Lees in het stukje van Franky voor spoelpporten het woord inlaatpoort en dan klopt het
Edit: Je hoeft een membraaminlaat niet persee op je carter te hebben hoor. Het kan ook in de normale inlaat gebouwd worden.
Onderstaande foto laat een membraaminlaat zien die door ons gemaakt is voor race-solexen. De hele membraaminlaat is 13 mm lang en wordt in de inlaatpoort van de cilinder gemaakt.
Je kunt nu de zuiger een heel stuk inkorten zonder dat de motor terugblaast in de carburateur.
Bij een race-solex zit je ook nog met de moeilijkheid dat je werkt met een brandstofpompje dat werkt op drukwisselingen in het carter. Als je nu zo'n mooi membraaminlaatje inbouwt, is er bijna geen onderdruk meer zodat het benzinepompje niet meer werkt dus daar moet je ook weer iets voor verzinnen. En zo blijf je bezig. Vergis je niet. Zo'n A-klasse Solex racer zit tegenwoordig boven de 75 km/h met zijn 8 mm carburateurtje en zijn 14 mm uitlaatje en 50 ceeceetjes.