest stappen op een Kaptein Mobylette EEG 10, Die heb ik nog, en rijd als en tierelier. Altijd gedaan. En als er wat mis was, ben ik er altijd achter gekomen, wat het was. Ontsteking zonder bobine. Ging het fout, kon ik het altijd terugvoeren op mijn eigen onwetendheid of domheid. De dealer doet het niet meer voor je, je zal je eigen brommer moeten onderhouden. En doe je wat de oude boekjes voorschrijven en rag je je Moby niet af, dan gaat 'ie beangstigend lang mee, dat garandeer ik je. Je moet je niet laten gekmaken door al die nozems, geen interresse hebben in iets dat langzamer gaat dan 90 km/u. Motobecane: Enfourcher la Libert?, zeg ik maar. Zelfs nu het vriest, zit ik 's morgens neuri?nd op mijn Moby. En elke moby, waar ik op rijd, start altijd in ??n trap. Als je alleen maar wilt rijden en niet wil checken en poetsen, ga je met elke brommer voor gaas en mobylettes kunnen aardig wat achterstallig onderhoud aan. Ondergewaardeerd, ja; maar niet door ons, toch? Groet, Joost
|
|
|
Re: Markt Ontwikkeling in bromfietsland.
[Re: piet]
#5107
21/12/07 09:35
21/12/07 09:35
|
Joined: Aug 2005
Berichten: 656 Wageningen
Franky
Expert
|
Expert
Joined: Aug 2005
Berichten: 656
Wageningen
|
uit elkaar vallende carters. Whaaat. Dan doe je echt iets fout. Dit kan normaal gesproken nooit gebeuren. Of nouja, het is mij nog nooit gebeurd. Lijkt mij een vreemd verhaal. Ik ben benieuwd wie dat getypt heeft. Als ik mee rijd met toeritten met andere brommers, dan hoor ik altijd de meest prachtige verhalen over de belabberde kwaliteit van mobylette. Leuk om aan te horen die verhalen! Maar meestal lach ik vriendelijk terug en kan ik constateren: is er weer eentje niet goed bezig geweest. Mijn mobylette heeft (tot verbazing van sommige mensen) iedere toerrit uitgereden. Hier en daar zelfs nog complimenten gekregen voor het feit dat de mobylette zo goed mee kon met de rest. Ik was niet de gene die op de bezem wagen moest. Echt niet (1 mobyllette tegen 40 Honda's is natuurlijk niet zo eerlijk om te vergelijken. De honda's mochten op deze bezem wagen. Waarschijnlijk ook slecht sleutel werk) Kwaliteit mobylette slecht? Als je niet kan sleutelen en niet weet waar je mee bezig bent (verkeerde onderdelen koopt) wel ja. Maar geldt dat niet voor elk merk? Ik denk het wel.
Last edited by Franky; 21/12/07 09:37.
Vonkentrekker
|
|
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
|
Most Online216 May 2nd, 2020
|
|
|