Hoi Joost,
Ik heb inderdaad voor een snelle Belg een dergelijke motor in elkaar gezet.
Opbouw 75cc
Uitgaande van een standaard carter, standaard krukas en een standaard kop (vooral geen hoge drukkop, want dan krijg je geheid detonatie-problemen.
De carburateur
Het beste kun je de oude carburateur er voorlopig op laten zitten.
Je beperkt daarmee het vermogen en snelheid tijdens de eerste 1000 km. Overigens wel een grote verrassing om te constateren dat je met dezelfde carburateur veel meer power uit het blok kunt toveren.
Vooral vet smeren 1:30 tijdens die inloopfase.
Wat je daarna met de carburateur doet hangt af van het race-circuit waar je gaat rijden of het traject van de super steile bergen, waar je de brommer/v?lomoteur wilt gebruiken.
Meer kracht bij een lager toerental betekent wel een hogere belasting van de onderdelen. Dit komt de standtijd van de brommer (motor) niet ten goede.
Risico
Je mag er overigens niet mee op de openbare weg zolang er geen motorkenteken opzit.
Net zoals bij al die snorfietsen, die mij dagelijks op de fiets passeren met een snelheid van boven de 50 km/uur.
Uiteindelijk is allemaal geneuzel in de marge, want als het echt hard moet kun je beter het straalvliegtuig nemen. Is per afgelegde kilometer ook veel goedkoper.
Groet,
Henk
Last edited by De_Baron_001; 05/07/10 08:25.