0 registered members (),
28
guests, and 3
spiders. |
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1416
03/09/02 21:22
03/09/02 21:22
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Hallo's iedereen, ik ben van plan om mijn FS-1 om te gaan bouwen. Ik heb nu een FS-1 DX uit '79. Die loopt met standaard 50cc 95 (wel met Homoet uitlaat), maar hij gaat me nog iets te langzaam. Omdat er voor un FS-1 geen grotere cilinder te krijgen is dan un 60cc ben ik al naar alternatieven wezen kijken, en had deze dus gevonden in un 70cc DT cilinder. Maar omdat de koeling un beetje slecht was liep deze al vrij snel vast (echt muurvast ). Maar goed, paar weken geleden ben ik dus rond gaan kijken en ik heb dus het idee in mijn hoofd gekregen om te gaan kijken voor un vloeistof gekoelde cilinder (deze zijn er in 80cc, en k ben meteen van het koelprobleem af). Maar omdat ik voor deze cilinder waarschijnlijk (zeer zeker dus) mijn carters uit moet laten vrezen (voor de spoeling) wou ik graag eerst weten of er misschien mensen zijn die dit eerder hebben gedaan, of die nog goede tips voor mij hebben. Alle hulp is welkom. en ik zou graag willen weten of het (in theorie) mogelijk zou kunnen zijn om 2 caberateurs op 1 cilinder te doen. Dit namelijk omdat un FS-1 al 1 caberateur in het blok heeft zitten en deze niet groter is te kopen dan 16mm. maar goed, strax sta ik weer un hele bladzijde vol te praten, en dat mot nie. Als je iets weet of tips heb, zeg het dan aub grtx Anthonie Smit
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1418
05/09/02 14:28
05/09/02 14:28
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
gewoon van de cilinder 1 koelvin (onderaan) weg halen, en op un FS-1 zetten.
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1420
06/09/02 12:22
06/09/02 12:22
|
Joined: Jun 2002
Berichten: 10 Katwijk aan Zee
FS1 4EVER
Junior lid
|
Junior lid
Joined: Jun 2002
Berichten: 10
Katwijk aan Zee
|
2 carburateurs op 1 cilinder???? Volgens mij gaat dat nooit lukken. Je kunt ze ook niet in het FS1 blok kwijt......
Als je harder wilt, waarom koop je dan geen Honda SS/CD ?? Dit zijn ook hele mooie brommers, mooi 4takt geluidje, en beter om op te voeren (120 km/u schijnt mogelijk te zijn)
Katwijk
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1422
11/09/02 16:27
11/09/02 16:27
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
ik had achterop de DT cilinder un plaat van aluminium gedaan, en die had ik dicht gemaakt met vloeibare pakking. en ja, de spoeling was niet helemaal goed. Eigenlijk zou je de carters uit moeten vrezen. Maar het reed wel gruwelijk hard :p , ik zat binnen de honderd meter op de 80 KM/u.
Maar ik ga de carters dan wel uit laten vrezen als ik die 80cc erop ga zetten.
Hij loopt nu trouwens ook best wel hard met un 50cc. Ik heb 12 gaten in mijn zuiger gemaakt, en met standaard cilinder loopt ie nu 100 KM/u
|
|
|
Re: Yamaha FS-1, vloeistof gekoeld
#1425
11/09/02 22:34
11/09/02 22:34
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Anoniem
Ongeregistreerd
|
als je de zuiger voor je neemt (bij standaard zuiger), dan moet je aan de inlaat zijde onderaan 2 grote gaten vijlen/boren en daar boven (net onder de zuigerveer) maak je dan ook 4 gaatjes van 2,5 milimeter (groter kan natuurlijk ook ). dan moet je de zij kant van de zuiger voor je nemen, en boven het gat waar je zuigerpen doorheen zit (zat) maak je vanaf het midden naar de inlaat kant toe ook 3 gaten. Herhaal dit dan ook aan de andere kant. Zorg r trouwens wel voor dat je de zuiger heel goed hebt schoon gemaakt, voordat je hem weer monteert. Het zou zonde zijn als hij vast zou lopen. Ik ben nu ook bezig met un web site bouwen voor mijn FS-1. Op deze site zal ik helemaal in details uitleggen hoe je de zuiger het beste kunt uitvijlen. En natuurlijk zal ik er ook un paar foto's van mijn zuiger op zetten : FS-1 website
|
|
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
|
Most Online216 May 2nd, 2020
|
|
|