0 registered members (),
18
guests, and 2
spiders. |
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
Re: Mengsmering schema voor mobylettes
[Re: De_Baron_001]
#6798
03/07/09 18:57
03/07/09 18:57
|
Joined: Jan 2007
Berichten: 399 Rotterdam
MobyJoost
Superlid
|
Superlid
Joined: Jan 2007
Berichten: 399
Rotterdam
|
Nee Henk, geen av48 op het ogenblik. Helaas beschouw ik de mijne als verloren. Ben nog bezig met de (Duitse) av89. Ben daar niet snel mee. Terwijl ik nadenk over de kleur en wat te doen met de mooie, maar erg geknepen motor, sprokkel ik dat bij elkaar, wat vernieuwd moet worden (nieuwe velgen, complete bel met het mooie witte drukknopje, nieuwe whitewalls). Lang geleden was ik met mijn EEG in Engeland en heb een paar keer meegemaakt, dat ze naar het eind van een lange, niet al te steile heuvel, steeds langzamer ging rijden en boven echt even moest uithijgen. Lange, rechte stukken op bijna volle snelheid was nooit een probleem. Misschien is vetter smeren bij erg hard werken, hoge buitentemperatuur en verminderde rijwind, geen slecht idee. Mengverhouding-voorschrift wordt dan minder een voorschrift, alswel een richtlijn, die je wat kan aanpassen naar gelang omstandigheden, soort route en rijstijl. Wat ik me al een tijd afvraag; helpt de geforceerde koeling van de av- en sp98 tegen oververhitting in heuvelachtig gebied? Groet, Joost.
Last edited by MobyJoost; 03/07/09 18:57.
|
|
|
Re: Mengsmering schema voor mobylettes
[Re: MobyJoost]
#6800
03/07/09 21:12
03/07/09 21:12
|
Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
De_Baron_001
Professor
|
Professor
Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
|
Wat ik me al een tijd afvraag; helpt de geforceerde koeling van de av- en sp98 tegen oververhitting in heuvelachtig gebied? Groet, Joost.
Beste Joost, Dat weet ik niet. Tijdens normale omstandigheden houdt de kap ook rijwind tegen, maar als het warm is en je langzaam tegen een steile helling rijdt, dan krijgt de motor nog koeling. Latere modellen zoals 99 en 99Z hadden gewoon grotere koelribben en dus meer koelopppervlakte. Groet, Henk
Last edited by De_Baron_001; 03/07/09 21:12.
|
|
|
Re: Mengsmering schema voor mobylettes
[Re: Franky]
#6803
04/07/09 09:30
04/07/09 09:30
|
Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
De_Baron_001
Professor
|
Professor
Joined: Dec 2005
Berichten: 1,522
|
Als ideale koeling zie ik geforceerde luchtkoeling met een variateur. Als je meer vermogen nodig hebt, gaat je motorblok sneller draaien en heb je dus meer koeling. Hierdoor is het praktisch onmogelijk om een oververhitte motor te krijgen. Wind mee en wind tegen zijn dan ook geen enkel gevaar meer. Beste Franky, Wat is ideaal? Waterkoeling met een radiateur werkt ook voortreffelijk. Nadeel de extra onderdelen kunnen ook problemen veroorzaken. Er leiden vele wegen naar Rome.... Groet, Henk
|
|
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|
|
|
|
Forums39
Onderwerpen2,782
Berichten9,608
Members3,503
|
Most Online216 May 2nd, 2020
|
|
|