Links
Bromfiets website
Bromfiets Shop


Nu te koop
Nieuwste Leden
Richy, HalfgasGeldrop, Pieter Bijker, MartijnVk, fritonda taxi
3501 Geregistreerde gebruikers
Who's Online Now
0 registered members (), 27 guests, and 0 spiders.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Vlotters #7675
02/03/10 11:15
02/03/10 11:15
Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
MobyJoost Offline OP
Superlid
MobyJoost  Offline OP
Superlid
****

Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
Op mijn S46B "mobyclub" heb ik een totaal nieuwe motor gemonteerd. Ook de carburateur is een nieuwe 12mm G?rtner. De motor liep goed stationair, maar had wat veel trap-energie nodig, om aan te slaan.
Bij volgas rijden, wat gas terugnemen en daarna weer opendraaien, hield de motor steeds even in, om daarna weer door te trekken. Ik dacht, dat m'n sproeier te klein was, maar grotere boden geen soelaas. Nu heb ik de kunststof vlotter uit de nieuwe 12mm, vergeleken met de messing vlotter uit een oude 8,7mm. De vlotter staat veel lager op de naald, waardoor het niveau in de vlotterkamer en dus in de hoofdsproeier erg laag is. Na de naald lengte te hebben aangepast (dat gaat echt makkelijk met die kunststof dingen), startte de brommer in ??n trap (koude start) en lijkt ook meer vermogen te hebben.
Mocht je dus een nieuwe G?rtner bestellen, kijk de vlotter na. Ze worden blijkbaar niet geleverd met de juiste vlotterhoogte. Ik had er namelijk drie besteld en ook bij de andere twee was de vlotterhoogte niet juist.Weet iemand overigens de juiste naaldlengtes (onder en boven)? Groet, Joost.

Last edited by MobyJoost; 02/03/10 11:16.
Re: Vlotters [Re: MobyJoost] #7677
02/03/10 13:57
02/03/10 13:57
Joined: Feb 2010
Berichten: 74
BE -Maaseik
MoBBie Offline
Lid
MoBBie  Offline
Lid

Joined: Feb 2010
Berichten: 74
BE -Maaseik
Orgineel bericht geplaatst door: MobyJoost
De motor liep goed stationair, maar had wat veel trap-energie nodig, om aan te slaan.


Ik heb net hetzelfde probleem bij mijn G50 1973.
Ik dacht in eerste instantie dat hij "valse" lucht trok,
en hierdoor te weinig benzine kreeg. Aangezien er een schroefje ontbrak op de carb.
Maar jouw oplossing ga ik ook eens checken, om de naald van de vlotter op hoogte eens te veranderen.

Maar mbt veel trap-energie ... wordt dit enkel veroorzaakt door de vlotter (naaldhoogte)?
Of kan er nog een andere oorzaak zijn ?


Motob?cane Mobylette G50 1973, Motob?cane Mobylette G40 T 1974
Re: Vlotters [Re: MoBBie] #7678
02/03/10 15:42
02/03/10 15:42
Joined: Jan 2010
Berichten: 18
friesland
scirocco Offline
Junior lid
scirocco  Offline
Junior lid

Joined: Jan 2010
Berichten: 18
friesland
hallo Mobbie
slecht starten kan natuurlijk aan veel meer ligen dan je vlotter
en in jou geval is dat je geen nieuwe carburateur en vlotter hebt gekocht maar goed als je ook een plastic vlotter hebt kun je altijd proberen denk er wel om dat hij niet lek raakt

is verder alles in goede staat zoals
compressie
bougie
ontsteking contactpunten condensator tijdstip
uitlaat niet dicht
verdere valselucht
lekke vlotter de juiste vlotter kan hij goed vrij bewegen
bougie kabel slaatdoor

probeer er eerst achter te komen waar het aan kan ligen dus
probeer eerst wat dingen
krijgt hij wel genoeg benzine of juist te veel
gewoon wat testjes doen om dingen uit te sluiten
groeten sietse

Last edited by scirocco; 02/03/10 15:44.
Re: Vlotters [Re: scirocco] #7679
02/03/10 18:54
02/03/10 18:54
Joined: Feb 2010
Berichten: 74
BE -Maaseik
MoBBie Offline
Lid
MoBBie  Offline
Lid

Joined: Feb 2010
Berichten: 74
BE -Maaseik
ok, bedankt voor je tips ...

Ik ben momenteel nog bezig met het uit elkaar halen van de motor.
Elke onderdeel zal ik dan ook aan een grondige inspectie onderwerpen.

Mijn moby start wel, dat is het probleem niet hoor,
maar je moet redelijk wat trap-gewicht in de kuip gooien om hem aan de praat te krijgen.
En dan heb ik ook het gevoel, als het toerental wat zakt, bv. in een bocht,
dat ie dreigt stil te vallen ...
dus ik ga me vooral eerst even concentreren op mijn carb, om te zien of daar alles mee in orde is.



Last edited by MoBBie; 02/03/10 18:54.

Motob?cane Mobylette G50 1973, Motob?cane Mobylette G40 T 1974
Re: Vlotters [Re: MoBBie] #7680
02/03/10 19:14
02/03/10 19:14
Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
MobyJoost Offline OP
Superlid
MobyJoost  Offline OP
Superlid
****

Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
Ik moest op de trappers staan en flink fietsen, om haar aan de praat te krijgen. Vandaar "veel trapenergie". Je oude carburateurtje moet je goed schoonmaken. Alles uit elkaar en de kanaaltjes met lucht doorspuiten. Koop wat goedkope penselen met harde haren (hoe goedkoper, hoe beter). Knip de haren op ongeveer 7 mm af, dan kan je er goed mee prutsen, zonder iets te krassen. Leg nooit je luchtvilter (dat zwarte ding) in de thinner, want dan zwelt hij op en past niet meer. Heb je een messing vlotter, dan gaat dat hele afstel verhaal niet op. Als hij nog onbeschadigd is, wees er voorzichtig mee. Als je het puntje verbuigt, lekt je carburateur. Haal hem uit de vlotterkamer en leg hem meteen op een veilige plek, op een tissue, of zo. Totdat je hem weer in de carb monteerd. Succes.


mei
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Forum Statistics
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
Most Online216
May 2nd, 2020
Top Posters(All Time)
De_Baron_001 1,522
Franky 656
Webmaster 538
MobyJoost 399
Zoeken

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1
(Release build 20190129)
PHP: 7.4.33 Page Time: 0.026s Queries: 15 (0.007s) Memory: 2.8674 MB (Peak: 3.1822 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-04 03:06:24 UTC