Hallo allen,

Sinds vorig jaar oktober ben ik in het bezit van een rasechte Puch Maxi S. Sinds ongeveer een maandje ben ik ook in het bezit van een rijbewijs en mag ik er vol trots op omtouren. Nadat ik de Puch kocht zijn er wat dingetjes aan gebeurt zoals nieuwe krukaslagers, baklagers, nieuw achterbandje, vervanging van wat van het chroomwerk en zo nog een paar puntjes. Zelf vind ik dat hij er piekfijn uitziet en ook klasgenoten, collega's en andere brommerliefhebbers vinden het een mooi brommertje.

Nu ik wat aan het rondneuzen ben op internet springt DE vraag voor een Puchrijder in mijn hoofd, van welk bouwjaar is mijn Puchie nou eigenlijk? Na wat rondklikken op internet ben ik er ontstemds niet achter en ik hoopte dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen.

Wel, mijn brommer heeft als frame en bloknummer hetzelfde, namelijk 2511518. Op het typeplaatje staat dat hij geproduceerd is door Steyr-Daimler-Puch A.G. geproduceerd is, dit zegt wel iets las ik, maar ik weet niet precies wat. In het vakje 'Baujahr' staat helaas niets vermeld. Onder het framenummer bij de zadelpen staat ook een stempeltje van 'NL' met daarachter K-0007.

Iemand enig idee?

Gr. Glen