Beste Mensen,

Ik ben hier net nieuw dus weet nog niet precies hoe het hier allemaal in elkaar steekt hopelijk gaat dat snel iets beter.

Maar goed ik heb een tijdje terug een Yamaha Fs1 gekocht en ben daar mee aan het knutselen/sleutelen geraakt ,
Heb de orginele cilinder en 10 mm carburateur en inlaat spruitstuk vervangen voor een 50 cc snel gehoond tot 41mm met grote poorten enz enz ,
En een 16 mm inlaat spruitstuk en orginele 16 mm mikuni carburateur ,
Nu komt het haha k heb hem geprobeerd met een 150 sproeier loopt op zicht netjes stationair en onderin de toeren totdat ik ri driekwart tot volgas kom dan stotterd hij erg en houdt ie in,
Als ik de choke er langzaam bij trek dan wordt het nog erger
dus na mijn idee brandstof teveel dus een 140’sproeier erin gedaan en nu loopt hij een stuk beter nog niet optimaal maar knap er aardig van op,
Nu wordt er tegen mij gezegd dat er misschien wel een 160 of ri een 200 sproeier in moet dus nu eigenlijk de vraag is Mn sproeier te klein voor Mn setup en zit er nog wat anders fout of is het verhaal van nog grotere sproeier onzin??

Of zou de brandstof te vet kunnen zijn (competition 102 met castrol a747 verhouding 1op 35 ivm inrijden cilinder)