Links
Bromfiets website
Bromfiets Shop


Nu te koop
Nieuwste Leden
Richy, HalfgasGeldrop, Pieter Bijker, MartijnVk, fritonda taxi
3501 Geregistreerde gebruikers
Who's Online Now
0 registered members (), 17 guests, and 2 spiders.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rating: 5
Pagina 2 van 6 1 2 3 4 5 6
Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 [Re: carl] #8801
05/09/10 19:36
05/09/10 19:36
Joined: Aug 2010
Berichten: 31
M
Mario Offline OP
Lid
Mario  Offline OP
Lid
M

Joined: Aug 2010
Berichten: 31

Het weer en de sfeer waren super. Na een tiental meters zag ik al een tafel vol met Mobylette onderdelen. Volgend jaar zal deze Mobylette er zeker bij staan. Nu nog alleen het blokje fatsoenlijk en betrouwbaar aan de praat te krijgen.En dan naar de keuring.
De contactpunten zijn op 0.4 mm afgesteld. Aan de voorontsteking heb ik niets veranderd.Alles zag er verder perfect en ongeschonden uit.Indien de problemen blijven vermoed ik dat de onstekingsspoel de boosdoener is.De vonk is echter paars tot blauw gekleurt. De AR2 8,7 zal ik nog nodig hebben bij de keuring,de 12 mm zal wel tegen de 60 km aanlopen?
Henk bedankt! Dat je me helpt aan onderdelen.Inmiddels had ik vandaag bij Piet al een bestelling gedaan, dus ik wacht nog even op zijn reactie. De verstuiver heb ik getikt aan de kant waar de sproeier zat. Gaf geen krimp. Wellicht kan ik de carburateur een paar dagen laten weken in een glazen pot gevuld met remmenreiniger en afgedicht.(Regelmatig ff schuden) Het eventuele vuil zal vermoedelijk afkomstig zijn uit de benzine en uiteindelijk oplossen.(gom) Hoop ik.
Verder vindt ik dit een Super forum en ben al een hoop aan de weet gekomen.

Gr : Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 [Re: Mario] #8802
05/09/10 19:42
05/09/10 19:42
Joined: Aug 2010
Berichten: 51
P
PimMertens Offline
Lid
PimMertens  Offline
Lid
P

Joined: Aug 2010
Berichten: 51
Als je hem enkele weken laat reinigen kan je hem beter rap even ergens in een supersone reiniger gaan steken. Bespaart tijd, werk en geeft een veel beter resultaat.

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 [Re: carl] #8803
05/09/10 22:23
05/09/10 22:23
Joined: Sep 2002
Berichten: 189
Wolphaartsdijk
P
piet Offline
Superlid
piet  Offline
Superlid
***
P

Joined: Sep 2002
Berichten: 189
Wolphaartsdijk
Neem aan dat het 0.4 mm is 4mm is vergelijkbaar met het gapen van een nijpaard.
groeten piet

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 [Re: Mario] #8804
06/09/10 07:44
06/09/10 07:44
Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
D
De_Baron_001 Offline
Professor
De_Baron_001  Offline
Professor
****
D

Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
Orgineel bericht geplaatst door: Mario

De AR2 8,7 zal ik nog nodig hebben bij de keuring,de 12 mm zal wel tegen de 60 km aanlopen?
Gr : Mario


Beste Mario,

Verwacht geen wonderen van een grotere carburateur. Als de spoelpoorten klein gedimensioneerd zijn, kan het resultaat wel
tegenvallen.
Een Franse cilinder met grotere poorten en standaard carburateur functioneert daarentegen altijd beter.
Groet,
Henk

Last edited by De_Baron_001; 06/09/10 07:44.


Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 [Re: De_Baron_001] #8805
06/09/10 10:29
06/09/10 10:29
Joined: Aug 2010
Berichten: 31
M
Mario Offline OP
Lid
Mario  Offline OP
Lid
M

Joined: Aug 2010
Berichten: 31
De S35B Super de Luxe is een uitvoering die in hoofdzaak voor de Nederlande markt is gemaakt. Dit type is in feite een Frans frame, met een in Nederland geassembleerde en getemde motor met een voorvork zoals die in Belgie werd geleverd. In die tijd was deze bromfiets vrij uniek en "top of the line".

Ik vermoed dus dat dit een frans blok is getemd door een AR2 8,7 ?? Ik weet niet waar ik op moet letten om daar achter te komen.

Groet : Mario

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 [Re: Mario] #8809
06/09/10 18:40
06/09/10 18:40
Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
D
De_Baron_001 Offline
Professor
De_Baron_001  Offline
Professor
****
D

Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
Beste Mario,
Ik vermoed dat de poorten net als bij de S35 (Het zelfde Nl-B nummer B9045)aan de kleine kant zijn. Je moet de cilinder maar een vergelijken met een gewone EEG cilinder.
Groet,
Henk

Last edited by De_Baron_001; 06/09/10 18:44.


Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 [Re: De_Baron_001] #8810
06/09/10 20:51
06/09/10 20:51
Joined: Aug 2010
Berichten: 31
M
Mario Offline OP
Lid
Mario  Offline OP
Lid
M

Joined: Aug 2010
Berichten: 31
Ik zal een foto plaatsen van de cilinder nummers.
In dat geval verwacht ik weinig problemen met de 12 mm op de keuring.
Deze week gaat de 8,7 in een supersone reiniger. Op het werk staat zo'n apparaat. Ben benieuwd naar de uitwerking.

Gr : Mario

Attached Files 595-DSC04256.JPG
Last edited by Mario; 07/09/10 09:10.
Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 [Re: Mario] #8812
07/09/10 18:09
07/09/10 18:09
Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
MobyJoost Offline
Superlid
MobyJoost  Offline
Superlid
****

Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
Ultrasoon werkt goed. Wel naspoelen en alle kanaaltjes nog met perslucht doorblazen. Het aluminium van de carburateur is erg zacht, dus geen nacht in de machine laten liggen. Ik heb dat eens gezien met een antiek uurwerk, dat door de vergeetachtigheid van de klokkenmaker een nacht in de ultrasoon had gelegen. Van de kleinere (bronzen) tandwielen waren de tanden bijna weg. Zorg ook, dat er geen agressieve schoonmaakmiddelen in de machine zitten. Water met afwasmiddel werkt ook goed. Een uur is lang genoeg. doe alle onderdelen los in een net (er zit waarschijnlijk een gazen bak bij de machine op je werk). Maar misschien weet je dit allemaal al. Maak maar een foto van de vieze en van de schone carburateur. Altijd interessant.

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 [Re: MobyJoost] #8813
07/09/10 18:21
07/09/10 18:21
Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
MobyJoost Offline
Superlid
MobyJoost  Offline
Superlid
****

Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
Een originele MBK ontsteking vind je hier voor ?77,00: http://www.scootbikeshop.com/allumage/al...-av10-p-81.html
Vond ik wel heel prettig. Kan je gelijk deze : http://www.scootbikeshop.com/cyclomoteur...ecane-p-51.html
bestellen. Kan je alles naar hartenlust uit elkaar halen en in elkaar zetten. Ook fijn, als je dat soort onderhoud aan zo'n schitterende brommer niet hoeft uit te besteden, toch?

Re: Mobylette S35L super de luxe 1965 [Re: MobyJoost] #8816
07/09/10 20:52
07/09/10 20:52
Joined: Aug 2010
Berichten: 31
M
Mario Offline OP
Lid
Mario  Offline OP
Lid
M

Joined: Aug 2010
Berichten: 31
Bedankt voor de tips Mobyjoost.

Zijn hier op het forum toevalig nog kenners die mij iets meer over de cilinder kunnen vertellen? Aan de hand van onderstaande corespondentie van de vorige eigenaar met een expert op het gebied van Mobylette vermoed ik dat het hier toch om een Frans blok gaat.Ik kom er uiteindelijk wel achter als de 12 mm er op zit. En het zaakje goed loopt.


Lees:

Ik had het blauwe gedeelte van de knalpot opnieuw gelakt en het had mij verbaasd dat hiertussen geen afdichting zat.
Zijn antwoord: Inderdaad zit hier geen afdichting/pakking tussen. Het verhaal was als volgt. In Frankrijk mochten deze brommers veel harder rijden dan de getemde 38 km versies in Nederland. De Franse brommers hadden dan ook een hogere uitlaatgassen temperatuur en - zeiden de Fransen - dan kit deze uitlaat vanzelf dicht door koolafzetting.
In Nederland met de geldende snelheidsbegrenzing was daardoor geen sprake vvan "dichtkitten"hetgeen resulteerde in een drabbige massa. Opnieuw een gevolg van het Franse ontwerp criterium

Last edited by Mario; 07/09/10 20:55.
Pagina 2 van 6 1 2 3 4 5 6

april
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Forum Statistics
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
Most Online216
May 2nd, 2020
Top Posters(All Time)
De_Baron_001 1,522
Franky 656
Webmaster 538
MobyJoost 399
Zoeken

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1
(Release build 20190129)
PHP: 7.4.33 Page Time: 0.044s Queries: 18 (0.021s) Memory: 2.9193 MB (Peak: 3.1822 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-19 10:36:06 UTC