Links
Bromfiets website
Bromfiets Shop


Nu te koop
Nieuwste Leden
Richy, HalfgasGeldrop, Pieter Bijker, MartijnVk, fritonda taxi
3501 Geregistreerde gebruikers
Who's Online Now
0 registered members (), 19 guests, and 0 spiders.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Beurs Schiedam op 6 maart 2022 #16852
21/02/22 14:16
21/02/22 14:16
Joined: Jul 2014
Berichten: 48
M
MobyHarrie Offline OP
Lid
MobyHarrie  Offline OP
Lid
M

Joined: Jul 2014
Berichten: 48
Eindelijk zijn er weer bromfietsbeurzen,
Belangrijker nog is het feit dat er mobylette-onderdelen te koop zullen zijn in Schiedam.
Natuurlijk kan je naar zo'n beurs niet alles meenemen, dus zoek je iets: laat het mij weten en het wordt voor je gereserveerd.

De komende week ga ik al starten met de voorbereiding en beslis dan wat ik allemaal meeneem.
Dat kunnen zijn: complete ontstekingssets, originele handboeken, kabelsets, mobylette-sturen, allerlei mobylette bevestigingsmiddelen, speciale deksels voor gereedschapskastjes, snaarschijven, kettingtandwielen, et cetera.

Henk

Re: Beurs Schiedam op 6 maart 2022 [Re: MobyHarrie] #16853
16/03/22 12:26
16/03/22 12:26
Joined: Jul 2014
Berichten: 48
M
MobyHarrie Offline OP
Lid
MobyHarrie  Offline OP
Lid
M

Joined: Jul 2014
Berichten: 48
Magriethal Schiedam
Het was weer hoog tijd voor een beurs. De keuze op Schiedam was gemakkelijk: redelijk dichtbij en begin maart had ik nog genoeg ruimte om alles goed voor te bereiden. Voor mij ook weer een eerste beurs als standhouder na de Coronajaren 2020 en 2021.
De rit naar Schiedam verliep soepel en ik realiseerde me weer eens hoe goed het wegennet in Nederland is.
Onderweg zag ik E10-benzineprijzen tot € 2,45/liter.
Voor mij is die benzineprijs een stuk lager aangezien ik regelmatig in België en Duitsland tank. Ik heb toevallig veel familie en kennissen wonen aan de rand van Nederland en soms moet ik iets ophalen of afleveren bij een kennis aan de grens.
Die hoge brandstofprijzen zal bepaalde mensen ervan weerhouden hebben om ver te reizen. De opkomst viel me desondanks niet tegen.

Bereikbaarheid
De Margriethal is gemakkelijk bereikbaar en beschikt over veel parkeerruimte. Het vervoer van alle spullen naar de stand was binnen een kwartier geregeld. Aangezien er een aantal standhouders niet waren komen opdagen, kregen Leen en ik een extra kraam toegewezen, waardoor we alles wat ruimer konden etaleren. De tijd vloog om en na twee uur was het zo'n beetje gedaan. Ik begin dan alles een beetje te hergroeperen en om 4 uur kon ik weer naar huis rijden; mooi op tijd voor het avondeten. Ik was wel bekaf, want ik was al om 4 uur opgestaan en de hele dag ben ik druk bezig geweest.

Mobylette-onderdelen
Voor de liefhebbers van mobylette-onderdelen was er veel te vinden. De 4 kramen van Leen en mij hadden veel te bieden en we konden diverse mensen erg blij maken met speciale onderdelen. Ik heb even snel de andere kramen kunnen bekijken, maar afgezien van een roestig blokje kon je daar niks vinden op gebied van mobylette. Bij Leen trof ik wel speciale lagercups en ontstekingspunten van goede kwaliteit aan.
Het grote voordeel van een beurs is ook dat je contacten opdoet en je direct of indirect betrokken bent bij restauraties van mobylettes.

De bezoekers
Dit is ook een belangrijke reden om te gaan. Op de beurs heerste een ouderwetse sfeer van liefhebbers onder elkaar.

Een belangrijk doel van een beurs is ook om overbodige spullen op te ruimen.
Vooral als het vreemde merken betreft of onderdelen van modellen die ik sowieso niet in huis ga halen.
Dat is goed gelukt en mijn auto was een stuk leger toen ik vertrok naar huis.
Ik heb momenteel - afgezien van een enkel Peugeot kettingwiel- geen vreemde merken meer in huis!

Toekomstige beurzen
Heb je getwijfeld en ben je niet naar Schiedam gegaan dan was dat achteraf gezien bijzonder jammer, want op deze beurs trof je weer eens veel mobylette-onderdelen aan en dat wordt steeds meer een uitzondering.
De komende tijd ga ik nog wel een enkele beurs als standhouder bezoeken. Ik denk dan aan de periode augustus t/m september en vooral dichter bij huis, zodat ik niet zo belachelijk vroeg hoef op te staan. Een goede nachtrust is voor mij heilig.

Inmiddels zijn de beursspullen opgeborgen en oriënteer ik me op volgende beurzen.
Het valt me op dat het aanbod van bromfietsbeurzen beperkt is.
De datum van Rosmalen bijvoorbeeld is officieel nog niet bekend.
Ik ben bezig de beursdata op te verzamelen en zie straks wel welke ik ga bezoeken.
Ook de beurzen in België en in Noord- en Midden-Frankrijk bekijk ik.
Wellicht ga ik een enkele keer als standhouder, maar meestal als bezoeker.
Henk


maart
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Forum Statistics
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
Most Online216
May 2nd, 2020
Top Posters(All Time)
De_Baron_001 1,522
Franky 656
Webmaster 538
MobyJoost 399
Zoeken

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1
(Release build 20190129)
PHP: 7.4.33 Page Time: 0.024s Queries: 15 (0.008s) Memory: 2.8493 MB (Peak: 3.1821 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-29 15:05:29 UTC