Ik weet het, een kennis van me is hetzelfde overkomen met zijn Kreidler. Hij reed ook niet te hard maar moest toch mee naar de rollenbank, en kreeg ook een bekeuring omdat het vermogen te hoog was.Hij heeft deze bekeuring braaf betaald maar dat had ie eigenlijk niet moeten doen. Ik had het toch eens bezwaar gemaakt.Ze bekeuren namelijk op vermogen en dat koppelen ze aan een snelheid die de brommer in theorie zou kunnen halen met het gemeten vermogen.
Maar dit schijnen ze volgens de wet niet meer te mogen doen. De bromfiets mag niet harder lopen dan 45km/u, maar dat is niet hetgene wat ze meten.
Vermogen schijnt een paar jaar geleden vrij te zijn gegeven in verband met standaardisatie van Europese wetgeving.
Het zou zo moeten zijn dat er een agent op de brommer gaat rijden en constateert dat ie harder loopt dan 45, maar dat doen ze niet.
Ze koppelen vermogen aan snelheid en dat mag volgens mij niet. Ik zou zeggen maak bezwaar met het argument dat ik net gegeven heb, baat het niet,het schaadt ook niet.
Succes!