Peter V en Steven,Ik ben het niet met jullie eens. Punt 1 moet Ron zelf weten of hij met zijn brommers rijdt of dat hij ze lekker in de schuur wil laten staan. Hij zegt ook er een kenteken op te willen halen om in de toekomst een hoop gedonder te willen voorkomen.Hij zal best een reden hebben om er nu nog niet mee te gaan rijden.Maar als hij ze nu niet op kenteken zet voorzie ook ik een hoop problemen voor de toekomst. Afgezien van wat het gaat kosten om er na de schouwingsperiode een op kenteken te krijgen.
Punt 2 hebben wij niet om de kentekening gevraagd. Het wordt ons door de strot geduwd.
De overheid wil alle bestaande brommers op kenteken hebben en het zou niet meer dan normaal zijn dat de overheid dan ook het gelag betaald.In Frankrijk kan het wel. Daar worden op dit moment ook alle bestaande brommers op kenteken gezet, maar daar is het gewoon gratis. En zo hoort dat ook.
Ook die verzekeringsplicht is belachelijk. Voor welk risico moet ik in godsnaam een bromfiets verzekeren die in onderdelen op de zolder ligt ??
Enkel en alleen omdat er nu een kenteken op zit?
Is een gedemonteerde brommer op zolder minder gevaarlijk als ie geschorst is? Geloof me nou, het is allemaal gewoon een centenkwestie.
Normen en waarden? Laat je niks wijsmaken!!!