Links
Bromfiets website
Bromfiets Shop


Nu te koop
Nieuwste Leden
Richy, HalfgasGeldrop, Pieter Bijker, MartijnVk, fritonda taxi
3501 Geregistreerde gebruikers
Who's Online Now
0 registered members (), 27 guests, and 0 spiders.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Dikke Cilinder #8349
04/07/10 12:07
04/07/10 12:07
Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
MobyJoost Offline OP
Superlid
MobyJoost  Offline OP
Superlid
****

Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
Ik heb bij Motorkitstore, deze cilinder ( http://www.motorkit.com/catalog/p53348/Kit-Airsal-D-45mm-for-MBK-AV-87/product_info.html )
gekocht. Henk heeft iets dergelijks gemonteerd. Wat heb je met de cilinderkop gedaan? En had je er niet een standaard carburateur opgezet? Is dat dan en 14mm? Heb je de uitlaatnog veranderd. Ik heb er een 19mm spruitstuk bij gekocht, dus ik kan een monster bouwen, of gewoon meer kracht bij hetzelfde toerental.

Re: Dikke Cilinder [Re: MobyJoost] #8351
04/07/10 12:56
04/07/10 12:56
Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
D
De_Baron_001 Offline
Professor
De_Baron_001  Offline
Professor
****
D

Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
Hoi Joost,
Ik heb inderdaad voor een snelle Belg een dergelijke motor in elkaar gezet.

Opbouw 75cc
Uitgaande van een standaard carter, standaard krukas en een standaard kop (vooral geen hoge drukkop, want dan krijg je geheid detonatie-problemen.

De carburateur
Het beste kun je de oude carburateur er voorlopig op laten zitten.
Je beperkt daarmee het vermogen en snelheid tijdens de eerste 1000 km. Overigens wel een grote verrassing om te constateren dat je met dezelfde carburateur veel meer power uit het blok kunt toveren.
Vooral vet smeren 1:30 tijdens die inloopfase.
Wat je daarna met de carburateur doet hangt af van het race-circuit waar je gaat rijden of het traject van de super steile bergen, waar je de brommer/v?lomoteur wilt gebruiken.
Meer kracht bij een lager toerental betekent wel een hogere belasting van de onderdelen. Dit komt de standtijd van de brommer (motor) niet ten goede.

Risico
Je mag er overigens niet mee op de openbare weg zolang er geen motorkenteken opzit.
Net zoals bij al die snorfietsen, die mij dagelijks op de fiets passeren met een snelheid van boven de 50 km/uur.

Uiteindelijk is allemaal geneuzel in de marge, want als het echt hard moet kun je beter het straalvliegtuig nemen. Is per afgelegde kilometer ook veel goedkoper.
Groet,
Henk





Last edited by De_Baron_001; 05/07/10 08:25.


Re: Dikke Cilinder [Re: De_Baron_001] #8353
04/07/10 14:42
04/07/10 14:42
Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
MobyJoost Offline OP
Superlid
MobyJoost  Offline OP
Superlid
****

Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
Dan moet je waarschijnlijk wel een grotere sproeier toepassen?Groet, Joost.

Re: Dikke Cilinder [Re: MobyJoost] #8355
04/07/10 20:33
04/07/10 20:33
Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
D
De_Baron_001 Offline
Professor
De_Baron_001  Offline
Professor
****
D

Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
Beste Joost,
Niet nodig is mijn ervaring. Hooguit een iets grotere
Groet,
Henk




mei
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Forum Statistics
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
Most Online216
May 2nd, 2020
Top Posters(All Time)
De_Baron_001 1,522
Franky 656
Webmaster 538
MobyJoost 399
Zoeken

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1
(Release build 20190129)
PHP: 7.4.33 Page Time: 0.031s Queries: 16 (0.007s) Memory: 2.8578 MB (Peak: 3.1822 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-04 01:54:51 UTC