Links
Bromfiets website
Bromfiets Shop


Nu te koop
Nieuwste Leden
Richy, HalfgasGeldrop, Pieter Bijker, MartijnVk, fritonda taxi
3501 Geregistreerde gebruikers
Who's Online Now
0 registered members (), 30 guests, and 4 spiders.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Bromfiets knijpen? #2210
01/05/05 22:48
01/05/05 22:48
Joined: May 2005
Berichten: 13
Balk
R
Richard Sikkes Offline OP
Junior lid
Richard Sikkes  Offline OP
Junior lid
R

Joined: May 2005
Berichten: 13
Balk
Ik heb een Zundapp KS50 Watercooled TT en dit is natuurlijk geen standaard brommer zoals wij hier in Nederland kennen. Officieel is het dan ook een 50cc motorfiets die makkelijk 85 tot 95 Km/h haalt, dit is natuurlijk te snel voor een brommer, die mag eigenlijk maar 45 K/h.

Nou ben ik ermee bezig geweest om hem te knijpen, ik heb geen motorrijbewijs en zal dat ook nooit kunnen halen, maar wil toch een goede degelijke brommer hebben en dat heb ik nu, dat ding is niet kapot te krijgen. De maximum snelheid is al teruggebracht tot ongeveer 60 a 70 Km/h, dus wat dat betreft loopt ie van mij wel goed, want bijna ALLE brommers lopen standaard rond de 60 Km/h

Maar ik vind hem niet echt lekker lopen, als ie eenmaal loopt, loopt ie prachtig, zoals een Zundapp hoort te lopen, maar hij is ontzettend weers en windgevoelig en dat hoort volgens mij niet zo. Ja oke, een 2-takt is altijd wel wat gevoelig voor dat soort invloeden, maar zo erg als deze dat doet heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik heb er nu een 12mm Bing carburateur op, standaard zat hier een 20mm Mikuni op, er zit nu een vrij grote sproeir in, weet alleen de maat niet meer zo uit m'n hoofd. De naald staat in de laagste stand (het ringetje zit in de bovenste gleuf).

Om hem goed aan het lopen te krijgen moest ik de luchttoevoer dempen, want als ik dat aanzuigrubber inknijp, wil ie wel flink tekeer gaan. Als oplossing heb ik er dan ook een slangenklem omheen gedaan en die iets ingedraaid. Dat was nog een hele uitzoekerij om uit te zoeken hoe ver ik hem dicht of open moest zetten, maar heb zo'n beetje de gulden middenweg gevonden.
Het is natuurlijk maar een lapmiddel en ben er ook niet echt blij mee.

Als er ook maar een beetje tegenwind staat, dan heeft ie al moeite om op toeren te komen.

Ik vraag me af of hier een oplossing voor te vinden is.
Ik kan er nergens wat over vinden, alle boeken gaan over het opvoeren van die dingen, maar dat is nou net niet mijn bedoeling, ik wil hem immers knijpen.

Ik wil een brommer die goed en fel optrekt, maar die niet harder gaat dan 55 a 65 Km/h

Groetjes,

Richard.

Re: Bromfiets knijpen? #2211
18/05/05 09:56
18/05/05 09:56
Joined: May 2005
Berichten: 13
Balk
R
Richard Sikkes Offline OP
Junior lid
Richard Sikkes  Offline OP
Junior lid
R

Joined: May 2005
Berichten: 13
Balk
Intussen loopt ie nu verder redelijk goed, alleen ja die tegenwind h??
Ik kan maar heel zelden die 5e versnelling gebruiken zonder dat ie terugvalt. Met een beetje "geluk" loopt ie nu 70 (volgens de teller). Is me eigenlijk net nog ietsje te snel.

Omdat het weer steeds verandert moet ik ook steeds die luchttoevoer veranderen door die slangenklem in of uit te draaien en bij een koude start moet ik het rubber inknijpen, in z'n 1 zetten en aanduwen en dan loopt ie ook redelijk vlot. Als ie loopt kan ik het rubber loslaten en dan wil ie ook meteen weg.
Als ie warm is, kan ik hem zo starten door hem aan te duwen.

Verder moet ik hem nu aardig in de toeren jagen om lekker door te kunnen rijden, als het toerental te laag is, dan valt ie terug.

Is er nou niemand die hier een mogelijke oplossing voor weet?

Groetjes,

Richard.

Re: Bromfiets knijpen? #2212
02/10/05 09:27
02/10/05 09:27
Joined: Oct 2005
Berichten: 2
limmen
Z
zundappboy Offline
Junior lid
zundappboy  Offline
Junior lid
Z

Joined: Oct 2005
Berichten: 2
limmen
Quote:
Origineel bericht door Richard Sikkes:
Ik heb een Zundapp KS50 Watercooled TT en dit is natuurlijk geen standaard brommer zoals wij hier in Nederland kennen. Officieel is het dan ook een 50cc motorfiets die makkelijk 85 tot 95 Km/h haalt, dit is natuurlijk te snel voor een brommer, die mag eigenlijk maar 45 K/h.

Nou ben ik ermee bezig geweest om hem te knijpen, ik heb geen motorrijbewijs en zal dat ook nooit kunnen halen, maar wil toch een goede degelijke brommer hebben en dat heb ik nu, dat ding is niet kapot te krijgen. De maximum snelheid is al teruggebracht tot ongeveer 60 a 70 Km/h, dus wat dat betreft loopt ie van mij wel goed, want bijna ALLE brommers lopen standaard rond de 60 Km/h

Maar ik vind hem niet echt lekker lopen, als ie eenmaal loopt, loopt ie prachtig, zoals een Zundapp hoort te lopen, maar hij is ontzettend weers en windgevoelig en dat hoort volgens mij niet zo. Ja oke, een 2-takt is altijd wel wat gevoelig voor dat soort invloeden, maar zo erg als deze dat doet heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik heb er nu een 12mm Bing carburateur op, standaard zat hier een 20mm Mikuni op, er zit nu een vrij grote sproeir in, weet alleen de maat niet meer zo uit m'n hoofd. De naald staat in de laagste stand (het ringetje zit in de bovenste gleuf).

Om hem goed aan het lopen te krijgen moest ik de luchttoevoer dempen, want als ik dat aanzuigrubber inknijp, wil ie wel flink tekeer gaan. Als oplossing heb ik er dan ook een slangenklem omheen gedaan en die iets ingedraaid. Dat was nog een hele uitzoekerij om uit te zoeken hoe ver ik hem dicht of open moest zetten, maar heb zo'n beetje de gulden middenweg gevonden.
Het is natuurlijk maar een lapmiddel en ben er ook niet echt blij mee.

Als er ook maar een beetje tegenwind staat, dan heeft ie al moeite om op toeren te komen.

Ik vraag me af of hier een oplossing voor te vinden is.
Ik kan er nergens wat over vinden, alle boeken gaan over het opvoeren van die dingen, maar dat is nou net niet mijn bedoeling, ik wil hem immers knijpen.

Ik wil een brommer die goed en fel optrekt, maar die niet harder gaat dan 55 a 65 Km/h

Groetjes,

Richard.

Re: Bromfiets knijpen? #2213
02/10/05 09:34
02/10/05 09:34
Joined: Oct 2005
Berichten: 2
limmen
Z
zundappboy Offline
Junior lid
zundappboy  Offline
Junior lid
Z

Joined: Oct 2005
Berichten: 2
limmen
HE richard

Ik heb ook een zundapp ks 50 TT
En ik heb ook geprobeerd om hem af te voeren maar dat kreeg ik niet voor elkaar ,ging alleen maar beroerder lopen en dat is nou ook niet de bedoeling.Wat ik nu heb gedaan is een toeren begrenser erop gezet met een schakelaartje dat je hem om kan zetten.En dan loop i zo'n 55 km en hij loopt dan goed en trekt goed op, want hij gaat nu maar tot 6 duizend toeren .

Groet Zundappboy

Re: Bromfiets knijpen? #2214
22/10/05 23:17
22/10/05 23:17
Joined: May 2005
Berichten: 13
Balk
R
Richard Sikkes Offline OP
Junior lid
Richard Sikkes  Offline OP
Junior lid
R

Joined: May 2005
Berichten: 13
Balk
Heb je er dan het originele spul op zitten? Zo'n begrenzer lijkt me wel wat, als ie dan maar lekker loopt bij normaal gebruik, alleen als de wouten hem willen testen dat ie dan niet harder loopt dan 55.... )

En ja, dan vraag 2, waar kun je zo'n begrenzer kopen?

Re: Bromfiets knijpen? #2215
24/10/05 16:04
24/10/05 16:04
Joined: May 2005
Berichten: 13
Balk
R
Richard Sikkes Offline OP
Junior lid
Richard Sikkes  Offline OP
Junior lid
R

Joined: May 2005
Berichten: 13
Balk
Heb alweer wat vooruitghang geboekt met een groter tandwiel achter, loopt al een stuk beter, komt wat vlotter in de toeren, dus dat zit wel goed.... En ja heb hem dus meteen weer wat kunnen knijpen, wat voor een evt. keuring voor het kenteken ook weer gunstig kan zijn.

Maargoed, eerst het hele spul maar eens op een NL frame zetten, daarna zien we wel verder met het kenteken.

Re: Bromfiets knijpen? #2216
25/10/05 07:02
25/10/05 07:02
Joined: Aug 2005
Berichten: 656
Wageningen
Franky Offline
Expert
Franky  Offline
Expert
***

Joined: Aug 2005
Berichten: 656
Wageningen
Over die keuring.
Er wordt nieteens naar je snelheid gekeken!!!!!
Al loopt hij 140. Maakt niks uit Het enige wat ze willen weten zijn frame nummers en wat andere gegevens. (ook iets met db maar hoe ze dat doen :rolleyes: ) Volges mij starten ze nieteens je brommer tijdens zo'n keuring. Dus whats the problem


Vonkentrekker
Re: Bromfiets knijpen? [Re: Franky] #7132
26/09/09 19:45
26/09/09 19:45
Joined: Sep 2009
Berichten: 57
groesbeek
smokyniksnut Offline
Lid
smokyniksnut  Offline
Lid

Joined: Sep 2009
Berichten: 57
groesbeek
warom zou je een brommer willen knijpen

Re: Bromfiets knijpen? [Re: smokyniksnut] #7164
03/10/09 18:04
03/10/09 18:04
Joined: Sep 2009
Berichten: 2
noordholand
Z
zundert Offline
Junior lid
zundert  Offline
Junior lid
Z

Joined: Sep 2009
Berichten: 2
noordholand
ja in groesbeek heb je niks aan een standaard brommer. maar voor die dapp als je een snelle cilinder, gaat knijpen met een kleinere carbrateur, dan moet je opletten dat het mengsel niet te schraal word.want dan ligt binnen de kortste keren het bigend eruit. of electronichs begrensen. of een langere dunere voorpijp.

Re: Bromfiets knijpen? [Re: zundert] #7228
18/10/09 21:09
18/10/09 21:09
Joined: Oct 2005
Berichten: 185
haaglanden
Z
zund517 Offline
Superlid
zund517  Offline
Superlid
***
Z

Joined: Oct 2005
Berichten: 185
haaglanden
zundert en smokeyniksnut jullie reageren op berichten van 4 jaar geleden .


april
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Forum Statistics
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
Most Online216
May 2nd, 2020
Top Posters(All Time)
De_Baron_001 1,522
Franky 656
Webmaster 538
MobyJoost 399
Zoeken

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1
(Release build 20190129)
PHP: 7.4.33 Page Time: 0.031s Queries: 15 (0.006s) Memory: 2.8923 MB (Peak: 3.1821 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-20 10:53:35 UTC