Beste forumleden.

De banden voor mijn Mobylette S35L zijn inmiddels besteld.

Continental KKS10WW buitenband 225-19

Na 5 jaar in het bezit te zijn van de Mobylette heb ik de zin en de tijd om me meer toe te leggen op mijn bromfiets. De Zündapp 515-006 uit 1966 is inmiddels verkocht. De langere toerritten rijd ik op de Kreidler RS. Ik ben ook in het bezit van een (oer) heren Spatamet uit 1987 blok kundig geheel laten reviseren. Daar rijd ik dagelijks met veel plezier op.

In het voorjaar zet ik de Mobylette dan eindelijk op kenteken en ga er zelf echt van genieten. Mooie ritjes langs het kanaal richting Kanne of langs de Grensmaas. Ik overweeg serieus een snorbromfiets kenteken. Hij liep origineel 38 km dat wil ik terugvoeren naar 25 km voor de keuring. Op het forum heb ik gelezen hoe dat te realiseren is.

Hoe het blok zich in de toekomst houd weet ik niet,..in totaal zijn er nog geen 200 km mee gereden in mijn bezit. Om de keerringen preventief te sparen gebruik ik voor de smering minerale tweetakt olie. En de benzine wil ik Shell VPower of Ultimate 98 gaan gebruiken.

Wat de Mobylette in de toekomst nodig mocht hebben krijgt het ook,ik kijk niet naar wat heeft het me gekost.
Inmiddels heb ik ook een compleet extern bobine setje besteld voor op de plank. (preventief)

Hebben jullie nog tips,ik neem ze graag van jullie aan.

Groet : Mario




Last edited by Mario; 08/10/15 23:46.