Om het risico van hoge kosten en vervelende problemen later te voorkomen heb ik als eigenaar van 2 oude bromfietsen (een Kreidler van 1972 en een Cyrus van 1962) maar besloten deze beide op kenteken te laten zetten.

Inmiddels vraag ik me sterk af of dit de juiste acties geweest is. De kosten beginnnen namelijk behoorlijk op te lopen voor iets waar ik niets aan heb. De brommers staan namelijk als verzamel object in de schuur en zullen de komende jaren niet op de weg komen.
Gemaakte kosten zover: schouwing (15 euro), kenteken aanvraag (22,50 euro) en omdat de bromfietsen niet op de weg komen (en dus ook niet WA verzekerd zijn) schorsing (22,70 euro). Alle bedragen per bromfiets.

Als je denkt dat hiermee de kous af is, helaas. De schorsing is namelijk maar 1 jaar geldig, dus ben je verplicht om elk jaar de schorsing te verlengen en daarmee weer 22,70 euro per bromfiets over te maken naar de RDW.

Ik vrees dat ik nu gevangen zit in deze ellende (tenzij iemand een goedkope verzekering weet). Voor mensen die nog twijfelen: DENK GOED NA VOORDAT JE HET KENTEKEN AANVRAAGD.